• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 22:54
Beste tweakers,

Momenteel druk bezig met een opdracht voor mijn opleiding. Met mijn opleiding zijn we een beetje aan het spelen met load balancing en hoe automatisch toevoegen van servers. Als toekomstig IT-er wil je natuurlijk alles zo automatisch mogelijk laten verlopen dus had ik het volgende plan opgezet.

Server_main: Draait DHCP, DNS, NLB
Webserver_01: Apache
Webserver_02: Apache

Nu wil ik dat met 1 druk op de knop webserver_03 aangemaakt kan worden. Dat is het probleem niet, deze doorloopt netjes de sysprep e.d. krijgt een IP adres van de DHCP server (is niet ideaal, maar aangezien ik niet handmatig een IP adres wil invoeren doen we het even zo). aan de hand van een .bat wordt het IP adres opgehaald en als een .txt opgeslagen op Server_main.

Tot zover gaat alles dus goed. Nu wil ik dat op server_main het IP adres uit de .txt automatisch uitgelezen word (elke minuut staat deze momenteel) en dan aan de hand van nog een .bat wordt toegevoegd als host aan de NLB. Alleen daar gaat het mis, zover ik kan zien (cmd: nlb /?) is het niet mogelijk om aan de hand van de command line een host toe te voegen aan het cluster.

Heeft iemand enig idee of het toch mogelijk is, of is er nog een makkelijkere manier om automatisch een host op te laten nemen in de NLB?

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Nick

Edit:
Ik lees net dat NLB hosts altijd een statisch IP adres moeten hebben, dus die verandering moet ik nog even doorvoeren maar dit is verder niet van waarde voor de vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door nickb90 op 18-05-2010 13:20 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat is er mis met het volgende cmdlet :?

Add-NLBClusterNode

alles wat jij wilt kan gewoon via powershell :*)

http://blogs.msdn.com/clu...e/2009/11/24/9927791.aspx

batchfiles :F

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 18-05-2010 13:27 ]

A wise man's life is based around fuck you

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 22:54
Powershell, die hebben we natuurlijk ook nog, helemaal vergeten. Zit nog helemaal in de batchfiles fase, ga het gelijk proberen!