Geen kleuren-beeld met Super Nintendo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Hey,

Ik heb net weer de Super Nintendo uit de kast gehaald. Aangesloten met Multi-AV kabel van Playstation 3. Alleen de vorm van de PS3 kabel komt niet overeen met de vorm van de Video-out op de Super Nintendo. Daarom heb ik ook geen kleurenbeeld denk ik. Als je de kabel ook maar heel iets aanraakt, dan is het beeld al weer weg. Ik denk dat ik een nieuwe kabel nodig heb, maar waar zou je die kunnen kopen?
Of als jullie denken dat het probleem ergens anders door wordt veroorzaakt dan hoor ik het graag :)

B.v.d

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wat voor tv aangesloten?
Wat heb je zelf geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02

D4NG3R

kiwi

:)

En als je hem direct op je TV aansluit? Hoe is je beeld dan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:37

Onbekend

...

Als het goed is heeft jouw Super Nintendo ook gewoon een coax aansluiting.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^
Coax wil je NIET doen, het verschil tussen het analoge signaal over de coax en direct is best wel verschillend :P (ok, je praat over oude graphics.. maar het verschil is er duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
De tv is een Sony Bravia
Ik heb geprobeerd om met een kabel van de Wii (ook Nintendo) de Super Nintendo aan te sluiten, maar die paste niet.

@D4NG3R NL:
Hoe bedoel je dat precies? Dat ik de kabel voor het tv kijken, in een kastje doe, en de kabel die uit dat kastje komt op de tv en dan een kanaal uitkiezen?

Ik denk zelf dat ik een speciale Multi AV-kabel nodig heb voor beter beeld, omdat de vorm ook hetzelfde is.

[ Voor 15% gewijzigd door martijntjuhh op 18-05-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals ik al vroeg.. waarom sluit je de kabel niet direct op je TV aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
En zoals ik net aan jou vroeg :P : Hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

"zucht"

Je hebt 3 kabeltjes, Geel - Rood & Wit. Deze sluit je direct aan op je TV & dan kijk je of je goed beeld krijgt?

Welke Bravia heb je precies? Kan ik zo voor je kijken hoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Met de 3 kabetjes kreeg ik alleen zwart-wit beeld.
Het is nu opgelost dmv de gewone 'tv-kijk kabel'.
Wel irritant hele tijd kabeltjes verwisselen, maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tv-kijk kabel,

Analoog gewoon?

Je hoort zo'n soort blokje tussen je analoge kabel en snes te kunnen doen?
Afbeeldingslocatie: http://atariace.com/images/atariace.com/nintendo-snes/systems/images/original-snes-system-nintendo-mario-world.jpg Het blokje wat je rechtsbovenin ziet bedoel ik. Deze hoor je gewoon tussen je TV en de kabel te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Het klinkt mij in de oren dat het een PAL/NTSC probleem zou kunnen zijn. Misschien denkt je TV dat het een ander signaal is.

Hebben andere apparaten ook het zwart/wit probleem als je ze via composiet aansluit?

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
@gnimmeL_kraD:
Ik had al gezegd dat het probleem is opgelost, maar geeft niet hoor ;)

@D4NG3R NL:
Ja dat blokje heb ik er ook tussen maar op een of andere manier heb ik heel slecht beeld op analoog als de SNES erop aangesloten zit, en digitaal kun je dan helemaal niet meer kijken. Maar zo vaak zit ik er nu ook weer niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

K blijf het vreemd vinden dat het niet gewoon werkt met de standaard Composiet kabels.. (geel - rood - wit)

Maar het zal wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ben ik nu de enige die valt over het feit dat hij een PS3 kabel gebruikt om een SNES beeld te doen laten geven?

@TS, bedoel je deze PS3 kabel?

Afbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l131/soildsnakesl/84708-4.jpg

Je hebt de kabel nodig die standaard bij de SNES, N64 en/of Gamecube zit, deze dus;

Afbeeldingslocatie: http://allgameclub.com/wp-content/uploads/2010/03/gc_av_3p_bulk400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Voor een beetje toonbaar beeld op een nieuwe LCD tv moet je sowiezo gaan kijken naar een RGB scart kabel voor je snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Maakt geen verschil of je nou een Component of Composiet kabel haalt

Want het signaal blijft precies hetzelfde.. (1x video + 2x geluid, niet 3x video + 2x geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
^ Juist, behalve dat je een complete onwaarheid loopt te verkopen. De snes spuugt ook gewoon RGB uit. Het verschil tussen composiet+audio en R+G+B+Csync+audio is toch wel degelijk zichtbaar en zeker op de displays die we tegenwoordig gebruiken. Het feit dat je uberhaubt aanraad om dat gare composiet signaal te gebruiken verbaasd mij daarom dan ook vreselijk. En het feit dat je component roept (een signaal wat de SNES en eigenlijk alle consoles tot de ps2 niet kunnen uitspugen omdat de standaard simpelweg nog niet bestond) doet me alleen maar meer vermoeden dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De SNES kan geneens Component uitspuugen? Ik heb nooit gezegt dat dit wel zo is...
Dat maak jij ervan.

Daarom zeg ik ook, het zal geen verschil maken al haal je een Component kabel, en zou je deze op de een of andere manier de kabel aan weten te sluiten op de SNES, heb je nogsteeds precies hetzelfde signaal...

Je hebt inderdaad gelijk wat betreft deze RGB Scart kabel. Maar je zult geen verschil in kwaliteit zien van "WOW, Wat mooi!" het zal ietsje scherper zijn, meer als dat ook niet.

Ik had het over de SNES he, ik weet ook wel dat een Component kabel ZEKER een verbeterde kwaliteit beeld geeft op een hedendaagse TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Probleem zit zo:

De multi-av kabel is gemaakt voor de gamecube/ps2+3/xbox... de gamecube rgb-kabel heef inderdaad dezelfde aansluiting, maar voor correcte werking dien je een weerstandje te verwijderen zodat het signaal juist is voor de SNES.

Ditzelfde komt ook voor als je een losse gamecube RGB-kabel besteld. Eerst weerstand verwijderen.

Een standaard composietkabel kan wel op de snes/n64/cube gebruikt worden :) (maar is uiteraard geen RGB).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1