Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50
Mensen, ik zit met een probleem, ik heb hier een T43 (type 2669) in een IBM port replicator (type 74P6733, PN: 40Y8138)
Nu wil die die graag weer los van elkaar hebben.

Het probleem: de eject knop van de portreplicator werkt niet meer. (als je hem indruk voel je geen tegendruk, knop veert wel weer terug)
Hierdoor 'springt' de laptop niet omhoog & blijft dus vast zitten in de port replicator.
Ik ben erg bang dat als ik de laptop van de docking probeert te trekken in gelijk de docking connector mee de laptop uit trek (en dat is nou net niet de bedoeling)

Nu heb ik IBM al gebeld, die komen na lang zoeken niet verder dan dit: Undocking movie - ThinkPad Dock II, Mini-Dock, and Port Replicator II
Ook op internet kan ik hier maar bar weinig over terug vinden (wel wat mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing) zoektermen: T40, T41, T42, T43, stuck, docking, replicator, portreplicator, locked.

Nu heb ik alle schroeven aan de onderkant van de portreplicator al los gehaald in de hoop daar een palletje om te zetten oid, maar het plastic omhulsel lijkt vast te blijven zitten bovenaan bij de aan/uit knop van de portreplicator.

Iemand die dit probleem ooit eerder heeft gehad of een mogelijke oplossing?
Het liefst houd ik zowel de portreplicator als de laptop heel, maar als er geen andere oplossing is zal helaas de portreplicator het moeten bekopen 8)

Edit: Portreplicator type zonder sleutel

[ Voor 8% gewijzigd door hellbringer op 18-05-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Zit hij niet op slot met de sleutels die er bij horen?

Anders misschien even proberen om de laptop beetje achterover te kantelen (vooraan beetpakken achterover kantelen) en dan proberen te undocken, misschien dat de 2 geleidepinnetjes niet helemaal goed in de laptop zitten.

[ Voor 69% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:57:
Zit hij niet op slot met de sleutels die er bij horen?
Dan zou de eject-knop vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50
Ik heb het opgelost, de 2 'haakjes' waarmee de laptop vast zit aan de portreplicator met een schroevendraaier naar beneden (dus in de richting van de laptop) gedrukt, laptop is nu weer los.
Portreplicator is/was helaas overleden, interne mechaniek om deze haakjes te bewegen is helemaal los.

Bedankt voor het meedenken! ThinkPad & JapyDooge