Trage doorvoersnelheden bij Zyxel modem 2602H(W) Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb het volgende probleem. Sinds enige tijd zijn de doorvoer snelheden van mijn Zyxel 2602H(W) modem/router redelijk belabberd. De routerfunctie heeft volgens mij een doorvoersnelheid van 100mbit (dat betekent toch 10 MB per sec?) maar haalt van de ene pc naar de andere pc via LAN hooguit 1,2 MB per sec. Dat betekent dat als ik download met 1,2 MB per sec, streamen van pc naar pc nauwelijks gaat. Een film loopt dan dus de hele tijd te bufferen (in XBMC).

Op zich zou het toch allemaal makkelijk naast elkaar moeten lukken? Dus én downloaden, én films streamen (1080p) van de ene pc naar de andere?

Als ik een bestand overzet van de ene pc naar de andere via shared netwerk, zou dat toch wel meer moeten halen dan 1,2 MB/s?

Ik had hier eerder geen last van, maar nu sinds een week of twee.

Heb al de modem gereset, nieuwe firmware geprobeerd, andere kabel geprobeerd, et cetera. Heb zelfs een andere modem (zelfde type, alleen niet wireless) geprobeerd, daarmee zelfde probleem. Nog tips?

(en als het allemaal niet lukt, wat is een goed alternatief wireless modem/router voor de Zyxel? Iets met een gbit verbinding wellicht? Gaat om telfort 20 mb abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:10
Zelfde gezeur hiero gehad. Het zou in theorie moeten werken. Ik zelf had geen zin om aan de troubleshooting te beginnen. En aangezien ik toch een gigabit netwerk wilde heb ik die zyxel omgetoverd naar alleen modem en heb er een gigabit router achtergehangen. Maar dat was ook omdat ik het ook een verschrikkelijke router vond.

Je kan ook gewoon een gigabit switch erachter hangen en dan ben je ook van dit gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Heb je nog suggesties voor een goede en betaalbare gigabit switch? Is dit wat? Heb je ook switches waar je ook draadloos op kunt?

Had je trouwens een zwart of een wit modem? Ik heb nu een zwarte en dacht dat het met een witte misschien zou uitmaken.

[ Voor 31% gewijzigd door Westmania op 17-05-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Moet ik trouwens iets aanpassen aan de zyxel modem instellingen als ik er een gigabit switch aanhang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Westmania schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:41:
Moet ik trouwens iets aanpassen aan de zyxel modem instellingen als ik er een gigabit switch aanhang?
nee

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Is het slimmer om een tientje meer uit te geven en deze router/switch aan te schaffen?

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
i.p.v.
pricewatch: Netgear GS608 8-port Gigabit Ethernet Switch

Dit in verband met gemakkelijker wireless connecties te maken tussen mijn pc's (bedraad) en mijn laptop (draadloos) via één apparaat (de tp-link). Mijn laptop is nu via de modem (Zyxel 2602-HW) draadloos verbonden.

[ Voor 29% gewijzigd door Westmania op 17-05-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
bumpje (want wil vandaag een keuze maken)... Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
hele topic vergeten
1. ik heb een witte. wat het verschil is zou ik niet weten.
2. je hoeft niks aan te passen met een gigabit switch
3. je zou in principe die router kunnen nemen maar dan moet je wel wat meer moeite doen. Dan moet je je zyxel configgen als modem ipv modem+router en dan deze erachter hangen.
als je de switch neemt is het een kwestie van kabeltje van zyxel naar switch en vanaf switch naar de pc's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Hm, het leek me juist makkelijker, aangezien je dan beter zou kunnen communiceren tussen draadloos en bedraad. Anders krijg je toch gedoe met firewalls en zo? Bovendien dacht ik dat de 300N wireless capaciteit van de tp-link ook mooi meegenomen was voor mijn draadloze laptop. Ik had trouwens al de tp-link gekocht. Komt waarschijnlijk morgen binnen.

Is het ingewikkeld dan om de zyxel alleen als modem te gebruiken? Wat moet ik daarvoor doen? Of kan de tp-link toch beter omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Bump 2 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
weet niet meer precies hoe ik die zyxel heb omgegooid. komt in principe neer op alles uitzetten wat je kan vinden. zal vast wel ergens een guide over zijn. wat vooral belangrijk is dat je dhcp, wireless en routering uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Volgens mij hoef je bij internet configuratie (zoiets dergelijks) alleen maar "Mode: Routing" naar "Mode: Bridge" te veranderen.
Die 1,2MBps lijkt alsof je maar verbonden bent met 10Mbit snelheid, bij status van je netwerk kaart zou je dit moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Dank voor de antwoorden weer! :)

En de status van je netwerk check je weer via? (gewoon rechtermuisknop op je verbinding of zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Westmania schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:16:
En de status van je netwerk check je weer via? (gewoon rechtermuisknop op je verbinding of zo?)
Juist ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Nu dan. Grrrrrrrrrrr. Heb dus een switch gekocht. Aangesloten op de modem, zie startpost. En jawel de twee computers doen het perfect, het hd-materiaal kan worden bekeken.

Maar nu.

Met een rechtstreekse verbinding met een ethernetkabel naar de modem doet internet het perfect. Zo gauw de switch ertussen komt, wordt de verbinding opeens belabberd. Traag, horkerig en gewoonweg prut. Dat is toch raar?

Ik heb het met twee gloednieuwe switches geprobeerd (een sweex en een netgear) en bij beide hetzelfde probleem. Ook verschillende kabels geprobeerd, verschillende computers et cetera. Ik heb echt geen idee hoe ik hier nu mee verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Helemaal niemand? Of leest niemand dit meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:27
Uhm, als ik het goed begrijp heb je die zyxel dus omgetovert naar 1 modem en je ehbt er 1 switch achter gezet, maar dan heb je toch geen router :P
Dus nu moet die zyxel nog alles zelf routeren (en die heb 1 zeer trage cpu). Asl ik jou was zou ik die switch omruile voor 1 goede router van bijv. D-link. Heb je genoeg geld uit gegeven zet je de router functie in je modem gewoon weer aan en prik je die switch er weer in met de pc's op de switch, dan heb je wel een mooie snelheid onderling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik heb mijn zyxel gewoon op de router functie laten staan. En dan die switch eraan. Geldt jouw verhaal dan nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
TereZz schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:19:
zet je de router functie in je modem gewoon weer aan en prik je die switch er weer in met de pc's op de switch, dan heb je wel een mooie snelheid onderling :)
Dat heb ik nu dus, alleen geeft ie dus geen goede snelheid qua internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westmania schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:35:
[...]

Dat heb ik nu dus, alleen geeft ie dus geen goede snelheid qua internet...
Je hebt de wireless variant van de Zyxel? Probeer eens de wifi functie uit te zetten en test de snelheid dan nog eens.
Verder adviseer ik je om je probleem op het telfort forum te plaatsen, de technici kunnen ook je lijn doormeten en wellicht andere storende factoren constateren.

Edit: En heb je de laatste beta firmware al geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:47:
[...]
Je hebt de wireless variant van de Zyxel? Probeer eens de wifi functie uit te zetten en test de snelheid dan nog eens.
Heb ik geprobeerd, probleem blijft bestaan.
Verder adviseer ik je om je probleem op het telfort forum te plaatsen, de technici kunnen ook je lijn doormeten en wellicht andere storende factoren constateren.
Zal ik doen.
Edit: En heb je de laatste beta firmware al geprobeerd?
Dat is firmware voor het witte modem (ZyXEL 2602H(W)-D1A), ik heb het zwarte modem (ZyXEL 2602H(W)). Dat zal neem ik aan wel uitmaken? ( ik heb wel de officiele firmware upgrade gedaan)
Pagina: 1