Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere domeinen op eigen server thuis

Pagina: 1
Acties:

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 14:07
Hey hallo iedereen,

Ik heb even een vraag. Ik heb thuis glasvezel en wil daar mijn 2 domeinen aan koppelen, die ik bij vip.nl heb geregistreerd. Ik draai windows Server 2003 met apache. Nu weet ik dat ik met apache virtual host oneindig veel domeinen kan opvangen.

Nu is mijn vraag wat moet ik bij dns invullen op vip.nl? Moet dit mijn eigen IP-adres zijn? Moet ik thuis dus een soort eigen name-server hebben? Hoe gaat dit precies? Je moet bij DNS namelijk een primaire en secundaire nameserver invullen, wat zijn dit bij mij thuis?

Bij voorbaat dank!

Mvg. Leroy

ps. Mocht het onduidelijk zijn, mijn excuses!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even heel kort door de bocht.

Een website heeft een domeinnaam. Bijvoorbeeld: www.domein.nu Deze domeinnaam kan je door middel van DNS omzetten naar het IP adres van de webserver.
Binnen de DNS omgeving, welke autoritief is voor het domein 'domein.nu' moet er dus een zogeheten A-record worden gemaakt met de naam 'www' welke verwijst naar het IP van de webserver waarop www.domein.nu wordt gehost.

Deze DNS omgeving heeft altijd een primaire en een secundaire versie. Bij de meeste registars (De toko waar je je domein geregistreerd hebt) heb je de mogelijkheid om de DNS door hun af te laten handelen. Dit is denk ik de meest interessante manier, omdat je dan niet ook nog eens over het DNS gebeuren moet waken.

In jouw geval lijkt het dat de registar alleen maar een primaire en secundaire DNS server wil zien: M.a.w. je moet zelf de DNS opzetten. Zowel primair als secundair. Tenzij je een stevige dosis kennis hebt van DNS wil ik je dat te zeerste afraden.

Probeer bij vip.nl dus of zij je DNS kunnen regelen.

Ik hoop dat het je iets duidelijker is geworden. Ik verplaats het topic iig naar Internetproviders en Hosting want met Professional Networking en Servers heeft het niets van doen :)

offtopic:
Wel grappig. vip.nl was vroeger van Viewpoint Interactive Products, en daar beheerde ik deels de DNS en webserver van :P

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 18-05-2010 07:05 ]

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 14:07
Oke bedankt voor het antwoord,

Als ik het dus goed begrijp moet ik op de volgende mee gestuurde foto het ip-adres bij www veranderen in m`n eigen?

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/1411/dns.png

Dan nog iets, ik gebruik plesk zit nu in de evaluatie maar goed, gaat er puur om om te testen. Welke hostname moet ik daar invullen? Is dit van mijn internetprovider zelf of...?

Alvast bedankt!

EVEN NOG EEN TOEVOEGING
Het is me nu gelukt de boel door te linken. Dus waar www staat heb ik m`n eigen ip gezet en ja nu werkt het. Maar even nog 2 vragen, wat moet ik invullen voor de mailserver dus die smtp adressen? En waarom als ik lokaal dus via mijn lokale ip 192.168.1.16 naar m`n server ga waarom zegt die dan: Bad Request (Invalid Hostname) Met andere woorden ik weet dus nog steeds niet wat ik bij Plesk moet invullen als hostname.Maar dan is het wel gek dat als ik een vriend die link van mijn site geeft hij het wel doet :S

Ik hoor het wel,

Bij voorbaat dank!

[ Voor 38% gewijzigd door elroy910 op 18-05-2010 21:11 ]