Hulp bij nieuwe PC speakers

Pagina: 1
Acties:

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 17:23
Hey mensen !

Ik heb een oude 5.1 set speakertjes die ik ooit bij de aanschaf van 2 pc s terug gekregen heb. Altijd perfect gedaan, maar nu beginnen ze de laatste tijd te ruisen en het geluid is niet meer zo zuiver als voorheen. Tijd om deze jongens dus met pensioen te sturen en nieuwe aan te schaffen, maar welke ?! Je hebt er zoveel en ik wil niet meteen een paar honderd euro er aan besteden. Mijn eisen zijn een beetje dat het geluid goed (zuiver) moet zijn, betaalbaar en 5.1 liefst. Ik luister voornamelijk folk metal, dus veel verschillende klanken/instrumenten en bassdrum.

Zelf heb ik al een beetje rondgekeken. Ik zag dat logitech de X-530 en X-540 had. Deze komen vrij goed uit de bus bij kieskeurig en vallen binnen het budget (E 100,-) Nadeel is dat veel mensen zeggen dat ze er radiozenders e.d. uit de lucht mee plukken. Heeft iemand ervaring met deze speakers?

Andere kanshebbers zijn de Creative Inspire T6100 en de Sony SRS-D511, echter heb ik nog nergens kunnen luisteren. Het probleem bij de meeste winkels is namelijk dat de verkopers je altijd naar het product sturen waarop zei de meeste marge verdienen, en dus niet wat voor jou het beste is.

De twijfel is er voornamelijk tussen de X-540 en de T6100. Met logitech heb ik de ervaring dat het over het algemeen goede producten zijn, maar Creative ken ik helemaal niet. De ruis/storing die mensen waarnemen met de X-540 maken me overigens wel ongerust. Dit zou voor mij meteen een rede zijn om de dingen uit het raam te gooien :X

(wat me ook nog opviel, al deze sets zijn 2006 of ouder, worden er geen 5.1 sets gemaakt anno 2010 ?)

Ik sta open voor jullie suggesties, commentaren en gebruikerservaringen :) (evt. mogen jullie ook een ander goed model noemen waar jullie zelf ervaring mee hebben.)

Alvast bedankt ! :) :)

Edit:

even belangrijk (denk ik) ik gebruik WIN 7 Ultimate :)

[ Voor 48% gewijzigd door HaydenNL op 17-05-2010 19:20 ]