Mijn pre-loved Samsung TFT (2343NW) scherm is sinds deze week gekoppeld aan mijn nieuwe low profile Asus ENGT220/G/DI/1GD2(LP) op de DVI poort. Middels een Konig kabel die op deze Asus Nvidia DVI poort is de monitor aangesloten. Maar dit levert een af en toe zeer hinderlijk trillend beeld op vergelijkbaar met een CRT monitor die nog gedegaussed moet worden.
Waar ik nu zo benieuwd naar ben is of het een kwestie is van een van de hieronder veronderstelde mogelijke oorzaken
1. puur het feit dat ik een monitor met uitsluitend een VGA aansluiting heb gekoppeld aan de DVI poort van mijn Asus videokaart
2. kwaliteit van de kabel die ... onderdoet voor andere ???
3. de monitor die... niet lang meer te leven heeft (snik)
4. ergens andere bron die dit veroorzaakt ??? suggesties ??
Op mijn HP DC7800 met Windows 6 (Vista x64 - Business Edition) heb ik wel degelijk alle benodigde en courante Nvidia drivers en de monitor drivers geinstalleerd.
Suggesties meer dan welkom.
Waar ik nu zo benieuwd naar ben is of het een kwestie is van een van de hieronder veronderstelde mogelijke oorzaken
1. puur het feit dat ik een monitor met uitsluitend een VGA aansluiting heb gekoppeld aan de DVI poort van mijn Asus videokaart
2. kwaliteit van de kabel die ... onderdoet voor andere ???
3. de monitor die... niet lang meer te leven heeft (snik)
4. ergens andere bron die dit veroorzaakt ??? suggesties ??
Op mijn HP DC7800 met Windows 6 (Vista x64 - Business Edition) heb ik wel degelijk alle benodigde en courante Nvidia drivers en de monitor drivers geinstalleerd.
Suggesties meer dan welkom.