[C# VS2010] YouTube DLL files laden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19
Hallo,

Ik ben net begonnen met een nieuw onderdeel op school, C# leuke programmeer taal, lijkt voor mijn gevoel een klein beetje op PHP.
Helaas loop ik nu gelijk al tegen een probleem aan, Ik kan al wel een aantal applicaties schrijven alleen wat helaas niet wil lukken is de YouTube API inladen. Op de documentatie pagina van YouTube Developers staat dat er dit boven aan je script moet staan
C#:
1
2
3
4
5
using Google.GData.Client;
using Google.GData.Extensions;
using Google.GData.YouTube;
using Google.GData.Extensions.MediaRss;
using Google.YouTube;

Als ik die statements in mn script heb staan, en ik compiler krijg ik error's omdat ik de DLL's niet heb ingeladen. Maar hoe geeft je aan dat de DLL's moeten worden geladen in VS2010?

Hopelijk heeft er iemand een beetje ervaring om API DLLs te gebruiken in VS2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk, dat je nog een "Reference" moet zetten.
Rechts klikken op je project in de solution explorer, Add Reference kiezen en de betreffende DLL dan selecteren.
Uitgebreidere uitleg: How to: Add or Remove References in Visual Studio

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Bij je References in je project naar de juiste library verwijzen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:16:
Ik denk, dat je nog een "Reference" moet zetten.
Rechts klikken op je project in de solution explorer, Add Reference kiezen en de betreffende DLL dan selecteren.
Uitgebreidere uitleg: How to: Add or Remove References in Visual Studio
Ten eerste bedankt voor je snelle reactie!!

Ik heb precies gedaan wat je heb verteld, bedankt voor de info. Gelijk in mn kladblokje opgeschreven hoe dat moet :)
Alleen heb ik een raar probleem, ik krijg de volgende error:
code:
1
Error   1   The type or namespace name 'Google' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)    c:\users\kevin\documents\visual studio 2010\Projects\YouTube\YouTube\Form1.cs   10  7   YouTube

En wat raar is, is dat wel de dll's in e lijst staan (zie screenshot)
Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/8189/knipsel2i.png

Volgens mij doe ik alles goed, en ook via de link 'How to: Add or Remove References in Visual Studio'.
Maar er is waarschijnlijk toch iets wat ik fout doe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Laat de code van de bijbehorende regel eens zien?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Okéé hier is het dan!!
C#:
1
using Google.GData.Client;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

In je fout staat:
code:
1
 10    7

Dat betekent volgens mij lijn 10, kolom 7 (karakter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
Je gebruikt waarschijnlijk ergens een class waarvan je de namespace niet in je 'usings' hebt gezet, of, waarbij je de fully qualified name niet hebt gebruikt.
Zonder de relevante code is het echter moeilijk om iets zinnigs te zeggen.

(En een stukje C# code noem je geen 'script', want het is geen script. Net zoals C# ook niet op PHP lijkt. :) ).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Net zoals C# ook niet op PHP lijkt.
Ik verbaasde me er al over dat er nog niemand zeer verontwaardigd gereageerd had op die vergelijking :p

Als al je namespaces (dmv "using") correct toegevoegd zijn en ook alles gereferenced is zou het moeten werken. Zeker dat je alle relevante klasses meehebt (met Google.GData.Client heb je net genoeg voor authenticatie, dus je zal waarschijnlijk ook Google.Youtube willen)? Anders kan het nog een probleem zijn met het platform waarvoor je compilet of heel misschien (onwaarschijnlijk) incompatibiliteit met je .net framework versie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
whoami schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:08:
Je gebruikt waarschijnlijk ergens een class waarvan je de namespace niet in je 'usings' hebt gezet, of, waarbij je de fully qualified name niet hebt gebruikt.
In dat geval is rechtsklikken op de plek van de error genoeg om een Resolve optie tevoorschijn te halen die dat kan fixen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
BM schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:07:
[...]

In dat geval is rechtsklikken op de plek van de error genoeg om een Resolve optie tevoorschijn te halen die dat kan fixen :)
Ik doe liever ctrl + . :P
Of Alt-Enter (icm R#).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
whoami schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:31:
[...]

Ik doe liever ctrl + . :P
Of Alt-Enter (icm R#).
Ik ben een ramp met keyboard shortcuts :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1