iMac ja, of nee?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier op het forum al wat rondgeneusd... Maar toch dacht ik: ik maak even zelf een topic.

Nou ik wil dus een nieuwe pc (ongelukje met de vorige, vraag maar niks)
ik zat te denken aan een iMac 27" met i7 processor...
Ik zat voornamelijk aan een mac te denken omdat:
- Het mooie design, alles in een e.d.
- Het scherm
- De OS X
- Het feit dt er alles al in zit...
- Virus bestendig (al vaak virussen op mijn oude Windows gehad)
- En waarvoor ik hem zal gebruiken, namelijk voor:
• AVCHD, videobewerking
• Fotobewerking
• Internetbrowsing
• HD 1080p films streamen
• Gamen ook wel maar niet echt veel...
• Schoolwerk
• Zat er ook nog aan te denken om een (persoonlijke) iPhone app te schrijven.
• Verder kies ik ook informatiekunde op school en daarvoor zal ik dus ook programma's moeten schrijven en webpagina's ontwerpen...

Zijn dit genoeg redenen om voor een iMac te gaan?? Hebben jullie misschien nog toevoegingen? Of redenen om juist niet een iMac te kiezen?? Laat maar wat horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Het zijn genoeg redenen, maar de grote vraag is eigenlijk of je Mac OS X fijn vindt werken. Hier kun je gemakklijk achter komen door bij een Apple Premium Reseller bij jou in de buurt binnen te lopen en met het systeem te spelen (mocht je dit nog niet gedaan hebben).

De dingen uit jouw lijstje waar ik ervaring mee heb:

- Het mooie design, alles in een e.d.
Over smaak valt niet te twisten, maar ik ben het met je eens.

- Het scherm
Het scherm is naar mijn ervaring vrij goed. Sowieso beter dan wat ik ooit gehad heb. Alleen zie ik na 2 jaar intensief gebruik toch wel een beetje verloop, maar erg storend is dat niet.

- De OS X
Imho de grootste reden om over te stappen. Ik heb jaren met Windows gewerkt, maar toen ik overging naar een Mac wil ik ook niet meer terug.

- Het feit dt er alles al in zit...
Erg handig inderdaad, behalve misschien als je een echte tweaker ben en er zelf van alles aan wil veranderen.

- Virus bestendig (al vaak virussen op mijn oude Windows gehad)
Niet helemaal waar, maar er zijn in ieder geval een stuk minder virussen voor de Mac dan voor Windows (laatste keer dat ik keek waren er 40 virussen voor de Mac bekend).

• Fotobewerking
Voor mij een heuze droom in Aperture 3.

• Internetbrowsing
Safari FTW! Al kun je ook één van de vele andere gebruiken natuurlijk.

• HD 1080p films streamen
Dit gaat prima. MKV films inladen met QuickTime of direct afspelen met VLC/Movist of een ander alternatief.

• Gamen ook wel maar niet echt veel...
Tegenwoordig Steam op de Mac 8) Verder vrij weinig grote games voor de Mac, buiten wat EA dingen.

• Schoolwerk
Met iWork of MS Office moet dat ook wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
Als op een wapenbeurs vragen of ze voor een wapenverbod zijn.

Verder, ja, de iMac zal voldoen voor jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Voor bovenstaande doeleinden voldoet een iMac i7 ruimschoots.
Ik ben Apple fanboy dus ik zeg volmondig: DOEN

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac is gewoon het beste, als je het geld hebt en je hebt het er voor over, waar wacht je nog op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bovenstaande twee replies geven eigenlijk al weer wat je te horen krijgt als je om het nut van een Apple machine vraagt op een Apple forum. :|

In feite voldoet het ding aan al je eisen. Alleen voor het gamen is de iMac nou niet bepaald de beste keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maar dat is niet meer dan logisch toch? ;)
Vraag je op een Mercedes forum of je een Mercedes moet kopen gaan mensen ook niet zeggen dat je beter een BMW moet gaan kopen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
Zolang je niet gaat gamen met deze machine en je bereidt bent de "apple" meer prijs te betalen dan zit je natuurlijk goed.

Echter een systeem van bijna 2000 euro wat niet eens de nieuwste games @ full spec kan draaien is natuurlijk zonde omdat er genoeg configuraties zijn die dat makkelijk kunnen voor dik onder de 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

BlowFish schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:40:
Zolang je niet gaat gamen met deze machine en je bereidt bent de "apple" meer prijs te betalen dan zit je natuurlijk goed.

Echter een systeem van bijna 2000 euro wat niet eens de nieuwste games @ full spec kan draaien is natuurlijk zonde omdat er genoeg configuraties zijn die dat makkelijk kunnen voor dik onder de 2000 euro.
Let wel dat gamen wel steeds makkelijker word. Denk aan Bootcamp en Steam.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Rivanov schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:39:
Vraag je op een Mercedes forum of je een Mercedes moet kopen gaan mensen ook niet zeggen dat je beter een BMW moet gaan kopen.
Vraag jezelf eerder af waarom je dat niet zou doen. Jij hebt er toch geen belang bij dat hij een Apple koopt? Het gaat er om dat hij de machine koopt waar hij zelf het meest aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een apple forum dan? er is anders ook een gaming section en een deel van de leden van tweakers zal hier ook puur om de gaming section zitten, die gebruiken dus liever windows om te gamen; ik wil maar zeggen, dit forum is niet helemaal gebaseerd op mac..
Rivanov schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:39:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Edmin schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:41:
[...]

Vraag jezelf eerder af waarom je dat niet zou doen. Jij hebt er toch geen belang bij dat hij een Apple koopt? Het gaat er om dat hij de machine koopt waar hij zelf het meest aan heeft.
Hij vraagt of hij een iMac moet kopen a.d.h.v. zijn eisen/wensen.
Ik zeg hem dat een iMac ruimschoots aan zijn eisen voldoet.
Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:42:
Is dit een apple forum dan? er is anders ook een gaming section en een deel van de leden van tweakers zal hier ook puur om de gaming section zitten, die gebruiken dus liever windows om te gamen; ik wil maar zeggen, dit forum is niet helemaal gebaseerd op mac..

[...]
offtopic:
psst:
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20100517-pprbx5ibu7rt7etwmxm6txa6hd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rivanov schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:44:
[...]

Hij vraagt of hij een iMac moet kopen a.d.h.v. zijn eisen/wensen.
Ik zeg hem dat een iMac ruimschoots aan zijn eisen voldoet.
Meer niet.
Inderdaad, de machine voldoet aan zijn eisen. Op het gamen na dan, want ik vind de iMac daar toch nog steeds niet geschikt voor, maar dat staat ook niet bovenaan het priolijstje van de TS.

Verder moet je als medetweaker wel stil staan bij het volgende vind ik:
Als ik vraag of ik met een Audi A8 een geschikte auto heb gevonden voor de 2x 15km aan woon-werkverkeer die ik moet afleggen, kun je volmondig ja antwoorden. Je kunt je alleen ook afvragen of er niet een goedkopere oplossing is die ook echt prima zal voldoen.

Er zijn sowieso natuurlijk weinig specifieke zaken (op gamen na) die op op OS X of Windows beter werken. Het is een gebruikersvoorkeur waar bij OS X toch een hoger prijskaartje aan hangt. Een heel persoonlijke keuze en het is hierboven ook al gezegd: Ik zou vooral kijken welk OS je lekkerder vindt werken, want dan is de keuze altijd wel geschikt.

Ik begrijp dat de meninkjes van de fanboys hier wat rijkelijk vertegenwoordigd zijn. Echter, je wint zelf niets als je anderen iets aanprijst omdat je het zelf hebt. Ik gebruik zelf echt geen apple materiaal, maar dan ga ik het nog niet per definitie afraden.

Even wat gedachte puntjes, maar misschien dat anderen me er meer over kunnen vertellen:
- Je wilt 1080p streamen, alleen op het scherm of ook op een tv?
Is het niet zo dat de iMac geen HDMI met audio throughput heeft? Zou voor mij al een te groot nadeel zijn.

-Een iMac is compleet, ja, maar je kunt er ook nooit meer iets aan toevoegen, zoals meer HDD ruimte of iets dergelijks. We zitten hier wel op Tweakers dus dat kan van belang zijn.

-Design is een heel persoonlijke keuze. Zelf ben ik niet zo weg van aluminium met zwart en dan een wit toetsenbord en witte muis. Had die zwart gemaakt of van aluminium. Bij dergelijk design moet je op de details letten en ik vind het dom uitgewerkt. De batterijen van de muis gaan niet erg lang mee en dat kun je ook als nadeel bestempelen.

Veel van de genoemde redenen zijn verder helemaal niet relevant voor de afweging. Wat van de lijst overblijft is volgens mij:
- Design
- scherm (al kun je voor elke computer een scherm van alle mogelijke kwaliteiten kiezen, dus valt in feite ook af)
- Gamen

De andere punten zijn of gelinkt aan elkaar (compleet en design bijvoorbeeld.) of niet relevant voor de keuze omdat ze op andere platformen net zo goed werken. Een iPhone app kun je met dezelfde eenvoud op een windows computer ontwikkelen. Al de werkzaamheden die je beschrijft gaan op andere platformen met dezelfde eenvoud. Daar hoef je je weinig door te laten leiden.

En waarom zou je zo hard safari aanprijzen :)? Toch niet de meest fantastische browser die er te krijgen is. Ja doet het prima, maar er zijn wat mij betreft een stuk fijnere browsers, Chrome en Firefox als grootste voorbeelden.

[ Voor 38% gewijzigd door Hann1BaL op 17-05-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hann1BaL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:52:
En waarom zou je zo hard safari aanprijzen :)? Toch niet de meest fantastische browser die er te krijgen is. Ja doet het prima, maar er zijn wat mij betreft een stuk fijnere browsers, Chrome en Firefox als grootste voorbeelden.
Ik vind hem wel heel erg fijn, fijner dan andere browsers. Dat is natuurlijk een mening en meningen verschillen, maar mijn keuze gaat naar Safari (zeker als front-end webdeveloper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk je inderdaad als je zou willen gamen dat je voor een bootcamp setup zou moeten gaan. Op die manier kun je alsnog redelijk uit de voeten. Het ligt er natuurlijk wel aan welke eisen je stelt. Zelf speel ik op mijn MacBook Core 2 Duo 2Ghz via bootcamp enkel Red Alert 2 en NFS Underground 2. Dat werkt zonder problemen. Ook zijn er wel enkele spellen voor de Mac beschikbaar (zoals The Sims).

Gaan voor een 27" scherm lijkt mij zelf niet erg ideaal. Ik werk zelf op school ook wel eens op grotere Mac schermen maar vind deze eigenlijk veel te groot. Voor film kijken is een groot scherm wellicht ideaal, voor gewoon gebruik kan dat wel eens heel anders liggen.

De iMac die je aankaart heeft een prijskaartje van 1979 euro. Wellicht kun je het ook overwegen om te gaan voor een 21,5" iMac met 3.0Ghz Core 2 Duo processor, deze kun je combineren met een 32" Full HD tv om je films ed te kijken. Als je daar 450 euro voor een tv rekent kom je in totaal op nog geen 1800 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hann1BaL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:52:
[...]

...

Verder moet je als medetweaker wel stil staan bij het volgende vind ik:
Als ik vraag of ik met een Audi A8 een geschikte auto heb gevonden voor de 2x 15km aan woon-werkverkeer die ik moet afleggen, kun je volmondig ja antwoorden. Je kunt je alleen ook afvragen of er niet een goedkopere oplossing is die ook echt prima zal voldoen. ..
Precies wat Hann1Bal zegt, volgens mij kunnen vrijwel alle softwarematige punten die TS heeft opgesteld ook op bijvoorbeeld Ubuntu, openSuse etc.
Koop dan een goede laptop(eventueel bij XODD, dan betaal je niet voor het OS), en bespaar een hoop geld.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik het maar doe, ik heb het geld er wel voor over en nouja ik wordt door andere ook al een apple fanboy genoemd. Verder wist ik ook wel dat het niet virusbestendig is maar toch beter dan Windows. Ben ook al in winkels geweest, alleen die sluitknoppen links vind ik vooral wennen. Voor de rest heb ik niet zo veel moeite met de andere dingen...

Gamen is ook niet het belangrijkste, ik doe het wel, maar ik kies er niet speciaal en computer voor. En dat steam op mac werkt is een groot voordeel heb de laatste tijd vrijwel alleen maar steam spellen gespeeld, die kan ik dan ook op iMac spelen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:03:
Dan denk ik dat ik het maar doe, ik heb het geld er wel voor over en nouja ik wordt door andere ook al een apple fanboy genoemd. Verder wist ik ook wel dat het niet virusbestendig is maar toch beter dan Windows. Ben ook al in winkels geweest, alleen die sluitknoppen links vind ik vooral wennen. Voor de rest heb ik niet zo veel moeite met de andere dingen...

Gamen is ook niet het belangrijkste, ik doe het wel, maar ik kies er niet speciaal en computer voor. En dat steam op mac werkt is een groot voordeel heb de laatste tijd vrijwel alleen maar steam spellen gespeeld, die kan ik dan ook op iMac spelen begrijp ik?
Niet allemaal, er komen er om de zoveel tijd een paar uit.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:19:
- Alles in een e.d.
- Het feit dat er alles al in zit...
Dit geldt voor alle 'all-in-one' computers, ook de varianten waar gewoon standaard Windows op draait. Dus dat is geen reden om specifiek voor Apple te kiezen, maar om voor een all-in-one in het algemeen te gaan.

Verder lekker een Apple nemen als je daar behoefte aan hebt. Alleen met gamen heb je nog wat minder keus of moet je bootcamp gebruiken, de rest kan allemaal prima met OS X.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:03:

Alleen de spellen die logischerwijs ook voor de mac zijn uitgebracht. Dat zijn bijv. de games met de source engine en nog wel wat titels, maar lang niet alle spellen zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
Spike_wolf schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:41:
[...]

Let wel dat gamen wel steeds makkelijker word. Denk aan Bootcamp en Steam.
Afgezien van de i7 processor , de ATI 4850 MOBILITY! noem ik niet bepaald geschikt voor high-level gamen, laat staan op een 27" met een 2500x1440 resolutie.

Magoed het blijft een prachtig apparaat! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja en dat 27" scherm vind ik denk ik fijn, het is vaak zo dt ik tegelijk op 3 sites aan het kijken ben en zo kan ik deze mooi naast elkaar zetten. (of natuurlijk met andere programma's tegelijk bezich Ben...)

En zelf vind ik safari (op dit moment dan) het fijnst werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het niet ideaal is voor gamen maar dat is heus niet het enige waar ik een pc voor
gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh en ik doe het streamen via internet niet via een HDMI aansluiting dus dat zou gewoon
moeten kunnen neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ik ben voor privegebruik ook een zeer gelukkig overstapper en wil nu voor geen goud meer terug naar Windows. OSX is een van de beste dingen die me in tijden overkomen is :P

Wat betreft webdevelopment gebruik ik nog Windows op het werk. Het is goed te doen in OSX hoor, maar je zult toch in IE6/7/8 moeten testen en als je dit goed wilt doen zal dit in een VM moeten. Wat betekent dat je 3 VM's zult moeten draaien. Onder Windows is dat maar 2 (6/7).

Maar goed, das maar een klein nadeeltje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Bosmonster schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:49:
Ik ben voor privegebruik ook een zeer gelukkig overstapper en wil nu voor geen goud meer terug naar Windows. OSX is een van de beste dingen die me in tijden overkomen is :P

Wat betreft webdevelopment gebruik ik nog Windows op het werk. Het is goed te doen in OSX hoor, maar je zult toch in IE6/7/8 moeten testen en als je dit goed wilt doen zal dit in een VM moeten. Wat betekent dat je 3 VM's zult moeten draaien. Onder Windows is dat maar 2 (6/7).

Maar goed, das maar een klein nadeeltje natuurlijk.
Op de Mac kan dat ook wel met twee af: één voor WinXP IE6 en één met XP/Vista met IE8 (IE7 compatibilitymode). Op mijn werk heb ik één VM voor IE6. De rest test ik op mijn WinXP machine daar (moet ooit nog een Mac worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Good Fella schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:59:
[...]
Op de Mac kan dat ook wel met twee af: één voor WinXP IE6 en één met XP/Vista met IE8 (IE7 compatibilitymode). Op mijn werk heb ik één VM voor IE6. De rest test ik op mijn WinXP machine daar (moet ooit nog een Mac worden).
Of 1 VM met IETester :) Overigens zou ik niet op compatibilitymode vertrouwen, ik ben vaak genoeg afwijkingen tegen gekomen met The Real Thing.

[ Voor 14% gewijzigd door WeeJeWel op 17-05-2010 18:04 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel tijd je beschikbaar hebt, maar binnen nu en 4/5 maanden komen de iMacs met de 5xxx kaarten van Ati op de markt, wellicht wel het wachten waard. Maar als je er nu een moet hebben, is de huidige iMac lijkt mij ook wel ruimschoots voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

WeeJeWel schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:03:
[...]

Of 1 VM met IETester :) Overigens zou ik niet op compatibilitymode vertrouwen, ik ben vaak genoeg afwijkingen tegen gekomen met The Real Thing.
IETester zou ik al helemaal niet vertrouwen. Die pakte vaak mijn IE6 stylesheet niet. Voor mij houd testen ook op bij HTML/CSS. Meer hoef ik niet te maken en dus ook niet te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

WeeJeWel schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:03:
[...]

Ik zou nog veel minder op IETester vertrouwen ;)

Zeker IE6 wil je gewoon native testen.

Maar goed hetzelfde geldt dus voor IE7 compatibility modus. Dat is voor mij een losse test, naast een native IE7.

Het kan dus prima. Er zijn hele goede editors voor OSX te vinden en Photoshop werkt zelfs beter op een Mac dan op Windows naar mijn idee.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 17-05-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
de Imac zal voor de meeste taken gewoon voldoen. Alleen het schoolwerk kan een probleem worden als je van school uit specifieke software moet gebruiken.
Verder als je ook een iPhone app wil ontwikkelen heb niet veel keuze als een mac ;)
Voor veel windows software is er een mac alternatief, maar ga wel de programma's na die nu graag gebruikt en of je deze wilt missen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:43
Bosmonster schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:29:
[...]

Ik zou nog veel minder op IETester vertrouwen ;)

Zeker IE6 wil je gewoon native testen.

Maar goed hetzelfde geldt dus voor IE7 compatibility modus. Dat is voor mij een losse test, naast een native IE7.

Het kan dus prima. Er zijn hele goede editors voor OSX te vinden en Photoshop werkt zelfs beter op een Mac dan op Windows naar mijn idee.
photoshop draait altijd beter op een mac ;) photoshop is ook ontstaan op de mac en niet op de pc

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:00
Zet de software die je nu gebruikt op een rijtje, en ga dan kijken of er voor jou een goed alternatief is op OS X.
Als dat zo is, dan zou ik pas gaan kijken of een mac goed werkt voor je gevoel.

Eerst kijken of alles wel goed werkt wat je wilt hebben, en dan pas gaan kijken of OS X wel iets voor je is. Je koopt natuurlijk niet eerst een Mac, om er dan misschien achter te komen dat er voor wat jij gebruikt geen alternatieven zijn?!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het feit dat dit topic hier staat, geeft al aan dat je min of meer de keus hebt gemaakt maar nog even over de streep getrokken wilt worden :)

Ik ben een jaartje of twee overgestapt als webdesigner, geen seconde spijt van. Alleen voor gamen hoef je het niet te kopen. Daarvoor heb ik een PS3, en die doet dat beter dan elke PC tot dusver gedaan heeft.
Verder ligt het aan de software die je gebruikt. Voor veel zaken zijn alternatieven, maar bepaalde software is veel meer voor handen op Windows (denk aan boekhoudprogramma's die binnen de accountantswereld gebruikt worden). Ben je erg afhankelijk van Word/Excel dan zou ik ook overslaan, ondanks de Mac-versie van Office, die voldoet voor de casual gebruiker maar voor bedrijven die er vanalles in onderbrengen is het weer net niet, gezeik met macro's e.d..

[ Voor 16% gewijzigd door Tom op 17-05-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:59

Roytoch

Nietes

Powershell schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:41:
[...]

photoshop draait altijd beter op een mac ;) photoshop is ook ontstaan op de mac en niet op de pc
Mwah, sinds CS5 pas is het in cocoa, dus draait het nu weer echt soepel. CS3/CS4 zit niet zo heel veel verschil in tussen Windows/OSX.

Editors voor normale website dingen zijn er ook zat: ik gebruik coda maar ook editors als aptana (java) werken fijn.

Verder inderdaad een drietal VM's, met XP allemaal (dat is wat vlotter dan 7 in een VM), met IE6, 7 en een met 8.

Welles

Pagina: 1