Beste, Snelste, Meest stabiele NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Ik ben op zoek naar de beste NAS voor maximaal 1500 euro. Opslag capaciteit hoeft niet groot te zijn maar er moeten minimaal 4 schijven in kunnen.
Wat heeel belangrijk is, is dat de schijf stabiel is. Daarna is het belangrijkst dat het schrijven en lezen van gegevens zo snel mogelijk moet zijn.

Kan ik dan het beste zoeken naar gerenomeerde server fabrikanten zoals DELL, HP of IBM en daar een NAS vandaan halen, of kan ik beter naar bedrijven zoeken die alleen NAS'en maken?
Zelf zat ik aan de synology DS1010 te denken.

Ik had op tweakers wel een lijst van "eenvoudige" NAS'en gevonden maar ik ben benieuwd wat volgens jullie de beste high-performace NAS is.

Flo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat wil je nu: het snelst? Of het meest veilig?
Het snelst is sowieso RAID-0, het meest veilig is wellicht mirroring en backups.

Maar volgens mij kan je nog steeds het beste zelf op zoek gaan, zoek naar reviews, lees je in over technieken, en beslis dan. Je gaat dan ook sowieso meer tevreden zijn ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie is stabiliteit het belangrijkst. Niet de veiligheid van de data (dus niet alle gegeven mirrored ofzo). Daarna is snelheid het belangrijkst.

Ik heb ook zelf gekeken maar ik kom er niet uit. Vandaar dat ik jullie hulp vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men neme een oude computer, installeert daar FreeNas op. Sluit meerdere harddisk aan op het mobo of via softraid kaartjes en configureert FreeNas. Done... goedkoop en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:02:
In eerste instantie is stabiliteit het belangrijkst. Niet de veiligheid van de data (dus niet alle gegeven mirrored ofzo). Daarna is snelheid het belangrijkst.

Ik heb ook zelf gekeken maar ik kom er niet uit. Vandaar dat ik jullie hulp vroeg ;)
Stabiliteit is belangrijk maar redundantie dan weer niet.

Ben ik de enige die hier een totale tegenstrijdigheid ziet? :?

Ook vind ik dit soort 'wat moet ik kopen' vragen altijd nogal nutteloos, zeker als er geen enkele achtergrond context wordt gegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Q op 17-05-2010 20:32 ]