Acer Aspire 7730G mini PCIe card uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-12 14:23
Ik heb een Acer Aspire 7730G laptop. Graag wil ik de laptop uitbreiden met een extra kaartje.
Ik heb de hardware al en hij wordt herkent. Ik heb alleen nog een probleem met het vastzetten.

Wie kan me vertellen hoe ik de mini PCIe moet vastzetten en waar ik de schroeven kan halen?

Bedankt voor de moeite.

Hier zijn 2 foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/dekoningm/files/Foto%27s/Laptop/Acer7730G_mini_pcie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/dekoningm/files/Foto%27s/Laptop/Broadcom_card.JPG

• Harros
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05-2010
Als de fabrikant van de notebook niet de intentie heeft gehad om een 2e kaart te plaatsen, is er vaak niet heel veel los te krijgen voor de notebook en dien je zelf dus wat te fabriceren ;)

Waarom wil je eigenlijk een 2e interne kaart, als het om een wifi kaart zou gaan heb je daar al geen antennedraden voor :?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45

D4NG3R

kiwi

:)

Meestal gaat het klepje met 2 schroefjes vast, welke dan door de gaten bovenaan gaan, en zo het kaartje ook vast zetten ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Harros
D4NG3R NL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:04:
Meestal gaat het klepje met 2 schroefjes vast, welke dan door de gaten bovenaan gaan, en zo het kaartje ook vast zetten ;)
dat is bij harde schijven soms zo, maar bij pci-kaarten eigenlijk nooit (ervaring)...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45

D4NG3R

kiwi

:)

^Heb het tot nu toe 3/4x gezien,

Ik weet niet, maar de bovenste foto is de kaartslot ZONDER die kaart?

Lijkt mij dat je 2 schroefjes in die 2 grijze staafjes kan doen dan (die links/rechts van de CMOS batterij zitten)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Harros
die mini-pcie kaartjes hebben een standaardformaat zoals de Intel die er op de foto in ziet, dat zou betekenen dat de gaatje van de 2e kaart exact boven de reeds vastgeschroefde intel komen, en niet op de busjes die nog leeg zijn, daar zal iets tussen moeten denk ik ? ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je het kaartje simpelweg vervangt kan je toch de oude schroeven hergebruiken?

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bovenste foto laat 2x mini PCIe sloten zien. Er zit al een intel WiFi link 5100 in, in de 2de slot wil topic starter zo te zien een HD decoder plaatsen. (waarom? vraag ik me af)

Kwa afmetingen moet het overeen komen toch? Als je de kaart in de slot schuift dan moeten de schroefgaten overeen komen met de gaten in de bovenste hoeken van de kaart. Alleen nog passen schroefjes vinden en je bent klaar. Je kunt ook 1 schroefje van de WiFi kaartje loshalen en voor de 2de kaart gebruiken.
Harros schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:29:
die mini-pcie kaartjes hebben een standaardformaat zoals de Intel die er op de foto in ziet, dat zou betekenen dat de gaatje van de 2e kaart exact boven de reeds vastgeschroefde intel komen, en niet op de busjes die nog leeg zijn, daar zal iets tussen moeten denk ik ? ;)
Idd, daar dacht ik niet eens aan. Anders is die intel WiFi custom made en iets korter dan volgens specs zodat je aparte schroefgaten overhoudt voor een 2de device.

[ Voor 35% gewijzigd door Sergej op 17-05-2010 23:41 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, normaal kan je grafische kaart al HD video decoderen met de juiste software en instellingen :) Toch als je volgens wat ik heb opgezocht een 9600M GT hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-05-2010 23:37 ]

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-12 14:23
Het gaat inderdaad om 2x (mini) PCIe exact boven elkaar, de Intel zit er al in en de andere moet erboven komen. Mijn idee is het dat de 2 busjes gebruikt moeten worden maar deze zitten te hoog.
Overigens was Bluetooth optioneel voor deze laptop, wellicht een reden voor een 2e slot (die nu dus vrij is)?

Wat betreft HD:
Ik heb een 9600m GT en deze voldoet niet goed genoeg voor HD afspelen (1080p, 720p werkt meestal goed), het blijft klooien met de ondersteuning. Het zou eigenlijk moeten werken weet ik. Ik ben het gewoon zat en nu komt deze er in. Hier merk je gewoon dat het geen ATI kaart is. De 9600m vervangen was meer werk, dus dan maar dit kaartje.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica