Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08 05:47
Hallo,

Ik heb een mediaspeler op het oog dat er veelbelovend uitziet, ook de prijs valt erg mee voor de mogelijkheden die je krijgt. Het is de Novatron iamm NTR82 en die is te krijgen voor 200 euri. Het fijne is ook dat er een opname mogelijkheid op zit, kun je bijvoorbeeld je analoge video's overzetten en ook als audiospeler gebruiken omdat er een 2" inch schermpje aan de voorkant zit.

Nu heb ik wat gezocht op internet maar er is nog bar weinig info te vinden (bijvoorbeeld reviews), ook niets over betrouwbaarheid van het merk. Alleen dat de support niet zo "je van het" is maar dat is bij eerdere modellen. Ook kun je afvragen hoe kundig deze mensen zijn.... In ieder geval, de plaatjes zien er allemaal gelikt uit, het apparaat ook en de specificaties ook. De website daarin tegen niet, zitten nogal wat foutjes in.

Ik wilde bijvoorbeeld een manual bekijken maar dat hele manual systeem werkt niet. Gek is ook om te zien dat alle teksten op de site plaatjes zijn en de site in quirks-mode opgemaakt is, dat geeft een beetje te denken. Als deze technieken overeenkomen met de mediaspeler dan lijkt mij niet het geld waard. Maar... is dat ook zo?

Mijn vragen zijn de volgende:
- Heeft iemand ervaring met het merk Novatron (of iamm)?
- Heeft iemand deze speler al gekocht en zo ja wat zijn de bevindingen
- Als iemand het heeft gekocht bestaat er dan een online manual (pdf) ofzoiets
- Hoe zit het met de fan in het apparaat, herrie, matig of stil?
- Kun je opnemen op een externe harde schijf of moet er per se een interne in?
- Werkt de afstandsbediening goed
- Er wordt opgenomen in mpeg, wat is beter qua kwaliteit, avi of mpeg

Ik vind het een heel mooi apparaat zeker omdat er ook kan worden opgenomen en het scherm aan de voorzijde. Wat denken jullie, geld waard of toch maar links laten liggen. Ik vind met name de hoeveelheid ondersteunde formaten belangrijk en het kunnen opnemen/overnemen van VHS video's (zonder tussenkomst van PC). Daarnaast wil ik het ook gebruiken als audiospeler (handig is dus het front-schermpje).

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Mvgr,
Erwinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08 05:47
Niemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel_b
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
Hallo Erwines,

Ja ikke..
'k Heb hem begin dit jaar gekocht en hij bevalt nog steeds goed, nog lang niet alles uitgeprobeerd wat'ie kan, moet nog een dvb-t antenne kopen, had er zelf één gemaakt maar sinds twee images geleden kan hij nu zelf actieve antenne's voeden, kiesbaar in het setup menu.
't Is inderdaad vreemd dat er zo weinig over dit wonderapparaat geschreven wordt, wel in Italië en Spanje want daar is DVB-T veel populairder.
De manual is inderdaad niet veel en karig, er zitten ondertussen al weer veel meer mogelijkheden in dan die in de manual staan. Sinds ik hem heb is er een bittorrentclient bijgekomen met browserbesturing, daar kom je dan zelf achter, in de changelog van de software update staat heel summier wat er nieuw is in de update maar je moet zelf op zoek in de menu's van de player. Het voordeel hiervan is dat het soms wel spannend is wat er nu weer bijgekomen is. De laatste update van vier dagen geleden geeft nu de mogelijkheid om Youtube filmpjes af te spelen, picasawebsites te bekijken enz.
Al met al nog steeds tevreden, HD films worden heel goed weergegeven, ondertiteling kun je verplaatsen, grootte wijzigen etc.