Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:26
Ik heb een MBP 17" besteld uit de UK en via Interparcel een koerier geboekt. Nu was ik gisteren even de tracking aan het bekijken en zag een exception staan, namelijk

UPS PROHIBITS AIR TRANSPORT OF THIS HAZARDOUS MATERIAL.

Vandaag ben ik er achter gekomen waar deze exception voor stond, er zit in de MBP een lithium batterij. Het schijnt dat UPS deze dus niet wil versturen. Is dit normaal?? Ik heb de exception gegoogled en er kwam niks naar boven met deze melding. De eerste die ik bij UPS sprak over de melding zei ook dat dit nooit voorkwam met een laptop. Ik heb bijna 100 euro betaald voor de 1 Day Express verzekerde zending. Wat zijn mijn rechten en hoe krijg ik UPS zover dat ze toch over gaan op het versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Het is niet aan jou UPS over te halen het ding te versturen, maar aan de verkoper van je MacBook. Met hem heb je immers de overeenkomst, hij moet er voor zorgen dat de laptop bij jou arriveert. Treed dus in contact met de verkoper en confronteer hem met deze melding, hij zal voor de rest moeten zorgen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Nee, ik heb de koerier geboekt, ik ben de contactpersoon. Ik heb de MBP laten afhalen bij hem, dit om het hele gedoe met de verantwoordelijkheid bij de ander te leggen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

frankpaul1 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:35:
Wat zijn mijn rechten en hoe krijg ik UPS zover dat ze toch over gaan op het versturen?
Bellen lijkt me, en een vergoeding eisen van de kosten tov 'normale' verzending, aangezien ze niet binnen 1 a 2 werkdagen geleverd hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mocht UPS bekend zijn met de inhoud en zijn akkoord gegaan met je aanvraag, dan dienen ze het natuurlijk bij jou te bezorgen. Is dat niet het geval en staat in hun voorwaarden dat ze mogen weigeren, dan heb je weinig poten om op te staan verwacht ik. Ik ben geen jurist, dus weet er het fijne niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Het vreemde is dat ik wel vaker een MBP uit de UK heb laten over komen via Interparcel-UPS en nooit problemen heb gehad. Ook het feit dat deze melding UPS PROHIBITS AIR TRANSPORT OF THIS HAZARDOUS MATERIAL nergens voorkomt en ik ook nergens anders kan vinden dat UPS laptops weigert te versturen door de lithium batterijen doet me denken dat wel erg random en ongefundeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Oh, op die manier. Het is al laat ;)

In dat geval lijkt mij op zich hetzelfde verhaal gelden. Als zij de laptop niet willen versturen, lijkt het mij niet meer dan logisch dat jij je geld terug kunt krijgen en de laptop dus weer terugkomt op de plek waar hij oorspronkelijk was.

Kortgezegd: je staat volledig in je recht. De enige manier waarop je ze kunt "overhalen" de laptop op te sturen is door nogmaals met ze in contact te treden en ze twee opties te bieden:

1. Ze sturen de laptop alsnog op.
2. Ze sturen de laptop niet op, jij krijgt het geld terug (plus eventuele schadevergoeding, je hebt immers betaald voor 1-day delivery) en je kiest een andere verzender.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vreemde houding van UPS, ze verschepen dagelijks duizenden Dell laptops uit de fabrieken in Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Die fabrieken zullen wel ergens anders staan, lijkt me. Zo in Hong Kong of Taiwan of China Town.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

nee, polen, maar ze zijn de productie aan het verplaatsen naar nog-lagere-loonlanden...
india dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Anoniem: 357365 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:27:
Die fabrieken zullen wel ergens anders staan, lijkt me. Zo in Hong Kong of Taiwan of China Town.
Fabrieken in China of HK inderdaad, maar assemblage word in UK of in Duitsland gedaan bij bestellingen binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:15
Madshark schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:59:
Vreemde houding van UPS, ze verschepen dagelijks duizenden Dell laptops uit de fabrieken in Ierland.
Sowieso vreemd dat een laptop niet in een vliegtuig zou mogen. Lijkt me dat het gemiddelde vliegtuig tegenwoordig vol zit met passagiers die een laptop bij zich hebben.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

nee meneer, de accu van uw telefoon mag niet mee

het zou was zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heb je al contact met ze gehad? Misschien is er een misverstand?
Pagina: 1