Toon posts:

Blacklist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Een paar weken geleden kreeg ik een melding van een collega dat zijn e-mail was teruggestuurd. Nu bleek dat wij op een blacklist stonden. We hebben alle computers gescand en niks gevonden. Evenlater heeft mijn collega contact opgenomen en zijn we weer van de blacklist afgehaald. Vandaag kreeg ik weer een bericht dat er geen mail van een bepaald persoon ontvangen kan worden terwijl die persoon wel naar andere mensen kan mailen, als die persoon een mail naar ons bedrijf stuurd krijgt hij het mailtje teruggestuurd met het bericht blacklist. Er moet iets op een van onze systemen zitten waardoor wij steeds op die blacklist komen. Iemand een idee hoe ik erachter kom van welk systeem het afkomt?

Mvg,
Roel

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als iemand jullie een mailtje probeert te sturen dat geweigerd wordt, dan zou ik eerder vermoeden dat die persoon op een blacklist staat en niet jullie? Dat hij anderen wel kan mailen kan te maken hebben met het feit dat niet iedere mailserver blacklists gebruikt, of verschillende blacklists.

Kortom: weet je zeker dat het probleem aan jullie kant zit? Dat zou neem ik aan wel af te leiden moeten zijn aan het bericht dat hij teruggestuurd krijgt. Wellicht dat je die "foutmelding" even hier kan posten voor de duidelijkheid?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb het bericht niet bijdehand. Maar wij stonden eerder op een blacklist en zijn er toen van afgehaald terwijl de oorzaak nog steeds niet bekend is. Alle systemen gescand maar niks gevonden.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik zou als ik jou was erachter proberen te komen op welke dnsbl je staat, dat kun je eenvoudig doen door je mailserver ip in http://www.kloth.net/services/dnsbl.php en/of http://www.dnsbl.info/dnsbl-database-check.php in te voeren. Daar zul je waarschijnlijk een melding uitkrijgen en naar aanleiding van die melding kun je gericht gaan zoeken.
Maak trouwens niet de fout om je direct af te melden van zo'n lijst als je niet 100% zeker bent dat de oorzaak is weggenomen, sommige lijsten laten dat maar enkele keren toe en daarna moet je moeilijkere toeren uit gaan halen om dat voor elkaar te krijgen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus het rare eraan, bij allebei de sites geeft die een groen bolletje aan wat voor unlisted staat dus alles moet ok zijn. Terwijl na van die blacklist afgehaald te zijn er niks is gevonden.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:47
Het is heel simpel: als de mail door jullie mailserver geweigerd wordt vanwege een blacklist, sta niet jij maar de verzender op de blacklist. Het is dus hun probleem, en niet de jouwe.

Verwijderd

Topicstarter
thx, slotje

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topics waarin het probleem is opgelost hoeven niet op slot, zie ook: Het algemeen beleid #topiceinde :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1