[Samsung 2343NW] vga op dvi poort pc - levert trillend beeld

Pagina: 1
Acties:

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn pre-loved Samsung TFT (2343NW) scherm is sinds deze week gekoppeld aan mijn nieuwe low profile Asus ENGT220/G/DI/1GD2(LP) op de DVI poort. Middels een Konig kabel die op deze Asus Nvidia DVI poort is de monitor aangesloten. Maar dit levert een af en toe zeer hinderlijk trillend beeld op vergelijkbaar met een CRT monitor die nog gedegaussed moet worden.

Waar ik nu zo benieuwd naar ben is of het een kwestie is van een van de hieronder veronderstelde mogelijke oorzaken
1. puur het feit dat ik een monitor met uitsluitend een VGA aansluiting heb gekoppeld aan de DVI poort van mijn Asus videokaart
2. kwaliteit van de kabel die ... onderdoet voor andere ???
3. de monitor die... niet lang meer te leven heeft (snik)
4. ergens andere bron die dit veroorzaakt ??? suggesties ??

Op mijn HP DC7800 met Windows 6 (Vista x64 - Business Edition) heb ik wel degelijk alle benodigde en courante Nvidia drivers en de monitor drivers geinstalleerd.

Suggesties meer dan welkom.

• Harros
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05-2010
het eerste wat ik zou doen is het scherm (liefst met een andere kabel) aansluiten op een andere pc, om te zien waar het probleem vandaan komt, dan ben je al veel dichter bij een oplossing...

• DocSnuggels
  • Niet online
Beste Harros

Ik heb je raad opgevolgd, ik wacht nu maar af op wat er nu gebeurd. Ik vraag mij echteraf of uberhaupt monitor kabels niet magnetisch zijn afgeschermd tegen invloeden van bijv. een netsnoer dat hier in de buurt van de dvi kabel ligt.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
as far as i know ondervind een digitaal signaal geen interferentie van omliggende kabels..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Harros
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05-2010
nedernakker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:55:
as far as i know ondervind een digitaal signaal geen interferentie van omliggende kabels..
@ nedernakker: als je lees gebruikt de TS een VGA aansluiting op het scherm welke verloopt naar DVI op de pc, VGA is nog steeds analoge techniek. (bron: Wikipedia: Video Graphics Array ) ;)

@TS : En inderdaad, het kan praktisch niet liggen aan andere kabels in de buurt, tenzij hier bv de magnetron op is aangesloten en aanstaat. 8)

• DocSnuggels
  • Niet online
@Harros

Koken en werken houd ik strikt gescheiden (LOL) maar dank voor je feedback en jij ook @ Nedernakker.

tzt maar doorsparen voor een tweede 2343(BW dit keer ipv een NW) of 2443 zoals mijn echtgenote die heeft. Dan ik ik hier tenminste de DVI poort voor gebruiken, al heb ik begrepen dat een DVI niet perse een extra toevoeging heeft tov een goede VGA.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je überhaupt al een andere kabel geprobeerd?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• DocSnuggels
  • Niet online
@Ghost Dog

Het leverde helaas niets op, ik heb uiteindelijk gewoon op deze ASUS ENGT220 gewoon mijn Samsung 2343NW aangesloten op de VGA aansluiting, dus niet via de DVI poort.

Blijkbaar is de NW niet geschikt om aangestuurd te worden via de DVI poort.

_---

Maar alles is nog niet geheel voorbij, nu weer een andere issue maar dat is voor een ander topic
Pagina: 1