Windows 7 Ultimate op 3 pc's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
Ik heb een vraag. Ik heb thuis 2 laptops en een pc. Deze wil ik installeren met windows 7 ultimate 64bit die ik via MA3D kan kopen voor 65 euro. Nu las ik hier een daar dat deze licentie op max drie pc's te gebruiken is.
Heeft iemand enig idee of dit klopt? Of moet ik gewoon drie lose licenties kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 21:35
Ik denk dat je gewoon 3 licenties moet kopen.

Je kan het ook gewoon proberen natuurlijk. Als je toch op alle 3 de pc's win 7 wilt hebben.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een licentie geld voor 1 pc

met een z.g.n. familie licentie mag je hem op 3 PC's tegelijk installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
Family Pack is wel erg duur. Denk dat ik eerst 1 licentie koop bij ma3d en dan ff kijk. Anders moet ik er dus gewoon drie kopen. Is het eigenlijk mogelijk om een updrage key in combinatie met een retail cd te gebruiken? Wordt dat gecheckt? Ik heb namelijk van een vriend een retail cd geleend om windows 7 te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedkoper als 3 losse licenties
Wordt dat gecheckt?
met die mentaliteit kan je niet zo goed meteen piraten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:07:
goedkoper als 3 losse licenties
Je bedoeld zeker de Home Premium versie.
met die mentaliteit kan je niet zo goed meteen piraten...
Het heeft niets met piraten te maken, want dan heb ik gewoon een legale key. Alleen zou het mij tijd schelen als ik niet windows opnieuw zou moeten installeren. Die cd van mijn vriend is ook legaal trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionisio schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:14:
Ik heb een vraag. Ik heb thuis 2 laptops en een pc.
ahaa, je hebt natuurlijk een setje PC's met oa. vista.

dan kan je inderdaad de upgrade uitvoeren, maar e vraag is of je dat wil: ik en vele anderen prefereren een schone install

wat gek dat het 3-pack even duur is als 3 losse licenties 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:43:

ahaa, je hebt natuurlijk een setje PC's met oa. vista.

dan kan je inderdaad de upgrade uitvoeren, maar e vraag is of je dat wil: ik en vele anderen prefereren een schone install
Op mijn desktop heb ik al een clean install gedaan van die geleende windows 7 retail. Kan je daar niet gewwon dan een upgrade key gebruiken om deze te activeren? In plaats dat ik met de updrade cd opnieuw moet gaan installeren?
wat gek dat het 3-pack even duur is als 3 losse licenties 8)7
Ja dat scheelt niet erg veel. Via MA3D dan wel he: Windows 7 Ultimate Upgrade (BED) - Permanente Licentie (65,00 EUR) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionisio schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:50:
[...]

Op mijn desktop heb ik al een clean install gedaan van die geleende windows 7 retail. Kan je daar niet gewwon dan een upgrade key gebruiken om deze te activeren? In plaats dat ik met de updrade cd opnieuw moet gaan installeren?
volgens mij niet, volgens mij was dat een het geval met de XP upgrade: je kon alleen upgraden, schone instal moest je met een omweg doen (overigens wel legaal, duurt gewoon heel lang)

google weet het andwoord vast wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dionisio schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:50:
Is het eigenlijk mogelijk om een updrage key in combinatie met een retail cd te gebruiken? Wordt dat gecheckt? Ik heb namelijk van een vriend een retail cd geleend om windows 7 te testen.
Dat ligt eraan wat voor type licentie die MA3D is.
Maar je "leest hier en daar dat ie licentie op max 3 pc's is te gebruiken" ?
Zou je zoiets niet gewoon bij je MA3D licentiedesk kunnen controleren? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Dionisio schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:50:
[...]

[...]

Ja dat scheelt niet erg veel. Via MA3D dan wel he: Windows 7 Ultimate Upgrade (BED) - Permanente Licentie (65,00 EUR) :)
Waarom probeer je het gewoon niet?
Als je een os wil testen kan je ook zonder serial de trial periode doen.

Maar snap alleen niet waarom je 3 keer 1 serial wilt gebruiken.
Je snapt toch wel dat het nooit kan kloppen dat je voor 65 euro een Os kan kopen voor 3 pc's

[ Voor 12% gewijzigd door Erwinvz1 op 19-05-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gaat het niet om het aantal gebruikers bij zo'n licentie? Dus als alleen jij het gebruikt op die drie pc's, dat je dan aan één licentie genoeg hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
Skating_vince schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:24:
Gaat het niet om het aantal gebruikers bij zo'n licentie? Dus als alleen jij het gebruikt op die drie pc's, dat je dan aan één licentie genoeg hebt?
Nee het gaat natuurlijk per fysieke computer. Anders moet ik 2 licenties hebben als mijn vriendin even op mijn PC zit. Zou wel erg gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
CappieL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:29:
[...]

Nee het gaat natuurlijk per fysieke computer. Anders moet ik 2 licenties hebben als mijn vriendin even op mijn PC zit. Zou wel erg gek zijn.
Goed punt. Daar had ik even niet aan gedacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
alt-92 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:45:
Dat ligt eraan wat voor type licentie die MA3D is.
Maar je "leest hier en daar dat ie licentie op max 3 pc's is te gebruiken" ?
Zou je zoiets niet gewoon bij je MA3D licentiedesk kunnen controleren? :)
Ja ok, mat dat duurt dan weer een aantal dagen voordat ze antwoord geven. Ze zijn niet bepaald snel daarzo.
Heb gister een licentie bij hun besteld. Nu nog even geduld hebben tot ik deze ontvang :)
Maar snap alleen niet waarom je 3 keer 1 serial wilt gebruiken.
Je snapt toch wel dat het nooit kan kloppen dat je voor 65 euro een Os kan kopen voor 3 pc's
Omdat er serials bestaan die je op meerdere pc's tegelijk kan gebruiken. Heb op meerdere forums gelezen dat dit met deze serials wel kan en in andere forums weer van niet. Er wordt namelijk gezegd dat dit speciale studenten licenties zijn die max op drie pc's te gebruiken zijn. Het moeten dan wel pc's van jezelf zijn. Als ik de licentie binnen heb zal ik jullie wel melden of deze op meerdere pc's te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Dionisio schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:03:
[...]

Ja ok, mat dat duurt dan weer een aantal dagen voordat ze antwoord geven. Ze zijn niet bepaald snel daarzo.
Heb gister een licentie bij hun besteld. Nu nog even geduld hebben tot ik deze ontvang :)
Hebben ze daar geen telefoonnummer dan? En dan nog...je kunt Windows 7 rustig installeren zonder dat je gelijk een key invult. Ik zeg...installeren....wachten op antwoord en afhankelijk van hun antwoord of de key invullen, of 2 extra keys bestellen :+
[...]

Omdat er serials bestaan die je op meerdere pc's tegelijk kan gebruiken. Heb op meerdere forums gelezen dat dit met deze serials wel kan en in andere forums weer van niet. Er wordt namelijk gezegd dat dit speciale studenten licenties zijn die max op drie pc's te gebruiken zijn. Het moeten dan wel pc's van jezelf zijn. Als ik de licentie binnen heb zal ik jullie wel melden of deze op meerdere pc's te gebruiken is.
Tja...je komt er maar op 1 manier achter.....contact opnemen met MA3D helpdesk ofzo...pff..is dat nou zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
TheVMaster schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:58:
Hebben ze daar geen telefoonnummer dan? En dan nog...je kunt Windows 7 rustig installeren zonder dat je gelijk een key invult. Ik zeg...installeren....wachten op antwoord en afhankelijk van hun antwoord of de key invullen, of 2 extra keys bestellen :+

Tja...je komt er maar op 1 manier achter.....contact opnemen met MA3D helpdesk ofzo...pff..is dat nou zo moeilijk?
Dat is helemaal niet moeilijk, maar mischien dat er iemand op het forum al ervaring mee heeft gehad. Forums zijn tenslotte bedoeld om elkaar te helpen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In dit geval moet je toch echt bij de helpdesk van jouw MA3D licenties verschaffende onderwijsinstelling zijn, want elke MA3D aangesloten onderwijsinstelling kan een aparte constructie en licentiebeleid voeren al naar gelang de zak geld die men er voor over heeft gehad.

Er is niet echt een 1 size fits all antwoord te geven, als wij ook niet weten welke onderwijsinstelling jij bezoekt he? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Wij helpen elkaar toch ook ;)
Je mag je windows key permament installeren op jou eigen pc.

Bij ieder ander pc of laptop. Moet je dus een aparte Key hebben.
Jij hebt in totaal dus 3 key nodig.

Mensen verwarren het met MS Office.
Office heeft namelijk als regel. 1 vaste PC en 1 laptop voor eigen gebruik ;)

Maar goed waarom 3pc's ;) 1 is voldoende :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Bij een retail licentie kan je die wel op meerdere computers gebruiken, legaal is dat natuurlijk niet..
Zelf heb ik ook gewoon op alle computers m'n retail licentie gebruikt, bij nieuwe PC's neem ik daar gewoon windows 7 OEM bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
moppentappers schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:37:
Bij een retail licentie kan je die wel op meerdere computers gebruiken, legaal is dat natuurlijk niet..
Zelf heb ik ook gewoon op alle computers m'n retail licentie gebruikt, bij nieuwe PC's neem ik daar gewoon windows 7 OEM bij.
Ok, dus je bedoeld dat je op al je pc's tegelijk dezelfde retail licentie gebruikt? Zijn alle pc's tegelijk online en geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat kan gewoon

legaal is het echter niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:09:
ja, dat kan gewoon
legaal is het echter niet
Heb inmiddels mijn windows 7 upgrade key ontvangen en mijn retail windows mee geactiveerd.
Eigenlijk kan dit niet, maar middels een trukje is dit wel mogelijk.
Ook niet echt legaal, maar het werkt! >:)
Heb nog twee upgrade keys besteld via surfspot voor de andere twee pc's. Vanavond maar vast ff windows 7 erop zetten. :)
Heb uiteindelijk 205 euro betaald voor 3 ultimate licenties. Niet verkeerd toch?
Pagina: 1