Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Na lang afwezig te zijn geweest begon me het idee toch weer te jeuken om een casemod te maken,
Alleen wil ik daar graag een schermpje inhangen van mijn oude Qtek 9100. Heb em inmiddels losgehaald
en een aantal foto's van gemaakt.

Nu weet ik ook dat er een search bestaat en heb deze onder meerdere zoektermen doorzocht, De meeste gevonden topics zijn uitgestorven. Sidwindow bljkt niet te werken onder Windows 7.

Anyway hier wat pics, daaronder wat vragen.

Afbeeldingslocatie: http://modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12094/DSCF3480.JPG

Afbeeldingslocatie: http://modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12094/DSCF3482.JPG

Afbeeldingslocatie: http://modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12094/DSCF3484.JPG

Afbeeldingslocatie: http://modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12094/DSCF3486.JPG

Afbeeldingslocatie: http://modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12094/DSCF3487.JPG

Afbeeldingslocatie: http://modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12094/DSCF3489.JPG

Het mag zowel ook software matig

Met dit schermpje wil ik kunnen:

* Temperatuur uit lezen
* Snelheid fans uitlezen (wil ik ook kunnen regelen via het schermpje, lukt dat niet dan zet ik mijn fancontroller eronder)

Als het mogelijk is wil ik er ook een slideshow opzetten, muziek van mn pc regelen. en het toetsenbordje 'extern' maken als dit mogelijk is dmv een plugje naast het schermpje.

Connectiviteit is geen probleem, wifi en USB werken allebei nog prima.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En wat is je vraag? Hoe je hem kunt aansturen? Dat is namelijk het probleem bij dit soort dingen. Maar zonder ervaring en skills kun je het vergeten. Die dingen hebben vaak een speciale controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Die dingen worden direct uit de SoC die in je PDA zit met een LVDS-verbinding aangestuurd. Dat gaat je nooit lukken om zelf aan te sturen zonder de gehele pda erachter te hangen. en ik neem aan dat die stuk is, anders had je hem niet gesloopt. Then again, je zegt iets over wifi en usb, dus je zult moeten verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
ssj3gohan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:19:
Die dingen worden direct uit de SoC die in je PDA zit met een LVDS-verbinding aangestuurd. Dat gaat je nooit lukken om zelf aan te sturen zonder de gehele pda erachter te hangen. en ik neem aan dat die stuk is, anders had je hem niet gesloopt. Then again, je zegt iets over wifi en usb, dus je zult moeten verduidelijken.
Hij mag in zijn geheel erachter hangen hoor, de Wifi en usb is voor verbinding met router en pc (hij werkt trouwens nog goed, alleen is de batterij wat zwak.

Aangezien dit dus vrijwel onmogelijk is, wil ik em dan graag software matig aansturen, maar waarmee en hoe?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte,89 op 18-05-2010 15:41 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Webservertje op je PC met wat scripts die de betreffende stats opvissen en in een webpagina beschikbaar stellen die je in de browser van je qtek opent?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

ok, dat maakt het duizend keer makkelijker. Programmatisch is het makkelijkste wat orion zegt.

Een andere mogelijkheid is een programma in visual basic schrijven met de windows mobile SDK, en dat op je pda draaien. Dat kun je dan weer via een virtuele COM poort over USB aansturen, of via een netwerkpoort. Maar ik gok zo dat dit je allemaal niet bekend voorkomt. Dan is een website maken een stuk handiger. Met cgi scripts kun je gemakkelijjk van alles op de 'server' (je computer dus) uitlezen en in een website gieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Nope idd, zegt me allemaal niet zoveel,

Hij hoeft ook geen advanced pruttel te draaien, zie het meer als een klein schermpje die ik ala sidewindow in mijn frontje zet, en daar bijvoorbeeld speedfan/cpu z/enz tijdens lanpartys op draai.

Als ik 'gewoon' een beetje computer wil ik mijn muziek kunnen regelen of een slideshow draaien, het is meer een leuke eyecatcher dan een super functioneel ding.

het tobotje van mn qtek wil ik wel graag verlengen. maar dat is een tweede zorg.

[ Voor 23% gewijzigd door Jelte,89 op 18-05-2010 16:06 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Muziek regelen kan ook via de browser van de qtek, er zijn verschillende mediaplayers die een ingebouwde webinterface bieden daarvoor. Slideshow lijkt me ook niet echt een probleem.

Maar zoek zelf eens een en ander uit zou ik zeggen :)

Kijk of je een simpele webserver aan de praat krijgt en kan benaderen, zoek ergens wat scriptjes die de betreffende stats kunnen ophalen enz.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:12:
Muziek regelen kan ook via de browser van de qtek, er zijn verschillende mediaplayers die een ingebouwde webinterface bieden daarvoor. Slideshow lijkt me ook niet echt een probleem.

Maar zoek zelf eens een en ander uit zou ik zeggen :)

Kijk of je een simpele webserver aan de praat krijgt en kan benaderen, zoek ergens wat scriptjes die de betreffende stats kunnen ophalen enz.
Nou windows heeft wel een sidewindow progje maar die lopen allemaal over een bleutooth verbinding,
En ik heb hier wel een aantal bt dongles maar nergens is een W7 driver voor.
Wat ik wil is gewoon een 2e monitor die over een usb verbinding loopt, (net als een 2 beeldscherm zeg maar)

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 18-05-2010 16:45 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Heeft er niemand een idee of hier een progje voor bestaat wat draait met WM5?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Is het dan niet handiger om gewoon voor een paar euro een BT dongle te fixen die wel werkt onder W7?

PS: Je topic op zo'n manier weer onder de aandacht brengen, terwijl de laatste reactie nog geen dag oud is wordt niet zo op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50
er is een WM5 sideshowdriver kijk een op savilltech.com in een van de video's laat hij het zien.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
technopeuter schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:41:
er is een WM5 sideshowdriver kijk een op savilltech.com in een van de video's laat hij het zien.
Ik ga het nu uitzoeken door het bekijken van de video, in eerdere topics heb ik al gevonden dat sideshow zeurt dat Active sync 3.7 geinstalleerd moet zijn....

@ Orion84

My bad voor het schopje O-)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
technopeuter schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:41:
En inderdaad, thanks to your link it works, nu nog wachten op meer sideshow apps zodat ik mijn bureaublad kan overnemen en daarmee op mijn schermpje speedfan, speccy en cpu-z kan uitlezen, of de originele om winamp/word/cs4 enz. mee te draaien,

iig draait het progje perfect met WMP onder W7 >:) :P

Revive the guild!

Pagina: 1