Toon posts:

Home cinema set op de juiste manier aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik willen weten hoe ik mijn apparatuur (Interactieve TV Kpn, Samsung TV, PS3)
op mijn Sony HT-SF1000 home cinema set kan aansluiten???

Wat voor soort bekabeling zou ik b.v. moeten kopen om perfect beeld en geluid te kunnen ervaren??

Kan iemand mij hiermee helpen!!!!

Alvast bedankt!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:35:
Graag zou ik willen weten hoe ik mijn apparatuur (Interactieve TV Kpn, Samsung TV, PS3)
Via de kabels die in beide apparaten passen? Sorry hoor, maar met zo'n vraag krijg je ook zo'n antwoord. Je kunt op zijn minst de aansluitingen van je apparatuur opzoeken en hier noteren en vervolgens kijken of je home cinema set dit ondersteunt.

• trub
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-01 11:57
Heeft die sony set niet zijn eigen soort pluggen met meegeleverde kabels? (ik heb vroeger nog een sony set gehad en deze had toch een eigen soort aansluitingen voor de speakers)
En dan zou ik zeggen sluit uw ps3 en andere apparaten aan op uw tv met hdmi en gebruik uw s/pdif uitgang van uw tv om naar uw amp te gaan. (ik ga er van uit dat uw tv een digitale audio uitgang heeft aangezien je niet vermeld welke samsung dit is...)

[ Voor 13% gewijzigd door trub op 18-05-2010 22:53 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

trub schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:52:
En dan zou ik zeggen sluit uw ps3 en andere apparaten aan op uw tv met hdmi en gebruik uw s/pdif uitgang van uw tv om naar uw amp te gaan. (ik ga er van uit dat uw tv een digitale audio uitgang heeft aangezien je niet vermeld welke samsung dit is...)
Dat moet je juist niet doen. Er zijn maar zeer weinig tv's die inkomende meerkanaals audio ook als meerkanaals doorsturen. Kans is gewoon groot dat de tv er Dolby 2.0 van maakt. Dus dan voer je via de PS3 lekker Dolby Digital 5.1 de tv in, maar er komt Dolby 2.0 uit. Zeker niet de beste oplossing. Sowieso heeft de Sony HDMI in- en uitgangen, dus het beeld kan ook via de Sony HT-SF1000 lopen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:35:
Hier beginnen we niet meer aan...
Hoofdstuk 3 beginnende op pagina 17 staat vol met hoe je apparaten aan moet sluiten en wat de beste manier is. En er staat ook nog eens uitgelegd dat de Sony HT-SF1000 beschikt over HDMI Switching en dat je dus een losse audiokabel moet leggen naast HDMI omdat je anders geen geluid over de surround hebt. Dus een apparaat als de PS3 moet je via HDMI en optische S/PDIF aansluiten.

Al met al is alles makkelijk terug te vinden. Tel hierbij op dat GoT geen vraag-en-krijg-antwoord-forum is, maar een discussieforum. Dan kom je al snel uit dat dit topic eigen inzet ontbreekt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.