Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audio rippen van .bin met .cue bestand

Pagina: 1
Acties:

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Ik heb een .bin bestand waar, naast bestanden, ook audio op staat. Er is een .cue bijgeleverd die de informatie voor het rippen levert. Nu ben ik op zoek naar een (liefst freeware) programma waar ik geavanceerd de rip-instellingen kan instellen. Er zijn geloof ik niet veel programma's die audio van een .bin kunnen rippen, PowerISO is een van de weinigen. Dit ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/3757/ripf.png

Ideaal, zou je denken. Toch niet. PowerISO levert zelf de LAME encoder mee (een oude 3.97 versie in dit geval) en de presets zijn ook erg beperkt. Ik zoek dus een programma waar je bijvoorbeeld zelf de LAME .dll kan leveren en zelf alles geavanceerd in kan stellen. Iemand enig idee? Alvast bedankt :).

-EDIT-: Oplossing: naar .wav rippen en dan zelf converten met een programma naar keuze naar het formaat van keuze :).

[ Voor 7% gewijzigd door Domokun op 18-05-2010 01:04 ]

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 19:57
anders eerst mounten met bijv. daemon tools en dan rippen met je favoriete programma

• Domokun
Mounten kan ook met PowerISO maar dan maakt hij er gewoon een data CD van waar alleen .exe bestanden e.d. op staan.

Verwijderd

EAC schijnt 1 van de betere rippers te zijn. Zoals oddish aangeeft, eerst even mounten in daemon tools. Dan krijg je er een virtuele schijfletter bij.

• Domokun
Lees mijn reactie?

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Probeer dan eens te mounten met iets anders dan powerISO? Zoals ze al zeiden?

Je zal trouwens bij een mixed CD nooit de audio tracks zomaar zien zonder een aparet applicatie.
Vrij logisch eigenlijk ook, omdat die op andere "tracks" staan.

Edit: kan je ze eigenlijk niet gewoon als wave files dumpen, en achteraf manueel door lame halen?

[ Voor 68% gewijzigd door GuntherDW op 18-05-2010 00:48 ]

• Domokun
GuntherDW schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:45:
Edit: kan je ze eigenlijk niet gewoon als wave files dumpen, en achteraf manueel door lame halen?
Dat... is best een goed idee. Niet eens aan gedacht dat PowerISO ook .wav ondersteunt _/-\o_. Toch blijft het jammer dat er geen enkel programma bestaat die kan wat ik in de OP beschrijf. Thanks voor de tip :).
Pagina: 1