Toon posts:

hardware of softwarewijziging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste allen,

ik krijg de melding dat ik een software- of hardwarewijziging heb ondergaan en nu niet meer kan opstarten in windows Vista.
probeer al via bios op te starten met de vista cd, maar krijg ik telkens de foutmelding
0xc00000e9
en kan heb geprobeerd foutmeldingmodus via F8 maar gaat ook niet.

wie kan mij helpen???

groet,

Lesley

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

D4NG3R

kiwi

:)

Welke nieuwe hard- of software heb je recentelijk geinstalleert? :+

Vogel een beetje uit wat je de laatste tijd nog gedaan hebt met dat systeem.
Wat heb je aan gepast?
Welke (windows) updates heb je recent geinstalleert?
Welke hardware is er recentelijk aangepast/geplaatst?

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2010 14:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
wilde een webcammetje instellen, maar bleek alleeen op xp werken, bleef toen vastlopen en moest rebooten

Verwijderd

Topicstarter
laatste recente updates zijn net gedaan, verder weinig wijzigingen, gewoon de standaard updates

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Misschien een driver conflict, je zou even een recent herstelpunt terug kunnen zetten!?

Verwijderd

Topicstarter
ja ook al geprobeerd, maar gebeurt ook niet veel

• Niels9
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:15:
ja ook al geprobeerd, maar gebeurt ook niet veel
Wat gebeurt er niet? We kunnen je natuurlijk niet helpen als je niet wat duidelijk uitlegt wat er wel/niet gebeurd. Daarnaast is het gebruik van interpunctie ook wenselijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik kom geeneens bij de drivers

ik probeer via Boot de vista cd op te starten maar hij start niet op via de cd

1st boot device hdd pm wdc wd2500k
2st ide optiarc dvd rw
3st atapi cd-rom

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is ook logisch als je je HDD als eerste bootdevice hebt ingesteld. Stel je optical eens in als eerste apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft 1 keer proberen op te starten via Atapi cd-rom, maar ging toen weer naar de desbetreffende foutmelding

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 14:30 ]

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.

File: \Windows\system32\config\system
Status: 0xc00000e9
Info: Windows failed to load because the system registry file is missing, or corrupt.
Ik had laatst een klant die constant de melding kreeg dat er een bestand niet goed weggeschreven was naar een verwisselbare schijf, en dat hij alles los moest halen (maar de beste klant had er niks aangekoppeld zitten).

Uiteindelijk bleek dat de harde schijf overleden was, dus daar gaan mijn gedachten ook naar als ik jouw verhaal lees.
Mocht deze goed testen dan kan je gewoon opnieuw installeren en was de software kapoet.. ;(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:29:
hij heeft 1 keer proberen op te starten via Atapi cd-rom, maar ging toen weer naar de desbetreffende foutmelding
Dat hij nu probeert te booten van je HDD is logisch, gezien die ingesteld staat als eerste bootdevice. Verander dat dus sowieso eens in je bios.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb je al in veilige mode geprobeerd op te starten?
Dus direct na het BIOS-scherm, vóórdat het Windows-logo verschijnt, op F8 drukken en Veilige Mode selecteren.

En anders iemand vragen die wel weet waar die het over heeft? Je komt zo geen stap vooruit (opstartvolgorde instellen in je BIOS moet peanuts voor een Tweaker zijn).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan, opstartvolgorde is goed ingesteld nu, maar was gewoon even aan het uitproberen, hij wil bij de juiste instelling, niet opstarten via de cd-rom.

Veilige mode is ook al geprobeerd en helpt ook niet verder, komt weer in de dezelfde foutmelding te vervallen

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Is het wel een CD-ROM en niet een DVD?

• Niels9
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:29:
Probeer je Optiarc eens als eerste te zetten i.p.v. ATAPI.
Zou je daarnaast ook gebruik willen maken van hoofdletters en punten!? Dank :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, heb alles geprobeerd, maar opstarten via cd wil hij niet doen, helaas.

Verwijderd

Topicstarter
helaas zijn er dus geen tweaks die mijn probleem kunnen oplossen? ik denk dat ik het probleem toch wel redelijk heb uitgelegd.
Het is een foutmelding bij het opstarten en na het goed instellen van de bios settings om op te starten via de Vista disk gebeurt niet.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 10:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Je probleem is redelijk uitgelegd misschien, en een oplossing ook: reparatie draaien vanaf de vista DVD.

Als het je niet lukt om daar vanaf op te starten, dan kan dat 3 redenen hebben:

1. Je DVD is niet legaal/defect
2. Je DVD speler is defect
3. Je doet iets grandioos fout, en in dat geval dien je de basis handleiding misschien nog maar eens door te lezen.

Voor alles geld: er is geen tovertruc om een niet-bootende windows die duidelijk corrupte files heeft te fixen zonder eerst een repair te draaien. Of die hardware nou defect is of niet. Wat uiteraard kan (en in dat geval: boot eens een diagnose CD'tje met een tool van de harddisk fabrikant).
Pagina: 1