Ben nu al een poosje aan het rondneuzen om eens te kijken wat een fatsoenlijk servertje met ruimte voor 8 schijven moet kosten. Hieronder even een lijstje van de dingen die ik al uitgezocht heb, suggesties altijd welkom! Stil is vooral een issue, vandaar deze case en deze HD's
Behuizing: pricewatch: Fractal Design Define R2 (strak design, stil, ruimte voor ten minste 8 schijven)
Moederbord: pricewatch: Asus P5KPL-CM (compact, graphics onboard, 1Gbit LAN)
CPU pricewatch: Intel Celeron E3200 (zuinig, snel genoeg voor deze toepassing)
Harde schijven: pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB (stil, zuinig)
Voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W (stil)
Nu zit ik met het grote probleem, dat ik voor deze config geen RAID controller kan vinden, die ruimte heeft voor 8 hardeschijven (SATA) en ook RAID 5 ondersteund. Heeft iemand van jullie enig idee welke controller hiervoor geschikt is?
Behuizing: pricewatch: Fractal Design Define R2 (strak design, stil, ruimte voor ten minste 8 schijven)
Moederbord: pricewatch: Asus P5KPL-CM (compact, graphics onboard, 1Gbit LAN)
CPU pricewatch: Intel Celeron E3200 (zuinig, snel genoeg voor deze toepassing)
Harde schijven: pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB (stil, zuinig)
Voeding: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W (stil)
Nu zit ik met het grote probleem, dat ik voor deze config geen RAID controller kan vinden, die ruimte heeft voor 8 hardeschijven (SATA) en ook RAID 5 ondersteund. Heeft iemand van jullie enig idee welke controller hiervoor geschikt is?
[ Voor 14% gewijzigd door TheNephilim op 17-05-2010 17:06 ]