Toon posts:

I3 onboard GPU Beeldkwaliteit HD zenders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds 2 dagen een Media Center in de woonkamer staan. Alles werkt perfect en naar behoren. Behalve de Hd zenders. Deze werken wel maar de beeldkwaliteit is niet wat het moet zijn. Op mijn test pc was de kwaliteit perfect. De nieuwe media center heeft een I3 cpu en gebruik de onboard grafische kaart van de cpu. Als ik naar een hd zender kijk wordt de cpu voor ongeveer 10 tot 15% gebruikt. Dat de Intel HD grafische chipset geen 1080i hardware matig kan coderen is me bekend maar dan kan de cpu dat werk toch doen? Is dit een kewstie van de juiste codecs installeren? Op dit moment staan er behalve die van windows 7 zelf geen andere codecs op.

M.v.g Patrick

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 14:15

Kiswum

Gadget reviewer

Wat bedoel je?
HD zenders als in: tv zenders via een tv kaart?

HD films werken bij mijn i3 perfect via het 1Gb netwerk en Windows 7+XBMC. Zou je eens kunnen kijken of je wel HD materiaal kunt afspelen.
Wellicht kan het nog aan je drivers liggen. Probeer op zoek te gaan naar je moederbord drivers.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Ik heb zelf geen i3, maar bij tv HD uizendingen (1080i25p) lukt het hier ook enkel met de codecs van PowerDVD.

Download HDPack en installeer enkel en dan ook enkel alleen maar de H264 PowerDVD codec.

Nu moet je wel nog instellen dat je enkel de TV uitzendingen met die codec decodeert, met mediaportal is dat geen enkel probleem. Met MCE betwijfel ik of je het zo specifiek kan instellen.