PS3 HDMI naar VGA?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09-2021
Hallo,

Ik ben van plan een Playstation3 te gaan kopen, alleen vraag ik me af of het mogelijk zou zijn deze op mijn monitor aan te sluiten via de vga poort. Ik heb deze monitor zou ik daarop de ps3 rechtstreeks kunnen aansluiten door alleen een hdmi to vga kabel te gebruiken ? Ik gebruik mijn pc op de dvi poort dus het liefst gebruik ik de vga poort voor de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:07
Gaat niet werken. Ten eerste probeer je een digitaal signaal naar analoog om te zetten, ten tweede wordt er ook HDCP gebruikt. Daar zullen best converters voor zijn, maar die zijn dan niet goedkoop. Je kunt 'm wel gewoon op de DVI aansluiting gebruiken. Je zou je PC op VGA kunnen aansluiten, en dan de PS3 op DVI, dan ben je er ook...

[ Voor 13% gewijzigd door Poltergeist op 18-05-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Mijn pc heeft alleen dvi uitgangen dus ik heb die liever dvi. Er staat bij de specificaties wel dat de vga poort hdcp heeft of kan dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:32

FeaR

In GoT we trust

Alleen is de kans groot dat je de DVI poort van de PC zo om kan zetten naar VGA met een adapter. De PS3 van HDMI naar VGA laten gaan gaat gewoon veel geld kosten, althans meer dan als je de PC via VGA aansluit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 11:53

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Maar als ik de pc van dvi naar vga omzet heb ik toch verlies van kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Als je een nieuwe PS3 gaat kopen, overweeg desnoods ook een nieuw scherm (desnoods tweedehands). Ik heb hier voor 100 euro op V&A een 22 inch LG full HD scherm gekocht. Gewoon op HDMI en me pc op DVI, werk nu zelfs met dual screen opstelling.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:41

mace

Sapere Aude

slayeriq schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:53:
Mijn pc heeft alleen dvi uitgangen dus ik heb die liever dvi. Er staat bij de specificaties wel dat de vga poort hdcp heeft of kan dat niet ?
Dat is echt totaal onmogelijk.

Je kan wel met een DVI-VGA adapter je PC aansluiten en dan met een HDMI-DVI kabel je PS3 aansluiten.

Een andere mogelijkheid is er niet, niet zonder investering want je moet een kastje hebben die het signaal omzet en die zijn toch minstens 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Dit is wel een interessante en goedkope opties lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

slayeriq schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:57:
Maar als ik de pc van dvi naar vga omzet heb ik toch verlies van kwaliteit ?
Je gaat van digitaal naar analoog, maar echt verlies van kwaliteit zal je zeker niet hebben.
Ik stuur hier ook gewoon 1920 x 1200 aan over VGA. Kan gewoon allemaal :)
En net wat ik zeg: kans is groot dat er bij je PC of grafische kaart verloopjes zaten van DVI naar VGA. Goedkoper en makkelijker dan iets van een switch.
slayeriq schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:59:
[...]Dit is wel een interessante en goedkope opties lijkt me.
Dus jij koopt liever een switch die zeker over de €20,- gaat zijn inclusief verzendkosten en een extra DVI - DVI kabel (want van de switch naar de monitor moet ook een kabel komen), dan dat je voor een paar euro een DVI - VGA adapter gebruikt en de PS3 en PC rechtstreeks op je scherm aan kan sluiten?

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 18-05-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

FeaR1986 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:00:
[...]

Je gaat van digitaal naar analoog, maar echt verlies van kwaliteit zal je zeker niet hebben.
Ik stuur hier ook gewoon 1920 x 1200 aan over VGA. Kan gewoon allemaal :)
En net wat ik zeg: kans is groot dat er bij je PC of grafische kaart verloopjes zaten van DVI naar VGA. Goedkoper en makkelijker dan iets van een switch.
Mja, je "gaat" niet echt van digitaal naar analoog want de DVI-VGA adapter doet verder niks. De videokaart biedt een VGA signaal aan op die 4 pinnen die naast die dikke rij met al die pinnen zit, en de adapter neemt die pinnen en zet ze op een VGA pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mace schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:02:
[...]Mja, je "gaat" niet echt van digitaal naar analoog want de DVI-VGA adapter doet verder niks. De videokaart biedt een VGA signaal aan op die 4 pinnen die naast die dikke rij met al die pinnen zit, en de adapter neemt die pinnen en zet ze op een VGA pin.
Bedoelde gewoon puur het verschil tussen de PC aansluiten via DVI of de PC aansluiten via VGA (al via een DVI - VGA verloop). Je stuurt dan gewoon DVI-A uit, dus een analoog signaal over de DVI poort. Dus doelde niet dat je dus digitaal uitstuurt en dat het dan naar analoog converteert. Als dat zou kunnen zou je ook gewoon met HDMI - VGA kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mace schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:07:
Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. :)
:>

We zijn het er in ieder geval wel over eens dat de PC over VGA en de PS3 over HDMI - DVI de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Ik heb nu de ps3 gehaald en de pc via vga aangesloten en ps3 via dvi alleen ik ga denk ik toch die switch kopen. Dat komt doordat de monitor die ik gebruik geen knop heeft om van source te veranderen ik moet door de menu van het scherm om de source te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik laat dit topic open omdat je je 'antwoorden' toch al hebt, maar conform beleid is dit natuurlijk niet. Dat HDMI en VGA niet zomaar samen gaan is echt niet moeilijk uit te zoeken, en welke oplossing je wel moet nemen is helemaal aan jou.

Ik heb de topictitel even opgefrist, en dit blijft hier wel staan zodat een eventuele volgende gebruiker het wel zal vinden met de zoekfunctie van het forum (al betwijfel ik of het aan de zoekfunctie ligt of aan het gebrek aan zoekacties ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ik zie ze genoeg hier.

Gebruik ze zelf ook voor m'n Xbox naar vga.

Het beeld is niet om naar huis te schrijven maar dat is logies :P
Pagina: 1