HP T870 - USB Poorten werken niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 12:09
Goedemiddag,

Ik heb hier van een klant een HP T870 staan.

Je kan hier de volledige gegevens vinden: http://h10025.www1.hp.com...c=uk&dlc=nl&lang=nl&cc=uk

Nu is het zo dat de USB poorten op deze computer niet werken. In de bios werken ze perfect (muis, toetsenbord) maar met Windows XP of Ubuntu krijg ik ze niet aan de gang.

Wat heb ik reeds geprobeerd?

- Een schone installatie van Windows XP inclusief alle drivers. (Nieuwste versies, ook chipsets etc)
- Bios update
- Ubuntu geprobeerd, deze geeft bij het opstarten een fout van de USB host controller
- Alle hardware behalve het minimale verwijderd.

Ik kom er niet meer uit, heeft iemand advies? Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
dat ubuntu die fout geeft doet vermoeden dat het een hardware probleem is als je het mij vraagt. Wellicht een defect mobo? Heb je niet toevallig een kaartje wat je in een pci kaart kunt duwen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Rupie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:41:
dat ubuntu die fout geeft doet vermoeden dat het een hardware probleem is als je het mij vraagt. Wellicht een defect mobo? Heb je niet toevallig een kaartje wat je in een pci kaart kunt duwen?
Nee helaas niet :o Zelf denk ik ook dat het mobo kapot is, maar waarom doen de USB poorten het dan wel in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harros
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05-2010
ThinClientQ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:12:
[...]

Nee helaas niet :o Zelf denk ik ook dat het mobo kapot is, maar waarom doen de USB poorten het dan wel in de bios?
Het lijkt om een ruzie tussen hard- en software... in de bios word er heel beperkt gebruik gemaakt van USB (vaak alleen invoer of data-dragers), een besturingssysteem moet er veel meer mee doen...

wat je kan proberen, als je het hebt of kunt maken is een bootable USB stick of USB cd-romspeler om te kijken of deze wel verder komt / andere hardware-fouten geeft.

wat je ook kunt doen (overdag) is even met HP live chatten en vragen of dit probleem bekend is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Harros schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:20:
[...]

Het lijkt om een ruzie tussen hard- en software... in de bios word er heel beperkt gebruik gemaakt van USB (vaak alleen invoer of data-dragers), een besturingssysteem moet er veel meer mee doen...

wat je kan proberen, als je het hebt of kunt maken is een bootable USB stick of USB cd-romspeler om te kijken of deze wel verder komt / andere hardware-fouten geeft.

wat je ook kunt doen (overdag) is even met HP live chatten en vragen of dit probleem bekend is ?
HP zegt koop maar een nieuwe :) Deze middag gechat met een medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harros
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05-2010
Hm...
Je kunt nog wel proberen wat Rupie voorsteld, een PCI usb kaartje plaatsen, deze kosten de kop niet ;) ...
Pagina: 1