Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hosting voor webapplicatie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag jullie advies voor het volgende:

wij zijn een klein softwarebedrijf en bieden een webapplicatie aan op het gebied van databases, interne communicatie, etc . Deze wordt nu gebruikt door zo'n 100 verschillende klanten en 2000 unieke gebruikers. Dit draait allemaal op hetzelfde systeem, er wordt dus NIET voor een klant een eigen database en website aangemaakt.

De applicatie draait nu op een FreeBSD server met Apache/PHP. De mysql datatabase draait op dezelfde server. Voor de veiligheid zit er wel een RAID 1 harddisk-setup in, en repliceren we de databases realtime naar een andere server (master-slave). Deze setup voldeed altijd wel, omdat we nog niet zoveel gebruikers hadden, en het systeem niet zo intensief gebruikt werd. Nu willen we echter overstappen op een professioneler systeem.

Hiervoor willen we waarschijnlijk meerdere servers gaan gebruiken. De vereisten hiervoor zijn :
- 100% backup van files en database
- 100% redundancy indien een server uitvalt
- liefst een linux-achtige omgeving (X zou handig zijn, maar niet noodzakelijk, WebMin voldoet ook)
- dedicated managed servers (systeembeheer blijft toch een vak apart, wij zijn beter in applicaties bouwen)

Load balancing over meerdere servers t.b.v. een hogere performance is nog niet echt noodzakelijk. Het gaat dus vooral om de veiligheid. zodat iedereen door kan blijven werken en er niks kwijtraakt. Het zou met het oog op de toekomst natuurlijk wel heel mooi zijn als er voor een betere performance later geruisloos servers zouden kunnen worden toegevoegd. Ik heb al eens getest met MySQL Cluster, maar dat vertrouw ik toch nog niet helemaal. Ik heb ook weleens gelezen over master-master replicatie, maar het ontbreekt ons aan de kennis en de tijd om dit uit te zoeken.

Het probleem is een beetje dat veel hostingbedrijven zich vooral richten op enkelvoudige servers.
Ik heb op internet zitten zoeken naar een goede professionele hosting partner die een dergelijke setup bij wijze van spreken dagelijks uitrolt. Bij veel hostingbedrijven zeggen ze uiteraard dat alles mogelijk is, maar daarna gaan ze toch zelf houtje-touwtje oplossingen verzinnen d.m.v. rsync, cronjobs, etc. Er moet toch een betere oplossing zijn, zou je zeggen. Of bestaan er gewoon geen 'standaard' oplossingen voor zoiets?

De vraag is dus : hoe zouden jullie dit aanpakken en kunnen jullie een paar namen van bedrijven geven die hierbij zouden kunnen helpen, en aan wat voor prijzen zou ik ongeveer moeten denken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 18:01 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Al naar Leaseweb gekeken? Standaard is unmanaged maar je kunt zelf een bepalen wat voor SLA je er bovenop wil.

Hier staan wat referenties:
http://www.leaseweb.com/category/client-cases-list

Verwijderd

Topicstarter
Leaseweb ziet er wel goed uit ja, maar op hun site vind je toch ook alleen enkelvoudige servers. Er moeten toch ook min of meer kant en klare systemen met redundancy bestaan? Of is zoiets altijd maatwerk (en dus heel duur) ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ovh.nl ? Failover-IP's te verkrijgen en dergelijke.

Heb alleen het vermoeden dat je niet voldoende info hebt ingewonnen bij verschillende hosters die eenvoudig via Google gevonden konden worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:28

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:19:
Leaseweb ziet er wel goed uit ja, maar op hun site vind je toch ook alleen enkelvoudige servers. Er moeten toch ook min of meer kant en klare systemen met redundancy bestaan? Of is zoiets altijd maatwerk (en dus heel duur) ?
Zoiets wordt maat werk, of je moet gaan voor VPS. Over het algemeen zijn ingericht met HA. Voor echt een dedicated server (managed/unmanaged) is dit gelimiteerd tot 1 server of je moet 2x een dedicated server nemen. Een andere mogelijkheid zou shared hosting zijn (op 1 systeem zitten meerdere klanten), dit is ook vaak redundant uitgevoerd.
Je kan ook aanbiedingen plaatsen op www.webhostingtalk.nl, zitten vooral webhosting bedrijven.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Voor zo een zaak zou ik enkele bedrijven bellen voor een offerte ;)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Er zijn zeker bedrijven die zoiets 'standaard' kunnen leveren.
Zou zelf zeggen: zoek gewoon eens met Google naar bijvoorbeeld 'High availability hosting.
Kies een aantal bedrijven uit, zoek naar ervaringen met die bedrijven, bel ze op, etc. ;)

Edit: en als uptime belangrijk is kan je bijvoorbeeld ook eens bij onafhankelijke uptime meters kijken, zoals bijvoorbeeld http://www.webhostingtalk.nl/uptime.php
Hoewel dit eigenlijk altijd om de site van de hoster zelf gaat, kan hier denk ik wel een redelijk beeld ontstaan over welke hoster toch gewoon de zaakjes op orde heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door EDIT op 20-05-2010 14:00 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Vraag eens een offerte op bij TransIP bijv. Daar heb ik zelf erg goede ervaringen mee wat betreft enkele servers en op verzoek beheren ze ook clusters geloof ik. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad ook zelf via Google zoeken, maar je kan aan zo'n website van een hoster gewoon moeilijk zien of je echt met een professioneel bedrijf te maken hebt. Heb 1 keer te maken gehad met een onprofessionele hosting-partij (afspraken niet nakomen, enz) en dat wil ik dus niet meer. Daarom dus mijn vraag naar goede ervaringen met bedrijven.

Ik neig ondertussen naar een VDS, bijv. bij Leaseweb, XLS Hosting of Flexservers. Misschien zijn er nog wel andere en betere, best lastig om te kiezen voor een bedrijf.

Zijn er nog echt specifieke nadelen aan een VDS? En wat is precies het verschil tussen VPS en VDS ? of is dat hetzelfde?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 12:21 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik kan inderdaad ook zelf via Google zoeken, maar je kan aan zo'n website van een hoster gewoon moeilijk zien of je echt met een professioneel bedrijf te maken hebt.
Daarom zeg ik ook: opbellen en maak gewoon een afspraak en ga bij de mensen op kantoor langs. Bespreek de mogelijkheden en onmogelijkheden.
Is het een serieuze partij, dan zal dat geen enkel probleem zijn.

Een VPS zou ik persoonlijk niet zo snel doen als het om een kritische applicatie gaat, tenzij je echt harde garanties van de hoster krijgt dat het draait, performance, etc.
In principe kan je op een VPS alles doen wat je zelf wilt, het is een virtuele server die je zelf beheert (tenzij je een managed VPS hebt).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

EDIT schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:35:
[...]...In principe kan je op een VPS alles doen wat je zelf wilt, het is een virtuele server die je zelf beheert (tenzij je een managed VPS hebt).
Niet geheel; de ene VPS is de andere niet... Sommige hosters hebben ook RPS ter beschikking; ietsjes duurder in de maand maar full root-access en in bepaalde gevallen mag/kan je zelf het OS installeren (via een PXE-boot ofzo).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1