Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Topicstarter
Hoi,

Ik ben wat meuk bij elkaar aan het schrapen om een mediacenter van te maken, en heb het volgende al:Nu moet ik nog een S775 CPU hebben, en zat dus te kijken naar een E5200* in V&A. Maar toen vertelde een kameraad dat hij nog een E2160 had liggen...

Gaat die E2160 FullHD trekken met bovenstaande hardware? Ik wil niet alleen FullHD MKV's e.d. kijken, maar ook HD kanalen met de FloppyDTV (Film1 HD bijv.)

*=Ik heb hier thuis een andere mediacenter staan met een E5200, P5N-MX, 2GB, HD4350 en die trekt FullHD (zelfs de zwaarste Bird scene etc.) zonder problemen.

ThinkPad wijzigde deze reactie 17-05-2010 22:09 (48%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
Als je een goede software gebruikt dan maak je geen gebruik van de cpu maar gpu van je videokaart.

Je zal het zelfs met een nvidia 8200\9300 igp doen voor socket 775

trouwens volgens mij zal het ook moeten doen met de igp van intel die in de intel g43 socket 775 chip zit.
Maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Topicstarter
Ja ik gebruik mediaplayer classic en die ondersteund DXVA, dus waarschijnlijk gaat het wel werken lijkt mij..

Maar zou liever van iemand horen die ervaring heeft met een E2160 :P

offtopic:
Feli trouwens *O*

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
quote:
ThinkPad schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:59:
Ja ik gebruik mediaplayer classic en die ondersteund DXVA, dus waarschijnlijk gaat het wel werken lijkt mij..

Maar zou liever van iemand horen die ervaring heeft met een E2160 :P

offtopic:
Feli trouwens *O*
Ik heb alleen ervaring met web free online games
En weet een ding zeker dat een e2160 stukken slomer zijn dan een intel-d 915 in games

Deze games trouwens

http://www.gpotato.com/?m=games

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of een PC iets trekt of niet hangt af van een stuk meer dan alleen de hardware. OS support en exacte apps zijn net zo relevant.

Ik heb net een erg frustrerend weekend achter de rug met een T2300 en HD4550, waarin ik probeerde de hardware acceleratie (dmv va-api) aan de praat te krijgen onder Gentoo Linux. Het is niet gelukt. Puur op software trekt de T2300 sommige low-bitrate HD dingen, maar niet het echte zware werk. Ik heb hiervoor een E2180 gehad dat alles behalve erg zware bitrate BluRay spul kon doen in sw.

Onder Linux zou ik je voorlopig nVidia aanraden voor dit soort grap. Onder Windows zou AMD weer beter werken. Zoals gezegd, het hangt van meer af dan alleen je hardware, en daar zeg je niets over, dus kunnen wij ook geen goed advies geven :o

Maar dit is wel duidelijk een vraag voor Mediaspelers & HTPCs, niet Processors, Moederborden & Geheugen.

Move PMG -> MH

Soittakaa Paranoid!

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True