Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Zelf ben ik maar een hobby fotograaf met slechts 4000 foto's in een jaar of drie tijd. Toch wil ik jullie hetvolgende niet onthouden, ook al zijn er vast mensen die het weten.

Een nikon ML-L3 is best handig om te hebben, voor foto's met lange sluitertijd vanaf statief of zelfportretjes :+
De afstandsbediening werkt prima met mijn Nikon D40 en ik denk wel met meer camera's. Het ding s alleen hartstikke klein en ik ben er dan ook al 2 kwijt geraakt a 25 euro.

Na het laatste verlies de stoute schoenen aangetrokken en naast de 3e ML-L3 (ik had hem snel nodig) ook een cheap-ass via Deal Extreme gekocht (die liet nog twee weken op zich wachten).

Die heb ik dus net binnen en zoals ik vermoedde: hij werkt probleemloos met mijn Nikon D40. Als ik dus weer mijn ml-l3 kwijtraak spaar ik 20 euro uit en bestel ik een nieuwe in HongKong ipv bol.com

Hier een foto van de twee naast elkaar. Enige dat je bij de originele krijgt is een handleiding en een vilten opberghoesje. Dat zit er bij de cheap-ass niet bij.
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/5396/mll3cheapass.jpg

Edit:
Naar aanleiding van de reactie besloten om er nog wat meer in te duiken en een tabelletje obv Nikon gegevens.

Officeel Nikon d1 d2 D3 D3x D3s D40 D40x D60 D70s D80 D90 d200 D300 D300S d700 D3000
Remote Cord MC-DC2 XXX
Infrared Remote Control ML-3 XXX XXX XXX
Infrared remote control ML-L3 XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX
Remote Cord MC-DC1 XXX XXX
Nikon MC-30 Remote XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX
MC-22 Remote Cord XXX XXX XXX XXX XXX

En dan is de ML-L3 is te vervangen door een cheap-ass via Deal Extreme. Of via Maxsaver
.
Heb jij nog vermeldingen van cheap ass alternatieven voor de duurdere Nikon remotes, geef ze dan even door. Liefts met een linkje.

[ Voor 58% gewijzigd door TheMe op 20-05-2010 11:41 . Reden: Toevoeging ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Absoluut tof natuurlijk van je dat je het met ons wilt delen! Ik bedoel veel tweakers hebben/kunnen hiermee flink wat euro's besparen (die we dan weer in duur glas kunnen steken }) ).

Alleen is dit al erg bekend onder veel fotografen die hier rondhangen, zelf heb ik ondertusen al voor zo'n beetje iedereen in m'n omgeving van die vergelijkbare remotes gekocht en uitgedeeld :).

Maargoed niet minder vriendelijk en search-friendly van je om eht met ons te delen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
staan ook voor 7,50 op Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

ik deel ze ook uit onder mijn Nikon vrienden, zijn de leuke EUR3,- cadeautjes - hoge dankbaarheid per euro ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort dingen werkt bij alle Nikon instappers, dus de D#### serie en de D## serie.
Ze werken niet bij D###'s en D#'s. Die hebben niet zo een leuk IR oogje. In plaats daarvan hebben ze een 10 polige inschroefstekker, waar je een wire remote aan kan schroeve/in kan pluggen.
Daar zijn eenvoudige versies van, die net zo veel kunnen als deze remote, maar er zijn ook zeer ingewikkelde versies van waarmee je de halve camera in kan stellen.

Ik gebruik zelf trouwens de cheap-ass wire remote van maxsaver.net:
Afbeeldingslocatie: http://maxsaver.net/images/view.aspx?productId=433

Voor het schokkende bedrag van 3,96$ (Jammer genoeg de USD versie van de dollar... 7(8)7 ) werkt dat uitstekend.
Ik dacht dat dit ook inclusief schipping was, maar ben daar niet helemaal zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Ik dacht dat de D90 ook een wired plug afstanbediening nodig had. Werkt deze dus wel? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
D90 is ook nog IR.

In de tijd dat mijn D50 m'n enige camera was bediende ik die met een oude PDA waarop ik zo'n all-in-one AB had geinstalleerd. Werkte prima met de sanyo.videorecorder code geloof ik.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
De D90 heeft 2 manieren om te triggeren, met de draadloze ML-L3 remote (zoals in de startpost genoemd) of met een bedrade MC-DC2 (of een kloon daarvan). Deze plug je in de USB- aansluiting.

Is er niet iets om een ML-L3 te kunnen gebruiken op een D300s? Een infraroodontvanger die in de 10- polige poort geplugd kan worden?

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-05-2010 09:52 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Beide kan ik niet gebruiken met een ML-L3. Die eerste is met eigen afstandsbediening. Die tweede is wel een mooie en relatief goedkope RF- ontvanger, die had ik al even bekeken. Wel een beetje lomp en daarom zocht ik ook iets voor de ML-L3, want die is veel compacter. :)

RF heeft ook een paar voordelen boven IR. IR moet een line of sight hebben, RF hoef je niet te richten. Verder kun je in extreme situaties de IR van de afstandsbediening op je sensor krijgen. Het is mij gelukt door wat te proberen. IRL verwacht ik daar niet zoveel problemen mee. RF heeft over het algemeen meer bereik dan IR. IR houdt wel op bij een meter of 10, RF komt verder. Daarbij heeft IR in de buitenlucht het nadeel dat het signaal wat slechter is op te pikken. In zonlicht zit ook veel IR. Wii remotes reageren ook slechter als je de afstandsbediening op het scherm moet richten bij veel zonlicht.

IR heeft als voordeel dat er standaard een ontvanger zit in de consumentencamera's van Nikon en je dus alleen een afstandsbediening nodig hebt.

[ Voor 58% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-05-2010 10:28 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Ik wil de informatie die gegeven is door jullie tzt verwerken in een iets uitgebreidere startpost, ter samenvatting.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Ik heb mijn IR remote ook van deal-extreme, ideaal apparaatje dat al 3 jaar meegaat zonder dat ik de batterij heb hoeven te vervangen :D Bij mij staat er overigens gewoon nikon op ipv yongnuo oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Bij mij ook, maar er staat wel subtiel het woordje 'For' boven. :+
Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/cdimg/352563/11717623/0/1268100411.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Iedere universele afstandsbediening met Sony support werkt. Ik heb er ooit eentje voor 2,95 bij de blokker gehaald. Werkt prima.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Deze heb ik: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27842
Doet het met mijn Pentax K-x prima maar zou ook met veel Canon's, Nikon's en Sony's moeten werken. Ook leuk om met anderen hun camera te klooien ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ramon schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:08:
Iedere universele afstandsbediening met Sony support werkt. Ik heb er ooit eentje voor 2,95 bij de blokker gehaald. Werkt prima.
Haha.. dan hebben we dezelfde! Kon je programmeren ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Tsurany schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:12:
Deze heb ik: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27842
Doet het met mijn Pentax K-x prima maar zou ook met veel Canon's, Nikon's en Sony's moeten werken. Ook leuk om met anderen hun camera te klooien ;)
Dat wil bij Nikon niet, want het staat standaard uit. Na elke foto, na 15 minuten zonder foto en als hij uit en weer aan is gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik bedoel ook vooral als ze ook bezig zijn met hun remotes, bij Pentax staat het ook standaard uit ja. Maar zit je met een groep te fotograferen kan je iedereen z'n toestel laten afgaan als die allemaal op remote staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zit er aan te denken zo'n draadloos dingetje te bestellen, is het raadzaam om er nog een versie met draad bij te bestellen om zo, met bv nacht fotografie, achter je camera te kunnen blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah, even van de zijkant/onderkant de remote er langs terwijl je zelf niet in beeld komt en klaar. Met draad is handig als je het heeeel vaak doet maar voor het simpele werk zou ik gewoon even onder je camera langs bukken en klikkie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
Ik heb een paar weken geleden deze http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=300401149220 besteld. Werkt volgens de folder ook voor IR Nikons. Vooral de 2sec delay is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

D-Ed schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:01:
Ik zit er aan te denken zo'n draadloos dingetje te bestellen, is het raadzaam om er nog een versie met draad bij te bestellen om zo, met bv nacht fotografie, achter je camera te kunnen blijven staan?
Tenzij je extreem wide-angle schiet kun je vrij makkelijk de IR remote vanaf de juiste hoek richting de camera richten terwijl je achter de camera staat. Een keer checken waar op de camera de IR sensor zit en je weet waar je moet richten. Werkt prima.

Overigens heb ik ook zo'n el-cheapo $3 DX remote voor mijn Olympus. Ding doet precies wat hij moet doen en voor zo'n micro-bedrag (incl verzendkosten) kun je het eigenlijk niet laten liggen. Een remote werkt een stuk beter voor groepsfoto's waar je zelf tussen moet staan dan de zelf-ontspanner van de camera.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb voor m'n D700 een Wireless remote via Ebay welke $19 inclusief verzenden kost en helemaal werkt prima.

Is RF, dus je kunt ook om de hoek gaan staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

DaCoTa schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:10:
Ik heb een paar weken geleden deze http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=300401149220 besteld. Werkt volgens de folder ook voor IR Nikons. Vooral de 2sec delay is erg handig.
Dat is ook een handige idd... dan kan je nog snel je remote uit het zicht halen met de 2s delay :D

Ik heb trouwens al een aantal keer meegemaakt, maar dat was met mijn D40, dat de remote het ook deed als deze in mijn broekzak zit, wel vaag ivm IR

[ Voor 16% gewijzigd door airliner op 19-05-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Hoezo is dat vaag? Mijn tv afstandbediening doet het onder me dekbed ook. Ook andere kant op gericht :)

Bij maxsaver verkopen ze ze ook. Voor nog geen 4 dollar.

[ Voor 40% gewijzigd door virtualJac op 20-05-2010 10:18 ]

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1