Toon posts:

iWeb - ervaringen en mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het kader van een buitenlandse thesis wil ik graag een blog aanmaken. Nu, het is al 4-5 jaar geleden dat ik in html heb gewerkt, en hier heb ik helemaal geen zin meer in.

Met iWeb kan je blijkbaar heel gemakkelijk een site maken, waar er ruimte is voor foto albums, info pagina's, blog zelf, ... klinkt eigenlijk allemaal heel goed.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Moet je daarvoor zo'n account bij apple hebben? (was iets van 80 euro/jaar)

Ik denk dat je dan gebonden bent aan hun host, maar wat met de laadsnelheden? URL?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ervaringen, tips, ...

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 16:04
Volgens: http://www.apple.com/nl/ilife/iweb/ kan je ook via FTP het naar een eigen host sturen.

Volgens de help werken de volgende functies dan niet:

Reageren op blogs
Wachtwoord protectie
Zoeken in de blog
Teller

[ Voor 40% gewijzigd door ZpAz op 17-05-2010 21:44 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Ik gebruik het voor mn site, host op eigen domein/server. Gewoon je site updaten in iWeb en daarna pubkiceren. Werkt erg makkelijk. Minpunt is dat je site er wel uit ziet als een iWeb site omdat er niet zoveel templates zijn :p

Verwijderd

Topicstarter
In beide gevallen heb je wel een account nodig vermoed ik, dus waarom uploaden naar je eigen server Nick? Niet tevreden van uptime/laadsnelheden?

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 20:46
Je hebt geen MobileMe nodig om met iLife (iWeb en zijn iFriends) te werken. Het werkt samen met zowel MobileMe online storage als een willekeurige hosting provider waarmee je via FTP bestanden kunt uploaden.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Inderdaad, ik heb geen mobileme account. beetje duur voor wat het mij zou bieden. Snelheid van hun dienst zal apple kennende wel goed zitten. Eigen domein had ik al voor de mail dus ook maar hier voor gebruikt.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou in plaats van iWeb kiezen voor Rapidweaver (http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/overview).
Dat is wat minder op MobileMe gericht, waardoor je de nadelen die ZpAz noemt niet hebt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom neem je niet een account bij Blogger.com? Je kunt daaraan evt je eigen domeinnaam koppelen. Systeem werkt out - of - the - box

==
hoi

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Andere mogelijkheden zijn wordpress.com, tumblr, etc. Zelf hosten is voor jouw doeleinden misschien wat overkill. De genoemde alternatieven (ook blogger die hierboven vermeld wordt) zijn gratis.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1