[PC] FRAPS probleem dropping fps met 1920x1080

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 19:46
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of ik in het juiste forum gedeelte zit maar ik heb een probleem met het programma Fraps bij het opnemen in games. Na lang speuren op het internet en zelf het eea uitgeprobeerd te hebben wil ik toch de tweakers hier eens op raad vragen.

Als ik wil opnemen met 30fps dropt mijn speelbare fps naar 60 terwijl ik 91 (MW2) haal als ik niet record. Hierbij heb ik ook last van screen tearing. De settings heb ik dan wel op het allerhoogst gezet met 1920x1080 (zonder vsync uiteraard) en heb ik bij spellen als MW2 en BC2 (de rest niet geprobeerd).

Als ik wat instellingen in MW2 lager ga zetten krijg ik op een gegeven moment standaard 90 speelbare fps terwijl ik met 30 opneem. Dit gaat dan vaak 1 minuut ofzo goed en dan lijkt het er op dat wanneer de pc het niet aankan, hij gelijk met 30 zakt naar 60 speelbare fps. Vervolgens ga ik nog meer instellingen lager zetten van het spel en dan krijg ik wel altijd een speelbare fps van 90 maar goed dan heb je zo'n lelijk beeld.

Ik vind die 60 speelbare fps echt veel te laag voor een shooter en het systeem wat ik heb. Naar mijn idee moet mijn systeem dit volop kunnen trekken. Hier onder even wat gegevens wat ik heb draaien:

Mijn Fraps settings:
Versie: 3.2.2
FPS: 30
Locke framerate: uitgevinkt
Fullsize

Mijn systeem:
W7 x64 ult
CoreI7 920 @ 3,2Ghz
6GB RAM
2xSSD 80GB (raid0)
2x 5870 VaporX in Crossfire
Aparte 1TB 7200rpm disk voor de recorded video's

MW2:
1920x1080
4xAA
Alles aan en high behalve sync every frame
Standaard speelbare fps zonder recording 90-91 (hardcaped door game)

Verder:
Temp CPU: 50
Temp heetste GPU: 70
Belasting CPU tijdens recorden: niet boven de 40 %

Naar mijn idee zou ik met bovenstaande situatie toch rond de 90 fps moeten kunnen draaien terwijl ik met 30 fps opneem.

Dit heb ik al geprobeerd:
Videokaart drivers verwijderd en opnieuw (de nieuwste) geinstalleerd
Fraps verwijderd (ook in registry e.d.) en opnieuw geinstalleerd
Aparte drive voor recorded videos
Defragmentatie uitgevoerd op drive
Fraps ingesteld op 25fps, ongeveer zelfde resultaat tijdje draait een tijdje op 75 speelbare fps en dropt daarna naar 50 :s

Zie ook dit topic (één van de weinige die ongeveer hetzelfde probleem heeft als mij):
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1210095

Zou deze DX11 kaart gewoon nog niet lekker worden ondersteund door Fraps onder W7 x64? Kan iemand misschien bevestigen dat hij met een 5870 wél goede resultaten kan krijgen?

Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft want dit houd me al een paar dagen bezig. Alles is welkom!

Ps. ik hoef trouwens geen xfire / wegame oid

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-07 21:59

Pykow

Angelo OTR

Fraps zorgt er altijd voor dat je FPS zo hard naar beneden gaat ;)
Team fortress alles op high settings geen AA of andere filers aan Vsync uit. Geeft mij op rustige maps een fps van 100.
Met fraps zit hij gelijk rond de 40/50 fps.
Dit heeft niks te maken met DX11 of met je OS.
Het enige wat je dus kunt doen is op een lelijke resolutie te spelen en je settings flink naar beneden gooienof een andere programma gebruiken ( maar dat wil je niet geef je aan ;) )

Je kan daarnaast in FRAPS ook kiezen voor Half-size , dan wordt de kwaliteit wat minder van je movie, maar heb je wel meer FPS. Daarnaast de FPS settings in FRAPS heeft niks te maken met jou inGame FPS.
FPS van fraps zijn de frames die hij van jou moet opnemen. 30 FPS is al voldoende om een simpele movie te maken. Wil je wat effecten en slow-motion erin gooie. Dan is het soms beter om op Custom 60 FPS op te nemen. Je hebt wel veel schijfruimte nodig

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:28

The Zep Man

🏴‍☠️

spoornie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:01:
Als ik wil opnemen met 30fps dropt mijn speelbare fps naar 60 terwijl ik 91 (MW2) haal als ik niet record.
Fraps ingesteld op 25fps, ongeveer zelfde resultaat tijdje draait een tijdje op 75 speelbare fps en dropt daarna naar 50 :s
15 seconden gebruik van Google leert mij dat FRAPS het aantal frames limiteert. Leef ermee of neem niet op. Al irriteert tearing je, zet V-sync aan. En heb je je monitor wel hoger dan 60hz staan? Anders gaan die extra FPS toch echt niet helpen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Bedankt voor jullie reacties!
Pykow schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:20:
Fraps zorgt er altijd voor dat je FPS zo hard naar beneden gaat ;)
Team fortress alles op high settings geen AA of andere filers aan Vsync uit. Geeft mij op rustige maps een fps van 100.
Met fraps zit hij gelijk rond de 40/50 fps.
Dit heeft niks te maken met DX11 of met je OS.
Het enige wat je dus kunt doen is op een lelijke resolutie te spelen en je settings flink naar beneden gooienof een andere programma gebruiken ( maar dat wil je niet geef je aan ;) )

Je kan daarnaast in FRAPS ook kiezen voor Half-size , dan wordt de kwaliteit wat minder van je movie, maar heb je wel meer FPS. Daarnaast de FPS settings in FRAPS heeft niks te maken met jou inGame FPS.
FPS van fraps zijn de frames die hij van jou moet opnemen. 30 FPS is al voldoende om een simpele movie te maken.
Met welke grafisch kaart krijg je die 50fps drop en met hoeveel record je?

Met half-size krijg ik overigens precies hetzelfde effect en dezelfde lag. En 30 fps is ook de setting waarop ik opneem.
The Zep Man schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:24:
[...]

[...]

15 seconden gebruik van Google leert mij dat FRAPS het aantal frames limiteert. Leef ermee of neem niet op. Al irriteert tearing je, zet V-sync aan. En heb je je monitor wel hoger dan 60hz staan? Anders gaan die extra FPS toch echt niet helpen.
Dat kun je wel makkelijk zeggen maar ik ken mensen die met dezelfde settings gewoon met 30fps opnemen en wel een kleine fps drop krijgen maar niet zoveel als mij. Daarnaast heb ik een veel beter systeem als deze mensen. Monitor heb ik uiteraard op 60hz en 75hz geprobeerd.

V-Sync zorgt voor constante framrate die gelijk is aan je beeldscherm maar bied daarnaast zo ontzettend veel lag onder het spelen dat dit natuurlijk voor een shooter geen optie is.

Overigens is dit probleem op iets lagere settings niet direct maar vaak na 1 minuut spelen ofzo. Dan neem ik gewoon op met 1920x1080 @30fps met speelbare fps van 90. Vervolgens bij een actie of wat dan ook voor snelle beelden zorgt dropt hij naar 60 speelbare fps. Je zou zeggen als de pc weer genoeg resources heeft hij weer omhoog klimpt naar 90 maar nee hij blijft hangen bij 60. Stop ik de record en ik begin weer, krijg ik weer hetzelfde dus eerst met 90 en even later weer naar 60 speelbare fps.

Bedankt in ieder geval voor de reacties. Misschien moet ik toch eens overstappen op een ander programmaatje. Heeft iemand suggesties?

Heb al wat geprobeerd:
Wegame: geen geluid bij records
Xfire: stukken vallen weg in de film

[ Voor 9% gewijzigd door wolverine3141 op 17-05-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

TF2 doet sowiso raar met je FPS, omdat de engine niet optimaal is.
en drops van 50 komen wel eens voor in deze game.

één voordeel aan de source games ;) je maakt eerst een demofile aan en die neem ik dan op met FRAPS. Dus ik speel zelf niet ;)

Ik zal eens kijken hoe BC2 bij mij opneemt met FRAPS.
Ik draai het zelf op Low settings en resolution of 1680x1050 ;)

Specs:
Intel i7-860
6GB DDR3 RAM
Nvidia GT320 1GB ( De bottleneck van mijn systeem)

gemiddelde FPS van 55 maar dat speelt nog steeds vloeiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Pykow schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:13:
één voordeel aan de source games ;) je maakt eerst een demofile aan en die neem ik dan op met FRAPS. Dus ik speel zelf niet ;)
Ik heb dat al meer gelezen als alternatief maar ik ben daar totaal onbekend mee, kun je dat eens toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
spoornie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:58:
[...]

Ik heb dat al meer gelezen als alternatief maar ik ben daar totaal onbekend mee, kun je dat eens toelichten?
Sommige games hebben een ingebouwde record-functie, zoals bij CoD4 je de /record command hebt. Aangezien je dan alleen je bewegingen en dergelijke opneemt, en niet het hele beeld als avi (of whatever) opslaat, is dit een stuk minder zwaar voor je PC. Je zou dus, mits je een game hebt met zo'n functie, eerst daarmee kunnen opnemen, en dan later dat weer afspelen, en dán je fraps aanzetten. Dan maakt het niet uit als je FPS drops hebt, aangezien je dan al klaar bent met spelen

(ik dacht, ik spring er ook even tussenin :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ghehe, wat moest ik lachen toen ik deze titel las :P Ja fraps iesniet mijn favo als het om screen recorden gaat :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Oké bedankt voor de toelichting! Dat demo record gebeuren werkt dus alleen bij sommige spellen en aangezien bij MW2 geen console meer is heb ik hier niks aan.

Wat is nu een goed record programmaatje behalve Fraps, Xfire of WeGame? Of stel ik nu een lastige vraag aangezien dit wel de meest bekende zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 21:24
The Zep Man schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:24:
[...]

[...]

15 seconde google maakt duidelijk geen wijs man van je.

Hij zegt toch duidelijk dat hij 'lock fps' uit had staan, wat namelijk de frames beperkende optie is. Dat is dan iets wat 15 seconden google je niet leert?

Aangezien ik Mw2 met een mindere pc op full hd (dan wel half-screen!) met ruim 60 fps kan recorden meestal... Is er dus iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

spoornie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:58:
[...]

De source engine kent een record mogelijkheid ;)
Je kan een demo file maken en die later terug bekijken en dan gewoon opnemen met fraps.
Je bent eigenlijk een video aan het converteren met fraps.

Het opnemen van games is altijd lastig geweest.
Ik zeg ook wel, Zet hem op lagere resolutie, maar dan moet je wel op windowed mode spelen.
Anders gaat hij alle objecten opblazen, waardoor de kans bestaat dat je minder FPS haalt ;)

Gisteren even een test gedaan met BC2 . Resolutie 1440x900 (19 inch scherm ).
Tijdens het opnemen kon ik nog steeds normaal spelen ;) wel met een fps van 45. Maar het was gewoon te doen.

Ik ben trouwens overgestapt van 1680x1050 (Samsung T220HD) naar 1440x900 ( HP 1907v).
Kleuren zien er beter uit en ik haal meer fps ;) Ik haal nu 80 FPS met BC2 en voorheen was dit 50 ;)
En soms heb ik uitschieters naar 105 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Gisteren avond nog even met HyperCam, Camtasia en nog een programma (waar ik de naam niet van weet) getest maar geen van deze kan tippen aan de kwaliteit van Fraps.

Nu ben ik voor de grap eens gaan testen met de Lock framerate functie. Zoals ik al eerder zei als ik Fraps op 30 fps en op Half-Size instel dat ik dan ook een drop in fps had. Eigenlijk precies hetzelfde als op Full-Size, eerst speelbare fps van 90 en na een tijdje dropt hij naar 60 incl lag en tearing. Toen dacht ik laat ik eens Lock Framerate aanzetten, Half-Size en op custom 70 zetten. Hier kan ik dus perfect mee opnemen zonder enige lag. Hij neemt op op 70 fps en mijn speelbare fps blijft ook netjes op 70. Alleen is dit dus met de helft van de resolutie. (raar toch!?) Hierna met full size geprobeerd maar dit trekte de pc niet, speelbare fps tussen de 55-65 incl lag en tearing.

Dus op dit moment alleen half-size met een gelockte framerate van 70 (veel te veel eigenlijk) geeft totaal geen lag bij mij op 1920x1080. Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met Fraps icm 58x serie van Ati. Laten we hopen dat een nieuwe versie van Fraps dit oplost... :/

Maar mochten er toch nog mensen suggesties hebben, ik houd me aanbevolen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
spoornie schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:12:
Gisteren avond nog even met HyperCam, Camtasia en nog een programma (waar ik de naam niet van weet) getest maar geen van deze kan tippen aan de kwaliteit van Fraps.

Nu ben ik voor de grap eens gaan testen met de Lock framerate functie. Zoals ik al eerder zei als ik Fraps op 30 fps en op Half-Size instel dat ik dan ook een drop in fps had. Eigenlijk precies hetzelfde als op Full-Size, eerst speelbare fps van 90 en na een tijdje dropt hij naar 60 incl lag en tearing. Toen dacht ik laat ik eens Lock Framerate aanzetten, Half-Size en op custom 70 zetten. Hier kan ik dus perfect mee opnemen zonder enige lag. Hij neemt op op 70 fps en mijn speelbare fps blijft ook netjes op 70. Alleen is dit dus met de helft van de resolutie. (raar toch!?) Hierna met full size geprobeerd maar dit trekte de pc niet, speelbare fps tussen de 55-65 incl lag en tearing.

Dus op dit moment alleen half-size met een gelockte framerate van 70 (veel te veel eigenlijk) geeft totaal geen lag bij mij op 1920x1080. Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met Fraps icm 58x serie van Ati. Laten we hopen dat een nieuwe versie van Fraps dit oplost... :/

Maar mochten er toch nog mensen suggesties hebben, ik houd me aanbevolen! :*)
Wat je ook kan proberen is Half-Size en 29.97 FPS unlocked FPS @ full HD.
Je hebt dan wel lichte input-lag, geen tearing en je bestanden zijn niet meteen 50+ Gig groot maar eerder 35, omdat er minder frames gevangen worden ;) Maar inderdaad het is lastig Fraps zo te configureren dat je nog net zo goed kan spelen als zonder...

PS: ook gebruiker van ati hd 5xxx serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik ben een Nvidia gebruiker en hier heb ik het zelfde probleem hoor ;)
Het heeft niks met je videokaart te maken.
De oplossing is eigenlijk een snelle harde schijf die heel snel kan lezen en schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Pykow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:01:
Ik ben een Nvidia gebruiker en hier heb ik het zelfde probleem hoor ;)
Het heeft niks met je videokaart te maken.
De oplossing is eigenlijk een snelle harde schijf die heel snel kan lezen en schrijven ;)
Raid 0 oplossing of SSD dus... Mjah voorlopig zijn beiden geen optie hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Waar draait een harde schijf standaard op trouwens ?
Want ik heb nog nooit de raid aangepast.
Ik weet wel wat Raid 5 inhoud maar heb het zelf nog nooit veranderd.

En ik heb gehoord dat je iedere schijf raid 0 kan maken ofzo en dat je Windows dan sneller opstart en kan ik dus ook sneller FRAPS movies wegschrijven naar me hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Pykow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:01:
Ik heb een aparte disk hiervoor (nieuw snel 7200rpm model)

Maar vanavond zal ik gelijk testen of het aan de snelheid van de disk ligt want dan zal ik eens een video recorden op men raid0 SSD. Ik denk namelijk niet dat het daar aan ligt.

Zal het vanavond laten weten.
Brutal1ty schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:42:
[...]

Je hebt dan wel lichte input-lag, geen tearing en je bestanden zijn niet meteen 50+ Gig groot maar eerder 35, omdat er minder frames gevangen worden ;) Maar inderdaad het is lastig Fraps zo te configureren dat je nog net zo goed kan spelen als zonder...

Maar als je Half-Size doet dan heb je toch geen full HD meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Je merkt het verschil bijna niet en het is volgens mij gewoon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Half size betekend wel dat ie capped is op het aantal fps waarop de vid word opgenomen. max 60 dus.

(met GTR evolution haal ik altijd dik 200-300 soms 400 fps, met fraps op full size 35 :P )

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
.Sjoerd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:13:
Half size betekend wel dat ie capped is op het aantal fps waarop de vid word opgenomen. max 60 dus.

(met GTR evolution haal ik altijd dik 200-300 soms 400 fps, met fraps op full size 35 :P )
Nee, klopt niet. Hele Oude fraps of demo version misschien ;)

Half size doen en dan gewoon Lock FPS afvinken... geen probleem met versie 5.xxx die ik nogsteeds heb!
Zet 'm dan maar op 30, je speelt alsnog met 60+... als je pc snel genoeg is!

[ Voor 7% gewijzigd door Brutal1ty op 18-05-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Pykow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:39:
Je merkt het verschil bijna niet en het is volgens mij gewoon HD
De helft (half-size) van 1920x1080 is toch geen HD meer? Of heeft dit met de bitrate te maken? Sorry ik ben (nog) niet zo thuis met videobewerking.

[ Voor 16% gewijzigd door wolverine3141 op 18-05-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Het gaat om kwaliteit HD.

Wat wil je moet je movie gaan doen ?
Als je hem ooit aan iemand wilt tonen ( want dat doe je waarschijnlijk)
Dan wil je geen dikke download hebben van 20 GB voor een movie.
maar maximaal 2 GB ;)
Lock FPS aanvinken heb ik trouwens nog nooit getest :P eens even uitproberen vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Pykow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:13:
Het gaat om kwaliteit HD.

Wat wil je moet je movie gaan doen ?
Als je hem ooit aan iemand wilt tonen ( want dat doe je waarschijnlijk)
Dan wil je geen dikke download hebben van 20 GB voor een movie.
maar maximaal 2 GB ;)
Lock FPS aanvinken heb ik trouwens nog nooit getest :P eens even uitproberen vanavond
De bedoeling is om op YouTube te zetten in 1080p

Of zou je met half-size ook prima 1080p filmpjes kunnen renderen?

Net weer even het eea getest:
Op SSD raid0 opgenomen: geen verschil vergeleken met 7200rpm hdd
Op 29.97 half-size lock framerate uitgevinkt: TOT NU TOE HET BESTE, geen lag en tearing en gewoon op max speelbare 90 fps!
Dit is natuurlijk super vreemd aangezien ik op 30 en 25 fps setting de problemen heb zoals ik eerder omschreven heb.
Op 29.97 full-size lock framerate uitgevinkt: een klein beetje beter dan wanneer ik op 30 of 25 record maar nog steeds dezelfde problemen en lag.
Op 10 full-size lock framerate uitgevinkt: absoluut geen lag of tearing, maarja wat wil je een shooter opnemen met 10fps :?
Op 20 full-size lock framerate uitgevinkt: in het begin geen lag of tearing en speelbare fps op 80 maar na 1 minuut springt tie over naar 60 en begint de lag weer. Hetzelfde liedje dus weer, in het begin goed maar na een tijdje dropt tie gelijk met 20, 25 of 30 (net er na wat je hebt ingesteld in fraps) nog een keer omlaag en begint het gezeik.

Het vreemdste vind ik nog dat die 29.97 setting zoveel uitmaakt ten opzichte van 30 of 25 8)7
Brutal1ty schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:42:
[...]

Heb jij toevallig ook MW2? Ben erg benieuwd wat jouw fps doet bij het opnemen van full hd met een full-size setting.

Je hebt me in ieder geval al goed geholpen met die half-size 29.97 setting want 70 fps (framerate locked) recorded videos vond ik wat overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 22:07
Klinkt misschien gek, maar ik zie veel verschillende "capture" programma's voorbij komen, maar niet PlayClaw.

Ik zou die een een go geven. Ik gebruik die zelf nu een aantal maanden en ik was vanaf het eerste moment verkocht en heb hem dus ook gelijk gekocht. Om een quote te geven van hun site:

"Most game video capture software, if you can use it during a game at all, will slow your PC to a crawl. PlayClaw is different, making full use of any multi-core processors and with lean coding designed specifically for use during resource-hungry games!"

Voor features moet je maar ff hun site bekijken, lijkt me beter dan dat ik hun programma (teveel) ga promoten ;)

Succes!

[Edit] Vergat nog een ding te vemelden gezien ik Pykow's reactie las; Fraps neemt inderdaad veel in beslag gezien de grootte van de opnames. Zelf heb ik dat getest toen ik overwoog om PlayClaw te halen. Fraps kwam op 2x 4 GB en 1,97 GB uit voor een 2 minuten clipje waarbij Playclaw uitkwam op nog net geen 4 GB.

[ Voor 18% gewijzigd door w00tstok op 18-05-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Bedankt voor de tip! _/-\o_ Dat ga ik zeker even uitproberen!

Overigens heb ik wel gemerkt dat die 29.97 setting half-size niet op elke map in MW2 opgaat. Zo kan ik invasion helemaal spelen in 90 fps maar op andere mappen dropt de fps toch weer na een tijdje :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik heb inmiddels PlatClam uitgetest en ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk was van de speelbare fps. Totaal geen lag! De kwaliteit is ook goed van de filmpjes maar helaas zitten er in het record filmpje teveel schokken. De snelle beelden van een shooter op full hd zijn denk ik toch te hoog gegrepen voor dit programma. Overigens heb ik alle 8 cores gebruikt, half size, 25 fps maar blijf die lag houden in het opgenomen filmpje. Helaas!

Nou ik geef het maar op denk ik, ik zal genoegen moeten nemen met Fraps en enige lag tijdens het gamen.

Mochten er mensen zijn die toch speelbare fps (>70) bij MW2 krijgen tijden het opnemen op 1920x1080 met Fraps, dan hoor ik dat graag want dan ligt het probleem toch bij mijn pc.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 13:00
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Als ik iets met fraps opneem met 30 FPS, halfsize en unlocked framerates, dan kan ik spelen met rond de 60-70 FPS in bad company 2. Echter zodra ik onder de 60 FPS drop in het spel door bijv rook dan lockt fraps mijn speelbare FPS naar 30. Wat ik ook doe, het spel blijft gecapped op 30 FPS. Dus het unlocken van je framerate in fraps lijkt niet goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Het lijkt er inderdaad op dat je hetzelfde probleem hebt. Je kan eigenlijk verwachten dat Fraps dan die speelbare fps weer hersteld maar daar doet Fraps zijn werk niet goed.

Ik speel nu een locked framerate op 70 half-size. Dan neem ik op met 70 fps en dan speel ik op 70. Beetje te veel van het goede maar dit is de enige setting die werkt voor mij (en helaas half-size). Ik hoop dat Fraps met een update dit oplost want mijn systeem zou dit makkelijk aan moeten kunnen. (kijk maar naar bovenstaande setting).

@psychoclown, bedankt voor het verplaatsen in het juiste forum gedeelte!

Pagina: 1