Ik kom steeds verder met Ubuntu en wordt steeds enthousiaster! Ik wil nu een USB scanner delen over het netwerk en toegankelijk maken via een webinterface. Enig zoekwerk op internet leidt tot SANE (Scanner Access Now Easy). Ik heb de volgende packages geinstalleerd op Ubuntu Server 9.10:
Ook heb ik een phpSane gevonden voor de front-end, maar zover ben ik nog niet.
Zie output:
Het vreemde is dat de scanner wel gevonden wordt, de informatie klopt ook. Maar zodra ik het niet als root doe, gaat het fout. Ik heb mij als gebruiker al toegevoegd aan de saned group, maar dit mocht niet baten. Ik heb al heel veel gezocht op internet. Er worden oplossingen aangedragen voor scsi scanners, maar dit geldt niet voor mij. (Die oplossingen betreffen bepaalde .rules bestanden, die staan niet op mijn systeem).
Ik ben ook al aan het rotzooien geweest in de saned.conf en hp.conf bestanden, dit helpt ook niet. Een oplossing betreft dan een regel toevoegen:
Maar mijn scanner zit op een heel ander (type?) adres: "libusb:004:002"
Mijn scanner wordt wel ondersteund door SANE. Wie weet raad of heeft een idee wat ik kan proberen.
code:
1
| sane libsane libsane-extras |
Ook heb ik een phpSane gevonden voor de front-end, maar zover ben ik nog niet.
Zie output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| martin@combiserver:/etc$ sudo sane-find-scanner -q found USB scanner (vendor=0x03f0 [Hewlett-Packard], product=0x0605 [HP ScanJet 2200C], chip=LM9832/3) at libusb:004:002 martin@combiserver:/etc$ sane-find-scanner -q found USB scanner (vendor=0x03f0, product=0x0605, chip=LM983x?) at libusb:004:002 martin@combiserver:/etc$ sudo scanimage -L device `plustek:libusb:004:002' is a Hewlett-Packard Scanjet 2200c flatbed scanner martin@combiserver:/etc$ scanimage -L No scanners were identified. If you were expecting something different, check that the scanner is plugged in, turned on and detected by the sane-find-scanner tool (if appropriate). Please read the documentation which came with this software (README, FAQ, manpages). |
Het vreemde is dat de scanner wel gevonden wordt, de informatie klopt ook. Maar zodra ik het niet als root doe, gaat het fout. Ik heb mij als gebruiker al toegevoegd aan de saned group, maar dit mocht niet baten. Ik heb al heel veel gezocht op internet. Er worden oplossingen aangedragen voor scsi scanners, maar dit geldt niet voor mij. (Die oplossingen betreffen bepaalde .rules bestanden, die staan niet op mijn systeem).
Ik ben ook al aan het rotzooien geweest in de saned.conf en hp.conf bestanden, dit helpt ook niet. Een oplossing betreft dan een regel toevoegen:
code:
1
| usb /usb/scanner0 |
Maar mijn scanner zit op een heel ander (type?) adres: "libusb:004:002"
Mijn scanner wordt wel ondersteund door SANE. Wie weet raad of heeft een idee wat ik kan proberen.
"Chaos kan niet uit de hand lopen"