Hoe verhelp ik lag in games?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01-2022
Hallo allemaal!

Als ik wil gamen op mijn computer doe ik dat eigenlijk op High settings of alles op maximaal, maar ik heb al snel een beetje lag en een laag FPS.

Nu weet ik niet of dit aan mijn hardware ligt of aan de games zelf?
Ik heb bijvoorbeeld lag en een laag FPS in Bad Company 2 (de singleplayer tot nu alleen gedaan).
Die speel ik op high met een resolutie van 1920x1080, daarnaast heb ik nog wel een tweede monitor op mijn computer aangesloten (1280x1024), maar de games die ik speel maken daar geen gebruik van en heb ik gewoon uit staan.

Ik heb een omgebouwde Acer Aspire M5500, met nog het orginele moederbord en processor (Intel Core 2 Quad CPU @ 2.4GHz).
Daarnaast heb ik 8 GB aan ram, een nvidia geforce 9800 GTX en maak ik gebruik van windows 7 ultimate 64-bit.

Zou iemand mij kunnen vertellen of het probleem aan mijn hardware ligt of gewoon aan de games zelf?

Alvast bedankt en mocht er nog meer informatie nodig hoor ik dat nog wel!

Ik weet niet of dit in de goede rubriek is want het forum is best onoverzichtelijk en of jullie überhaupt met dit soort problemen helpen, sorry als het verkeerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gok op je videokaart, al ben ik niet zo thuis meer in de nvidia reeks.
Zet je de 2de monitor gewoon standby of daadwerkelijk uitgeschakeld in monitor beheer scherm?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heb je uberhaupt al geprobeerd op lagere settings te spelen? Als dat vloeiender gaat, heb je je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
Bad Company 2 recommended settings:
Intel Processor - Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
AMD Processor - Phenom 9100e Quad-Core
Nvidia Graphics Card - Geforce GTX 260
ATI Graphics Card - Radeon HD 5850
RAM Memory - 2 GB
Hard Disk Space - 10 GB
Direct X - 9

* System requirements displayed are based on recommended system requirements and should be used as a guide only.
Je videokaart is dus duidelijk niet geschikt om BC2 op hoge settings te spelen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
De 9800GTX zou het wel degelijk moeten trekken alleen dan op een lagere resolutie. Mijn 8800GT deed het prima op een lagere resolutie 1680x1050.
Of een andere videokaart of de resolutie en detail level omlaag gooien. (alles op low).

en de lag is het input lag of vanuit je internet verbinding?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neum
Bedankt voor al jullie reacties!

De monitor staat gewoon op standby dus niet helemaal uitgeschakeld.
En de lag is via de input niet vanuit internet.

Is het mogelijk om meer ram geheugen toe te wijzen aan de video kaart? Of heeft dat geen effect/kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
Neum schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:58:
Is het mogelijk om meer ram geheugen toe te wijzen aan de video kaart? Of heeft dat geen effect/kan dat niet?
Helaas is je pc geen laptop, dedicated videogeheugen is niet uit te breiden. Sommige spellen ondersteunen een physx kaart die enige rekenkracht kan overnemen van je GPU (ooit grootse nvidia bombarie, maar volgens mij langzaamaan bezig aan een stille dood) er zit niets anders op dan je kaart te vervangen voor een beter, sneller, nieuwer duurder exemplaar >:)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neum
loewie1984 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:00:
je kaart te vervangen voor een beter, sneller, nieuwer duurder exemplaar >:)
nooooooo!!!!

Je moet er wat voor over hebben om PC games te spelen tegenwoordig!

Als ik mijn kaart vervang, kan ik dan weer alles op max spelen? Of moet ik dan nog meer dingen vervangen, die 8 GB ram is DDR 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Videokaart vervangen voor een van de snelste modellen en je kan weer op max spelen voor een tijdje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
Pak de lijst met spellen die je vaak speelt en in de toekomst verwacht te spelen, check de systeemeisen en je weet het zou ik zeggen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Neum schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:17:
nooooooo!!!!

Je moet er wat voor over hebben om PC games te spelen tegenwoordig!

Als ik mijn kaart vervang, kan ik dan weer alles op max spelen? Of moet ik dan nog meer dingen vervangen, die 8 GB ram is DDR 2
Als je steeds nieuwste van het nieuwste wil spelen wel ja ;)

Uiteindelijk wordt dan weer je geheugen/CPU de bottleneck, als je een videokaart neemt die snel genoeg is (zo duur zijn ze an sich ook niet meer). Zo kan je door blijven gaan, of je neemt gewoon genoegen met iets lagere settings ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neum
SinergyX schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:34:
[...]
of je neemt gewoon genoegen met iets lagere settings ;)
maar dat is het net, beetje zonde om een game te spelen als je het niet speelt op de settings waarmee ze bedoeld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
een prachtige tool en een leuke site:

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/
Check het even en je ziet exact wat de recommended settings zijn per spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Neum schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:38:
maar dat is het net, beetje zonde om een game te spelen als je het niet speelt op de settings waarmee ze bedoeld zijn
Eerder een afweging, 'zoals die bedoeld is' heeft ook een eisenpakket aan systeemeisen, aan jou de keuze wat je hiermee doet (nieuwe hardware of dus met mindere settings spelen).

Al kan je bij diverse games minimaal inleveren op 'eye candy' terwijl je wel je FPS een stuk stabieler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neum
scenix_ schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:40:
een prachtige tool en een leuke site:

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/
Check het even en je ziet exact wat de recommended settings zijn per spel.
bedankt!

Dat ziet er wel erg handig uit!

en spelen op high met een hoog FPS zou helemaal fijn zijn, maar daar zul je dan wel een wat betere computer voor nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 17:41
Mag ik even zeggen dat Lag en trage FPS twee verschillende dingen zijn, kan verwarrend als topic title zijn voor mensen met lag.
Aan lag kan je niet heel veel veranderen, behalve als je achter een switch bijvoorbeeld zit.
Tevens kan je een andere provider nemen, maar dan kan je niet uitsluiten dat de server een goede ping naar jou heeft

[ Voor 45% gewijzigd door Thasquealer op 19-05-2010 12:29 ]

Steam

Pagina: 1