Hallo,
Al langere tijd (meer dan een jaar) ondervind ik problemen met het opstarten van de PC, dit probleem komt steeds vaker terug dus vandaar dat ik nu echt eens de oplossing wil vinden. (Let op: de pc start af en toe wel gewoon goed op en is dan goed te gebruiken.)
Mijn PC:
* Q6600 2.4ghz @ 3.0
* MSI P6n SLI V2 Moederbord (Bios versie 1.4)
* OCZ 500 Watt
* Sapphire Radeon HD4870 1GB Vapor-X
* 2 GB A-data 800mhz geheugen
* 2 GB PQI 800 mhz geheugen
* 320 GB Samsung 7200RPM
*OS: Windows 7 ( Maar bij XP had ik er ook al last van )
Het probleem:
Doe de computer aan, en dan hoor je de CPU fan continue draaien op zijn hoogste vermogen, de harde schijven reageren, processor reageert ook, maar het scherm blijft zwart.
Wat ik al heb geprobeerd:
* Van een B-merk voeding naar mijn huidige voeding (OCZ 500W)
* Geheugen één voor één erin
Nu zie ik in de handleiding van m'n moederbord staan dat er een wit ledje zou moeten branden:
- Led1: Lights when 12V power is functional and within acceptable operating limits.
Deze zou moeten branden naast de ATX 12V Power Connector.
Deze led brand echter niet, dus misschien ligt het probleem daar? Ligt het aan het geheugen?
Wie o wie heeft de oplossing?
Hartelijk dank,
Lennart
Al langere tijd (meer dan een jaar) ondervind ik problemen met het opstarten van de PC, dit probleem komt steeds vaker terug dus vandaar dat ik nu echt eens de oplossing wil vinden. (Let op: de pc start af en toe wel gewoon goed op en is dan goed te gebruiken.)
Mijn PC:
* Q6600 2.4ghz @ 3.0
* MSI P6n SLI V2 Moederbord (Bios versie 1.4)
* OCZ 500 Watt
* Sapphire Radeon HD4870 1GB Vapor-X
* 2 GB A-data 800mhz geheugen
* 2 GB PQI 800 mhz geheugen
* 320 GB Samsung 7200RPM
*OS: Windows 7 ( Maar bij XP had ik er ook al last van )
Het probleem:
Doe de computer aan, en dan hoor je de CPU fan continue draaien op zijn hoogste vermogen, de harde schijven reageren, processor reageert ook, maar het scherm blijft zwart.
Wat ik al heb geprobeerd:
* Van een B-merk voeding naar mijn huidige voeding (OCZ 500W)
* Geheugen één voor één erin
Nu zie ik in de handleiding van m'n moederbord staan dat er een wit ledje zou moeten branden:
- Led1: Lights when 12V power is functional and within acceptable operating limits.
Deze zou moeten branden naast de ATX 12V Power Connector.
Deze led brand echter niet, dus misschien ligt het probleem daar? Ligt het aan het geheugen?
Wie o wie heeft de oplossing?
Hartelijk dank,
Lennart
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 20:14 ]