![]() |
Inhoudsopgave |
• Inleiding • Gameplay • Screens • Video's • Prijzen • Links • Vorige delen • Waarschuwing • Auteurs • Updates |
Inleiding |
Release date: 14-05-2010 Lang geleden zorgde de slechte koning Onyx in het koninkrijk Dotnia voor een eeuw vol duisternis. Dankzij een moedige held met een legendarisch zwaard werd Onyx verslagen en in een magische bol gestopt. Maar Fuelle, een machtige, duistere bisschop, heeft de bol gestolen en daarmee een einde gemaakt aan de vrede in het koninkrijk. Dotnia heeft een nieuwe held nodig! |
Gameplay |
De gameplay zelf is vrij plat: Hakkend op vijanden in, jezelf beschermend met een klein houten schild ga je de wereld in nadat je de opdracht hebt gekregen Dotnia te redden. Tijdens deze tocht verzamel je verschillende objecten zoals een boomerang of pijl & boog. Stukken waar je nog niet "mag" komen, zijn afgezet door tools die je nog niet bezit (Denk aan een klif waar je overheen moet met behulp van een houten paal aan de overkant). Dit maakt de game erg divers: veel plekken waar je komt, kun je niet zomaar doen zonder deze tools. Deze plekken moeten onthouden zodat je later terug kunt keren. |
Screens |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Video's |
Prijzen |
De prijzen van deze game zijn middels de pricewatch hier terug te vinden |
Links |
De officiële 3D Dot Game Heroes Website: • http://www.3ddotgameheroes.com/ Review op IGN: • http://ps3.ign.com/objects/143/14350003.html |
Vorige delen |
Dit is het eerste topic over 3D Dot Games Heroes |
Waarschuwing |
Policy van dit topic: Wegens ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten: • Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd. • Dit is een Topic voor deze game specifiek. Daar kunnen ook onthullingen in gedaan worden. Echter om verrassingen te voorkomen, is het beter de voortgangs antwoorden in een spoiler te beantwoorden. Dit voorkomt dat mensen "per ongeluk" de oplossing lezen terwijl ze dit niet willen. |
Auteurs |
• Dwazer |
Updates |
• 17-05-2010 --> Deel I van het topic geopend |
Vragen, opmerkingen post hier of doe een DM
Plat gezegd welhimlims_ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:09:
is dit niet gewoon zelda zonder zelda?
Heb de game sinds vorige week binnen (Waar de rest behoorlijke leverings problemen schijnen te hebben) en het lijkt er veel op. Muziekjes lijken op elkaar, gameplay heeft er ook wat van weg.
Maar dat maakt de (retro)game er niet minder op
lol, "deel 1", we zijn ambitieus 
Pro: Het is van Atlus. Atlus is goed.
Con: van iedere review die ik al gezien heb krijg ik de indruk dat het hele spel belachelijk eenvoudig is. Het ziet er gewoon te simplistisch uit: "kijk, we hebben pixels", zonder enige uitdaging te bieden
.
Komt er een demo van dit spel? Dit zou ik echt niet blind kopen, want het kan wel eens een tegenvaller zijn.
Con: van iedere review die ik al gezien heb krijg ik de indruk dat het hele spel belachelijk eenvoudig is. Het ziet er gewoon te simplistisch uit: "kijk, we hebben pixels", zonder enige uitdaging te bieden
Komt er een demo van dit spel? Dit zou ik echt niet blind kopen, want het kan wel eens een tegenvaller zijn.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
• Een 8.5/10 van IGNBoeboe schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:44:
lol, "deel 1", we zijn ambitieus
Con: van iedere review die ik al gezien heb krijg ik de indruk dat het hele spel belachelijk eenvoudig is. Het ziet er gewoon te simplistisch uit: "kijk, we hebben pixels", zonder enige uitdaging te bieden.
• Een 7/10 van Eurogamer
• Een 8/10 van Gametrailers.com
Nu zegt dit natuurlijk helemaal niets! Maar het geeft een indruk van een game waarbij je niet zwaar over de:
• Graphics heen kunt vallen (want die zijn er gewoon weg niet);
• Gameplay moet bedenken omdat die moeilijk is (want dat is ie niet);
• Meest onmogelijke combo's moet denken en uit je hoofd dient te kennen;
• En nog een aantal voorbeelden
Het is vermaak op een rustige, simpele en nostalgische manier
En heb geen idee of er een demo van uitkomt. Houd de Playstation Blog in de gaten, zul je het snel genoeg zien/weten
Ik had echt verwacht dat dit een PSN release zou worden.
15 euro ofzo. Wacht nu toch maar even op de demo.
GuidoVanSanten schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:20:
Ik had echt verwacht dat dit een PSN release zou worden.
offtopic:
Gelukkig geen PSN release geworden
(Hou wel van die PS3 hoesjes op de plank boven de TV
)
Gelukkig geen PSN release geworden
Ben wel benieuwd of en wanneer er een demo van uitkomt
Voor diegene die het leuk vinden, heb ik hier een link naar een Walkthrough
Nou ja, dat ligt eraanLizardz schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:19:
Is dit een spel waar je zo doorheen bent? Of moet je er wel de nodige uurtjes in steken?
De basic line kun je wel zo doorheen "meppen"
Wil je de extra's (Zoals betere wapens, extra missies, all rooms e.d.) dan ben je wel ff zoet ermee
Ik heb sinds gisteren van mijn vrouw dit spel gekregen. Ook eventjes het begin kunnen doen.
En moet zeggen dat ik het heel erg grappig vind en ze er wel degelijk over nagedacht hebben. Alhoewel sommige van de characters niets toevoegen.
Ik heb wel op internet een model van Link gevonden voor dit spel. Dus die ga ik vanavond eens importeren.
Je bent in ieder geval minimaal 30 uur bezig. Dus wat dat betreft nog een redelijk groot spel.
En moet zeggen dat ik het heel erg grappig vind en ze er wel degelijk over nagedacht hebben. Alhoewel sommige van de characters niets toevoegen.
Ik heb wel op internet een model van Link gevonden voor dit spel. Dus die ga ik vanavond eens importeren.
Je bent in ieder geval minimaal 30 uur bezig. Dus wat dat betreft nog een redelijk groot spel.
Nee.... ik heb net 'zelda - a link to the past' opnieuw uit gespeeld. maar als ik dit goed lees is dit gewoon een remake met andere naam ? of is het wel een heel ander verhaal. in de filmpjes zie ik ook stenen van de berg rollen en "zelda" van de darkworld naar de light world veranderen
[ Voor 38% gewijzigd door Proxx op 10-08-2010 14:45 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Het is exact hetzelfde, alleen iets anders in elkaar gezet omdat het anders niet mag bestaan wegens copyright achtige zakenProxx schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:40:
Nee.... ik heb net 'zelda - a link to the past' opnieuw uit gespeeld. maar als ik dit goed lees is dit gewoon een remake met andere naam ? of is het wel een heel ander verhaal. in de filmpjes zie ik ook stenen van de berg rollen en "zelda" van de darkworld naar de light world veranderen
Oorspronkelijk was het ook dat, maar zoals Dwazer zegt, ze hebben veel dingen aangepast zodat het dat niet meer is. Uiteraard kom je veel dingen tegen uit andere spellen. De intro van dit spel lijkt heel sterk op die van Final Fantasy etc.
Ik heb nog wel een site gevonden met downloadbare characters. Gewoon op usb zetten en dan in de PS3 steken.
http://www.3ddotgameheroes.com/hallofheroes/index.html
Als je zoekt middels google kun je ook nog een model voor dit spel vinden van de eerste Link.
Ik heb nog wel een site gevonden met downloadbare characters. Gewoon op usb zetten en dan in de PS3 steken.
Als je zoekt middels google kun je ook nog een model voor dit spel vinden van de eerste Link.
Haha, die is leuk! Zal ik vanavond in de OP zettenArunia schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:10:
Oorspronkelijk was het ook dat, maar zoals Dwazer zegt, ze hebben veel dingen aangepast zodat het dat niet meer is. Uiteraard kom je veel dingen tegen uit andere spellen. De intro van dit spel lijkt heel sterk op die van Final Fantasy etc.
Het is mij overigens nog niet gelukt om die chars in het spel te krijgen. Geen idee hoe ik ze van de stick af moet plukken.
Met deze red je het niet?Arunia schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:18:
Het is mij overigens nog niet gelukt om die chars in het spel te krijgen. Geen idee hoe ik ze van de stick af moet plukken.
In order to transfer characters to your PS3, you will need a USB storage device (USB flash
drive, USB portable hard drive, etc.) that your PS3 can recognize.
1. On the root of your USB drive, create a folder called "PS3" if it is not already present.
2. Within that "PS3" folder, create another folder called "SAVEDATA" if it is not already
present.
3. Download a character from the Hall of Heroes. The downloaded file will be in a compressed
format with a file extension of .zip. After uncompressing the file, you will have a folder whose
name begins with "BLJM" followed by a string of numbers and letters.
a. Copy the BLJM folder and all its contents into the "SAVEDATA" folder you created in step 2
on your USB device. Note that you may copy more than 1 character folder at a time.
4. Insert your USB drive into PlayStation®3 system and turn the system on.
5. Go to the "Game" column and select the "Save Data Utility" icon.
6. Scroll to the top and select the "USB Device" icon.
7. Locate the character file you downloaded. The save file icon will have a picture of the
character on it.
8. With the file highlighted, press Triangle to bring up the file options.
9. Choose "Copy".
a. If you've downloaded multiple characters, the "Copy Multiple" option may work better.
Ik krijg dat niet te zien, maar dat kan overal aan liggen. Wellicht staat er teveel zooi nog op die stick. Vandaag nog een keer proberen met een lege stick.
Je USB stick moet wel FAT32 zijn.Arunia schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:18:
Ik krijg dat niet te zien, maar dat kan overal aan liggen. Wellicht staat er teveel zooi nog op die stick. Vandaag nog een keer proberen met een lege stick.
Het zou handiger zijn om een ingame(shop) te hebben om die dingen te downloaden, maar goed. Niet iedereen heeft z'n ps3 aan het internet. 2 mogelijkheden zouden dan beter zijn. Wellicht dat het spel zelf van de usb af had kunnen lezen, maar ze zullen er wel een goede reden voor hebben gehad.
Pagina: 1