Spread spectrum staat voor:
een vorm van draadloze communicatie waarbij de energie van het uitgezonden signaal met opzet verspreid wordt over een bepaald frequentiedomein. Dergelijke verspreide signalen hebben een veel grotere bandbreedte dan de informatie die ze bevatten, hierdoor ontstaat een ruisachtig signaal dat moeilijk te detecteren of te onderscheppen is. Verder is het ook heel moeilijk om een spread spectrum signaal te storen met een ander signaal. Door deze eigenschappen is spread spectrum ideaal voor militaire toepassingen en andere omgevingen waar een grote betrouwbaarheid van het signaal gewenst is.
Een vrij duidelijk verhaal toch? Het is simpelweg een manier om een signaal moeilijk te decoderen te maken en moeilijk te verstoren door gebruik van een heel erg breed frequentiebereik met non-data/signalen.
Het is dus volgens mij apparatuur om redelijk ongestoord een beveiligd draadloos communicatiesysteem aan te leggen, zo te zien specifiek voor digitale communicatie zoals internet.Een soort van zéér uitgebreide firewall zeg maar...
Ik kan het overigens allemaal intikken, maar zoek bijvoorbeeld eens even naar de merken die erop staan met google... Tsunami + Western + Multiplex geeft al een hoop antwoorden

Tis niet moeilijk, ik wist 10 minuten geleden nog (bijna) net zoveel als jij over die apparaten
[
Voor 5% gewijzigd door
MicGlou op 17-05-2010 17:14
]