Vista en wireless

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ben zojuist verhuist naar een tijdelijke woning waar ik inclusief internet huur. De verhuurder heeft een wireless ASUS WL-300G staan en ik heb van hem de key gekregen om te connecten. Mijn Nokia N86 connect hier prima op, maar mijn twee Vista machines niet. Probleem zit hem erin dat hij niet om het wachtwoord vraagt als ik connect op de SSID. Heb deze discussie gevonden: Eigenaardig Vista Wlan probleem

maar de oplossing die hier gegeven wordt om het save power op je netwerkadapter uit te schakelen werkt niet voor mij. Ik heb geen toegang tot de wireless router, dus daar iets instellen gaat niet werken. Iemand een idee waarom Vista niet om het wachtwoord vraagt? Kan je ergens handmatig het wachtwoord invoeren?

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-02 13:07
En als je nou eens een nieuwe verbinding instelt, met de in jouw ogen juiste settings? (Dus zelf SSID intypen, type encryptie kiezen + ww invullen?) Kijk eens of dat werkt :).

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41

lier

MikroTik nerd

Volgens mij kan je de verbinding ook handmatig instellen (inclusief beveiliging), misschien daar eens op zoeken ?

Welke WiFi adapter zit er in je machines ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 17:13
Werkt het ook niet als je bij het verbinden of in het netwerkcentrum de beveiling (WPA/WPA2-Personal) en versleutelingstype (AES/TKIP) forceert?

• x-wolf
Ben erachter gekomen hoe ik het manual kan instellen. Hij herkend de SSID die ik invoer. Hoe weet ik welke security gebruikt wordt? (WEB, WPA-Personal of WPA2-Personal?)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Als je in de lijst met draadloze netwerken met je muis over een netwerk gaat, zal je zien dat er informatie wordt gegeven over dat netwerk. Overigens kan je ook altijd je driver updaten, moest het niet lukken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-02 13:03

Matis

Rubber Rocket

Het probleem zit hem hoogstwaarschijnlijk in het feit dat jij al een keer met eenzelfde SSID verbonden bent geweest, waardoor Vista denkt dat jij weer met hetzelfde SSID/Netwerk wilt verbinden.

Hierdoor gebruikt hij je oude instellingen.

Ik weet niet wat je huidige SSID is, maar misschien zou je die kunnen verwijderen zoals de volgende link dat uitlegt: http://www.vistax64.com/v...ork-vista.html#post536413

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• x-wolf
het blijkt wpa2-psk te zijn, ik neem aan dat dit hetzelfde als wpa2-personal is. als ik mijn key invoer kan ik niet connecten (heb een rood kruis rechts van het netwerk staan, waar normaal de streepjes van de sterkte van de connectie staan). De key moet goed zijn, want mijn telefoon kan wel connecten op het netwerk.

• x-wolf
heb het netwerk zojuist weggegooit en opnieuw ingevoerd, maar werkt nog steeds niet.
Driver updaten werkt ook niet want windows geeft aan dat ik al de nieuwste driver gebruik

[ Voor 35% gewijzigd door x-wolf op 18-05-2010 22:09 ]

• Petervanakelyen
Ga naar het Netwerkcentrum en selecteer daar langs de linkerzijde Beheer draadloze netwerken.
Nu krijg je een lijstje met de instellingen van al je draadloze netwerken. Kies daar het draadloze netwerk, en kies verwijderen. Probeer nu opnieuw verbinding te maken.

EDIT: Als je naar Configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer gaat, welke chipset (naam en type) kaart is daar dan aangegeven, en welke driver-versie wordt gebruikt?

[ Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-05-2010 22:11 ]

• x-wolf
ook als ik hem verwijder en daarna opnieuw probeer te connecten vraagt hij niet om het password.

• x-wolf
de wirelesskaart betreft een in mijn laptop ingebouwde Intel Wireless WiFi Link 4965AG
Driver versie: 12.1.0.14

[ Voor 14% gewijzigd door x-wolf op 18-05-2010 22:23 ]

• x-wolf
het vreemde is ook dat alle andere wireless netwerken die ik kan oppikken hij meteen een wachtwoord vraagt. Helaas dus net niet bij het netwerk waarop ik wil connecten.....

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
x-wolf schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:08:
heb het netwerk zojuist weggegooit en opnieuw ingevoerd, maar werkt nog steeds niet.
Driver updaten werkt ook niet want windows geeft aan dat ik al de nieuwste driver gebruik
Zelf de laatste drivers van de website van Intel gaan halen zodat je zeker de allerlaatste hebt,
verder geen problemen met dat kaartje want die heb ik eerder al gehad en gebruikt om op een netwerk via WPA2 Corporate met AES encryptie samen met een RADIUS server te verbinden, dus WPA2 Personal moet die ook wel kunnen. Het zit hem dus hoogst waarschijnlijk in de driver of een bug in Windows zelf... (Misschien dat hier dan een KB artikel met bijbehorende Hotfix voor te vinden is op de Microsoft site?)

• x-wolf
nieuwste intel driver geinstalleerd, maar ook dit werkt niet (zowel niet met handmatig ingevoerde SSID/PW alswel dat ik op de SSID click en hij mij een password zou moeten vragen, dat wachtwoord vraagt hij nog steeds niet)

• Petervanakelyen
Komt er misschien iets met "druk op de knop op de router" of iets met een PIN-code? Dan staat WPS namelijk aan en probeert hij zo te verbinden.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
WPS is er pas in Windows 7 als ik mij niet vergis, het probleem lijkt me momenteel meer uit te wijzen op een compatibilteitsprobleem tussen het kaartje en de router, of misschien staat er op de router ingesteld dat hij bepaalde WiFi standaarden niet doet. Al bij al lijkt me te vragen de beveiliging iets minder sterk kan gezet worden, de instellingen controleren of een ander kaartje/router kopen de uiteindelijke oplossing.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
x-wolf schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:15:
de wirelesskaart betreft een in mijn laptop ingebouwde Intel Wireless WiFi Link 4965AG
Driver versie: 12.1.0.14
Erg oude driver we zitten momenteel al op 13.1.1.1 (pak de juiste driver/windows versie!).

[ Voor 3% gewijzigd door Nivk op 19-05-2010 10:33 ]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:56
Matis schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:04:
Het probleem zit hem hoogstwaarschijnlijk in het feit dat jij al een keer met eenzelfde SSID verbonden bent geweest, waardoor Vista denkt dat jij weer met hetzelfde SSID/Netwerk wilt verbinden.

Hierdoor gebruikt hij je oude instellingen.

Ik weet niet wat je huidige SSID is, maar misschien zou je die kunnen verwijderen zoals de volgende link dat uitlegt: http://www.vistax64.com/v...ork-vista.html#post536413
Is het niet zo onder Vista dat als je de verkeerde pass bij een netwerk intyped ( of zoals jij zegt hij al eerder met eenzelfde SSID is verbonden ) hij die pass onthoud, maar hij dat nu als verkeerde pass ziet.
Volgens mij is dan de enige manier om op de router te komen een nieuwe SSID aanmaken omdat vista de oude pass blijft onthouden

who put a "stop payment" on my reality check

• Petervanakelyen
Je kan gewoon eerst je draadloze netwerk verwijderen, en dan je netwerklocatie (netwerknaam enzo).
Al zou hij bij dat laatste gewoon "SSID 2" als naam moeten opslaan dan.

Pagina: 1