Toon posts:

MacBook of Macbook Pro kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb al heel lang een (i)Mac(book(pro)) gewild. Nu heb ik via een kameraad van mij een PowerMac G4 met 22" breedbeeld apple cinema display kunnen kopen met muis etc etc etc.. Dit voor 250€.. Fijn.. je eerste mac is binnen.

Deze post typ ik nog altijd op mijn ASUS met Vista laptop..

Nou wil ik dus graag een MacBookPro, waarschijnlijk ga ik voor de 15".

Nou kan ik mijn G4 met beeldscherm en de hele reutemeteut verkopen voor een prijs van rond de 200 / 250€.. althans dat zegt een apple kenner via twitter. (heb aan hem enkele gegevens gemaild zodat hij een prijs kon vaststellen).

Maar nou is dus de vraag: wat kan ik het beste doen?
Ik heb nu examens (HAVO5), en als alles goed afloopt (wat niet helemaal zeker is door bijvoorbeeld een 4,4 voor wiskunde..) wil ik dus Media, Informatie & Communicatie gaan studeren. Echter werken ze hier ook allemaal op Mac's.

Dus nogmaals: wat kan ik het beste doen? Ik heb al werk voor 6€, en 8€ in het uur (afhankelijk of het klusjes zijn, of bouw werk).. en kan dus ook 5 dagen in de week gaan werken. Dus ik ga veel verdienen.

Is het dan verstandig om 4 weken te gaan werken en die Mac te gaan verkopen? want een MacbookPro ben ik dus zowiezo nodig.. 17" lijkt me net iets te groot.

Hoe kijken jullie hierna, vanuit mijn positie gekeken. De bedoeling is dat ik zo snel mogelijk een MacBookPro 15" heb..

Waar kan ik hem het beste kopen, hoe kan ik dit het beste aanpakken etc.

Ik ben 18 jaar en het is voor mij een beetje lastig hoe ik dit moet gaan aanpakken aangezien ik dus nog niet volledig thuis ben in het Apple 'wereldje'

Hopende op goeie tips van jullie wacht ik de reacties rustig af.

Alvast bedankt!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:32
ik snap je gehele vraag niet.

je wilt een opleiding doen waar je een mac voor nodig hebt wat mij een beetje raar lijkt maarja.
en je wilt heel graag een mac. dus waarom zou je er dan niet voor willen sparen ??

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Even los van het feit dat ik geen idee heb wat een 'hoe kom ik zo snel mogelijk aan geld' topic in ACS te zoeken heeft, het volgende: Wij hebben slechts beperkt inzicht in jouw situatie, en de enige die iets zinnigs kan roepen over wat jij zou moeten doen ben jijzelf. Moet je 4 weken gaan werken? Geen idee. Misschien wel. Reken uit hoeveel uur je zou moeten werken om die 15" MBP te bekostigen, en besluit of je dat oke vindt of niet. Simpel.

Daarnaast: overweeg of een goedkoper model niet net zo goed doet wat jij ermee wil doen.

Launching containers into space

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad... Werken voor je centen!!
Je kan nog korting proberen te bemachtigen:
- Je koopt 'm via surfspot met gegevens van je nieuwe opleiding
- Misschien kun je er eentje via je nieuwe opleiding zelf aanschaffen
- Je besteld 'm via deze link: http://store.apple.com/nl_15
(Standaardmodel 15" MacBook Pro kost dan 1740,- ipv 1750,-)
- Je importeert hem, bijvoorbeeld vanuit Engeland voor een stuk goedkoper

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ach, ik ben ook havist van het 5e jaar met examens en heb nu al een tijdje een 15 inch Macbook Pro. Gewoon werken en sparen! Komt toch een lange zomervakantie voor je aan!

Verwijderd

Topicstarter
@ Whieee, CLB, Nickalicious - Dank. Vraagstelling is inderdaad een beetje raar nu ik het terug lees, lijkt eindexamen nederlands tekst 2 wel (@ Nickalicious :P) maar dat terzijde.

Ik was vergeten te vragen of een gewone MacBook érg veel verschilt vergeleken met een MBP.. specs zullen wat minder zijn neem ik aan.. maar is het dan ook daadwerkelijk veel trager of wat dan ook? gewone macbook enkele nadelen of valt dat mee of?

Ik heb op Apple.com/nl gekeken uiteraard, maar ben nou niet zo 'deskundig' dat ik er uit kan halen of het nou écht veel verschilt, ook qua omgang en gebruik vooral ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 00:19 ]

Verwijderd

Ga een keer naar de winkel zou ik zeggen. Daar kun je een medewerker aanspreken en hem/haar om advies vragen. Toegegeven, op dit forum voorzien ze je ook van prima advies! Echter kun je in de winkel natuurlijk ook het e.e.a. testen en daadwerkelijk bekijken of het aan al je wensen voldoet.

Helaas moet je, net zoals de rest van de wereld, wel eerst geld hebben om een MacBook te kunnen bekostigen. Maar dat begreep je zelf gelukkig ook al :) Ik hoor om me heen genoeg mensen die eind-examen kandidaten willen inhuren voor (leuke!) klusjes, dus werk zat... ;)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:14
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:16:
@ Whieee, CLB, Nickalicious - Dank. Vraagstelling is inderdaad een beetje raar nu ik het terug lees, lijkt eindexamen nederlands tekst 2 wel (@ Nickalicious :P) maar dat terzijde.

Ik was vergeten te vragen of een gewone MacBook érg veel verschilt vergeleken met een MBP.. specs zullen wat minder zijn neem ik aan.. maar is het dan ook daadwerkelijk veel trager of wat dan ook? gewone macbook enkele nadelen of valt dat mee of?

Ik heb op Apple.com/nl gekeken uiteraard, maar ben nou niet zo 'deskundig' dat ik er uit kan halen of het nou écht veel verschilt, ook qua omgang en gebruik vooral ;-)
nieuws: Apple: accu nieuwe MacBook gaat tien uur mee

als je de laatste paragraaf leest zie je dat de specs van een gewone macbook gelijk zijn aan die van het basismodel van de 13" macbook pro. Volgens mij klopt het niet helemaal omdat het basis model macbook pro 4gb ddr3 geheugen heeft inplaats van 2gb in de macbook. Je kunt uiteraard met 2gb upgraden maar dat heeft een meerprijs van 90 euro wat de stap naar een macbook pro nog maar 60 euro maakt. Ik persoonlijk zou 60 euro over hebben voor de aluminium behuizing en de extra (sd-kaartlezer en firewire) aansluitingen van de macbook pro. Dit is iets wat jij voor jezelf natuurlijk moet afwegen.

Dan heb je echter een 13" en niet de 15" die jij graag zou willen. Maar typte dit verhaaltje omdat je over een macbook begon.

Ik zou zeggen ga lekker werken;)

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 15:03
Wat ook een verschil is, de MB Pro heeft een irda-oogje (voor de Apple Remote-handig met Plex) en een batterijmeter aan de buitenkant.. Zo kan je zien hoeveel batterijspanning er nog in je MB Pro zit zonder het ding te hoeven opstarten. Het lijken details, ik weet het, maar in het dagelijks gebruik is het net wat fijner werken!

• ElNillus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2023

ElNillus

Verwarde internetmiljonair

Als je een 13" MacBook/MacBook Pro gaat kopen, koop dan de Pro. De normale MacBook is gisteren geupdate als het goed is, en er zit nu nog minder prijsverschil tussen de MB en de MB Pro.

Mijn advies: als je een 13" wilt, koop dan de MB Pro 13" met 12% studentenkorting via TU Delft, dan kost ie nog 'maar' 1008 euro. Ik zou als ik jou was niet gaan beknibbelen op die 100 euro, want dan boor je jezelf die mooie aluminium behuizing, beter scherm, SD kaart etc etc door de neus. Persoonlijk vind ik de witte plastic MacBook zonde om te kopen, als je het geld al bij elkaar kan brengen, dan loont het nog even door te sparen voor de Pro. Meer 'kwaliteit' als je het mij vraagt.

Wil je een 15" Apple laptop, dan zou de MBP 15" de juiste (en enige keus) zijn. Je moet dan inderdaad nog wel even sparen. :)

Veel succes met je keuze en opleiding!

[ Voor 13% gewijzigd door ElNillus op 19-05-2010 13:01 ]

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 20:58

airliner

Swell

misschien zijn er apple dealers die het vorige model macbook nu met korting aanbieden? even voorschot vragen bij je ouders :D of een 2de hands overwegen, hoewel ik niet weet of er daar veel van zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door airliner op 19-05-2010 16:16 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

• Kvdv88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 08:52
CLB schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:47:
Inderdaad... Werken voor je centen!!
Je kan nog korting proberen te bemachtigen:
- Je koopt 'm via surfspot met gegevens van je nieuwe opleiding
- Misschien kun je er eentje via je nieuwe opleiding zelf aanschaffen
- Je besteld 'm via deze link: http://store.apple.com/nl_aoc_128506
(Standaardmodel 15" MacBook Pro kost dan 1540,- ipv 1750,-)
- Je importeert hem, bijvoorbeeld vanuit Engeland voor een stuk goedkoper
Is er nog steeds te bestellen via die tu link met 12%?
Worden er dan geen bevestigingen oid gevraagd of je wel echt lid bent van de tu?
Is anders wel een té mooie manier om goedkoper een mac te kopen :S

Verwijderd

Ik ben vierdejaars MIC student, en ze zijn nu bezig met het omzetten van de Windows systemen naar Apple systemen. Nog geen directe nood hoor, om een Mac te nemen. Ik zelf heb er echter wel een. Een 15" MBP welke eventueel Windows kan simuleren.

Nogmaals, als je MIC gaat doen, kun je nog wel vooruit met een Windows machine. Ik heb 30 klasgenoten, waarvan ik met haar de enige ben met een Mac. De rest loopt rond met vieze netbooks en zo...

De IAM opleiding daarentegen, loopt wel veel Apple spul. Dit zit in hetzelfde gebouw, maar is een dus andere opleiding.

De software die je moet gebruiken is veel Office (prima te doen op Mac) en als je bepaalde afstudeerprofielen gaat kiezen kun je software als Dreamweaver, Photoshop (allen voor OSX beschikbaar) en SPSS (Statistiek = enkel Windows) tegen komen. De software die eventueel niet op de Mac draait is bijzonder goed op school te gebruiken natuurlijk.

Voor MIC heb je nog niet perse een MB(P) nodig. Het zijn echter wel vette machines.

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02 14:03
Wat ik me afvraag, waarom heb je een Mac (G4?) en typ je op het forum met een Asus-laptop?

Ik heb na mijn examens een Apple computer aangeschaft (13" inch MBP) maar zou nu waarschijnlijk voor een 15" gaan. Verschil in grootte is niet zo groot en de hogere resolutie is gewoon wel wat fijner moet ik toegeven. Nu sluit ik de laptop altijd aan op een 16:9 beeldscherm en dat werkt prima, maar het portable idee gaat dan wel een beetje verloren (eerst 6 kabels ontkoppelen...)

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-02 07:24

Bartaz

Likes cookies!

Ik doe nu m'n 2e mediaopleiding. Interactief Mediavormgever, hiervoor allround mediavormgever gedaan.
Ik kan je vertellen dat de witte Macbook prima mee kan voor veel doeleinden. Heb hem zelf ook gehad.
Maar toch zou ik voor dat beetje extra power een MBP 15" kopen.
Die heeft namelijk een prima resolutie om op te werken, een stevige unibody behuizing (de witte staan erom bekend dat ze sneller scheuren, heb hierzelf ook ervaring mee) en is makkelijk mee te nemen overal naartoe.

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 17:46
Hoe denken de mensen hier eigenlijk over het Applecare Protection Plan? Ik zit eraan te denken om binnenkort mijn eerste Mac (MBP dus) te kopen, en ik vraag me af of ik de 250 eu extra moet uitgeven aan dit plan. Ik zal er waarschijnlijk niet bijzonder veel mee reizen, en niet heel intens gebruiken, en ik verwacht hem wel langer dan 3 jaar te gebruiken alvorens ik hem zal verkopen. Ik denk zelf dan ook dat het pakket niet voor een gebruiker als ik is gemaakt, maar ik was even benieuwd naar hoe de mensen hier erover denken.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat moet je kopen via eBay voor veeeeeeeeel minder! Zoek maar is op GoT!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:04
Kvdv88 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:14:
[...]

Is er nog steeds te bestellen via die tu link met 12%?
Worden er dan geen bevestigingen oid gevraagd of je wel echt lid bent van de tu?
Is anders wel een té mooie manier om goedkoper een mac te kopen :S
Afgelopen maandag werd die van mij geleverd, niks over gehoord, ging vlekkeloos. Wel kwam ik erachter dat Apple standaard mailde naar mijn UvT-adres, dit heb ik toch maar even veranderd ;) !
Pagina: 1