Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat wekt bij mij deze gevoelens op.

Pagina: 1
Acties:

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11 14:22
Hallo ik heb misschien een rare vraag voor deze site maar het lijkt mij de beste plaats om hem te vragen.
Ik heb een lichte vorm van epilepsie en dat houd in dat ik soms een raar gevoel in mijn buik krijg, braak gevoelens en in een later stadium flikkerende ogen. Deze symptomen heb ik al een lange tijd niet meer gekregen bij het spelen van spellen maar nu krijg ik ze wel weer.
Om precies te zijn bij het spelen van half-life 1 op de pc de gewone versie dus niet de source versie. Iemand enig idee waar dit aan licht?
Voor dat ik half-life 1 ging spelen had ik halo 1 op de pc gespeeld nadat ik die had uitgespeeld na ongeveer 2 weken ging ik aan Half-life beginnen. Het duurt ongeveer een uur voordat de gevoelens in de buik komen. Hierna houd ik er mee op en ga de volgende dag gewoon verder er is dus geen probleem want nadat ik op ben gehouden gaan de gevoelens weer snel weg maar ik vraag me af waar dat nu aan licht?

Ik was van 1994 tot 2003 een behoorlijke gamer en speelde veel spellen op de SNES, N64, PSX, GB(A), GC en het enige spel waar ik die gevoelens bij kreeg toen der tijd was Doom op de SNES. Ik heb Goldeneye en Perfect dark heel veel gespeeld en soms wel 5 uur in een stuk en ik had geen problemen. Het is ook nooit bij een ander soort genre voorgekomen dus ik vermoed had het iets te maken heeft met het feit dat je in eerste persoon naar de wereld kijkt? Nog een factor die waarschijnlijk niet mee telt is het feit dat je misschien dat je veel rond kijkt want ik ben begonnen met halo en hier moest ik meer wennen aan de muis dan met half-life.
Ik hoop dat iemand een idee heeft ben namelijk zeer benieuwd.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoewel je er soms het gevoel krijgt niet geheel serieus genomen te worden en wellicht ook bang bent voor hetgeen je te horen krijgt kun je met dergelijke klachten toch echt het best naar je huisarts ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 12:15

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

dit heeft Motion sickness. Ik heb dat zelf ook , kan Half life 2 totaal niet spelen , ik raad je tevens nooit om Portal /Mirror's Edge aan te raken want hier zul je na een minute al misselijk worden

Radical Birds

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chibi2k schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:33:
dit heeft Motion sickness. Ik heb dat zelf ook , kan Half life 2 totaal niet spelen , ik raad je tevens nooit om Portal /Mirror's Edge aan te raken want hier zul je na een minute al misselijk worden
Mijn ervaring is dat het per persoon enorm kan verschillen bij welk spel je het wel of niet krijgt. Ik heb dit zelf bij iets van 3 spellen gehad. Welke allemaal exact weet ik niet meer. Wat ik nog wel weet is dat ik het bij Half-Life 1 niet heb, maar wel weer bij een mod voor dat spel. Dat geeft dan weer aan dat het niet aan de engine lag. Die mod had trouwens heel erg kleine levels waardoor je heel snel en vaak 90 graden draaide. Na iets van 10 min een level uit die mod gespeelt te hebben moest ik echt stopppen. Als ik dat niet gedaan had ging ik zeker overgeven. Het heeft toen iets van een half uur geduurd tot ik mij weer normaal voelde. Ook eens 1 spel gespeelt en daar moest ik binnen 5 min stoppen, of anders overgeven.

Dat jij misselijk word bij Portal hoeft niet zo te zijn dat de TS dat ook heeft. Er zijn veel mensen die dit bij gamen hebben. Het verschilt dus alleen enorm bij welk spel je het wel of niet hebt. Ik heb zelf toch zeker minimaal 100 spellen gespeelt en het dus maar bij iets van 3 spellen gehad.

De TS is dus niet de enige die dit heeft. Verder komt het idd door de bewegingen op het scherm en is het motion sickness. Wat je wel eens kan proberen is verder van het scherm zitten of het licht aan doen als je in een donkere kamer zit. Ik denk dat dit wat verschil zou kunnen maken.

Op zich is het ook erg vreemd voor je als je een spel speelt. Je hersenen nemen beweging waar, alleen je lichaam niet.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2010 21:48 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Motion sickness kan iedereen weleens last van krijgen, ikzelf kan echt niet normaal Warsow spelen zonder kotsneigingen te krijgen... Dit klinkt wel wat erger.