Acer Aspire 5735z geschikt voor Windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ongeveer 1 jaar de Acer Aspire 5735z met Windows Vista Home Premium. Ik denk er over na om deze te upgraden naar Windows 7, volgens de Windows 7 Upgrade Advisor zou het moeten kunnen. Iemand of dit zal gaan, ook in combinatie met de drivers etc?

Dit zijn de specs van mijn laptop:

Merk en Type
Merk Acer
Productserie Aspire
Type 5735Z-423G25MN

Technische Specificaties
CPU-type Intel Pentium Dual Core T4200
Moederbordchipset Intel Mobile GL40
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,6"
Videochip Intel GMA 4500M
Video uit D-Sub (VGA)
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Opslag
Hardeschijfgrootte 250GB
Hardeschijftype 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Interfaces
Verbinding (USB/FW) Firewire 400, 3x USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
Card Interface (laptop) Expresscard 54
Verbinding (overige) Modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

nee, zie:

http://www.acer.nl/acer/s...1.att21k=1&CRC=1424172634

Notebook -> Aspire -> 5735z

Staat een rood kruisje bij Win7, XP en Vista zijn aangevinkt dus deze werken wel.

Edit: De vereisten zullen het wel redden, maar ik schat dat je niet genoeg grafische kracht hebt voor Win7. Maar hierom werkt het nog wel :)

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 17-05-2010 17:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:02
Mogelijk alleen niet getest, maar als Vista erop draait zal Windows 7 ook wel willen. Kwestie van de Recovery-DVD aanmaken met de Acer software zodat je eventueel nog terug kan en dan gewoon proberen. Meeste drivers zitten ws al ingebouwd of zijn via windows update te installeren. Mogelijk dat je nog enkele met de hand moet doen maar hier kun je de Vista drivers proberen of anders proberen de drivers rechtstreeks bij de betreffende fabrikant te donwloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:50:
Edit: De vereisten zullen het wel redden, maar ik schat dat je niet genoeg grafische kracht hebt voor Win7. Maar hierom werkt het nog wel :)
bullshit, de 4500M word nu nog steeds verkocht.

RAM: check
proc: check
gpu: maakt niet uit, check
hhd: check

alleen drivers zijn dan nog de vraag, bij acer zijn die meestal niet zo top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laptop is zeker geschikt om Windows 7 te draaien, in weze heeft windows 7 hetzelfde aantal resources nodig als windows vista en volgens sommigen zelf minder. Feit is dat Windows 7 perfect vlot zal werken. De onderdelen die in je laptop zitten lijken geen exotische onderdelen dus drivers zullen wel door windows 7 binnengehengeld worden.

P.S.: Als het zover komt, doe dan best even een format en een nieuwe installatie in plaats van de vista die je nu hebt te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Als ik het goed begrijp zou het dus in principe wel moeten kunnen, maar dan gewoon met de Vista drivers in plaats van "originele" Windows 7 drivers?

Wat voor nadelen kan dit hebben? Ga ik er qua gebruik (snelheid, grafisch etc) dan op vooruit, of juist op achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond Windows 7 geinstalleerd. Tot op heden nog geen problemen kunnen ontdekken, alle drivers werden bijvoorbeeld automatisch bij de installatie geinstalleerd. Alleen de driver van de touchpad moest ik zelf even installeren.

Al met al toch wel wat verschil met Vista, maar vooral over de snelheid ben ik verheugd!

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:56:
[...]

bullshit, de 4500M word nu nog steeds verkocht.

RAM: check
proc: check
gpu: maakt niet uit, check
hhd: check

alleen drivers zijn dan nog de vraag, bij acer zijn die meestal niet zo top...
Mee eens, heb hier bijv. deze Acer liggen met T4400 en 4500M erin, werkt prima met 7 (sterker nog, is zo geleverd).
Type is 5635Z.
Pagina: 1