Speaker kraakt bij bep. tonen

Pagina: 1
Acties:

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik heb een Jamo S606 stereo set met een Onkyo TX-SR 308 receiver. Deze werkte perfect naar behoren, zelfs tot hoog volume.
Nu echter, ging mijn receiver plotseling uit. Ik deed hem weer aan maar hij schoot onmiddelijk weer uit. Ik heb de stekker eruit gehaald, even laten rusten en weer terug, bedrading opnieuw aangesloten etc. en hij werkte weer.

Echter hoor ik nu bij 1 speaker een krakend geluid bij gemiddeld/hoog volume van bepaalde tonen. Als het harder is hoor je het duidelijk en is het zeer storend.

Nu dacht ik eerst dat het aan de speaker lag, maar dit is niet het geval. Als ik de linkse speaker met de rechtse omwissel, vindt het probleem plaats bij de andere speaker. Ook de bedrading heb ik omgewisseld; dit geeft geen verschil.

Mijn conclusie is dus dat het aan de versterker ligt: waarschijnlijk de linker-front uitgang.

Ik heb verder nog de receiver gereset; dit wilde niet baten.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, of moet ik hem terug sturen? De receiver is een maand oud, heb hem gekocht bij een internetwinkel. Ik heb dus nog wel garantie, maar de doos heb ik niet meer. Dus terugsturen wordt erg lastig, ik heb hier geen auto en met een receiver achterop de fiets is niet echt gewenst...

Verwijderd

Je heb echt de draden gewisselt?
om te controleren of echt de speaker in orde is .

Maar goed als de versterker is gewoon terug sturen .
Ben bang dat de eind versterker beschadigt is.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Probeer je speakers eens via de rears aan te sluiten ? :)

(niet te hard zetten, waarschijnelijk heeft die output niet zo veel vermogen)

Slecht geluid > check input

Goed geluid > terugbrengen naar de winkel, waarschijnelijk je eindtrap er uitgeblazen aan 1 kant.