[Windows Update] notifications als Restricted user

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 23:13
Heb al even gegoogled en hier op GoT gezocht maar vindt gek genoeg weinig informatie hierover.

Op een standalone Windows XP Professional (SP3) systeem wanneer je normale gebruikers geen admin rechten hebben (en dus als restricted user zijn ingelogd) is het mogelijk om notificaties van Windows Updates en dus ook Windows Updates te installeren? Ik weet in Windows 7 dat dit veranderd is en dat dit gewoon kan.

Ook in een WSUS situatie is dat natuurlijk geen probleem in een bedrijfsnetwerk, maar een standalone machine welke geen gebruik maakt van een WSUS server..

Kunnen restricted (member of Users groep) users dus Windows Updates installeren op een standalone machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan dat door middel van dezelfde GPO settings op een standalone machine ook grotendeels bewerkstelligen idd.
Updates installeren gebeurt in XP overigens onder een andere security context, waar je als limited user geen invloed op hebt. Wel kun je de 'reboot now' prompt configureren voor je limited users.

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 17-05-2010 20:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Laatst online: 30-08 23:13
alt-92 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:44:
Je kan dat door middel van dezelfde GPO settings op een standalone machine ook grotendeels bewerkstelligen idd.
Updates installeren gebeurt in XP overigens onder een andere security context, waar je als limited user geen invloed op hebt. Wel kun je de 'reboot now' prompt configureren voor je limited users.
OK, super, dus zowel WU notificaties als de installatie kan door een restricted user gebeuren. Of begrijp ik van je dat de user geen invloed heeft en enkel de systeeminstellingen zijn gang laat gaan?