Met alle veranderingen die er aan komen was ik zelf erg benieuwd hoe ik oud ga worden in de IT.
Werken tot minimaal je 67ste.
Meer veranderingen en eisen, kan ik dit nog bijhouden op latere leeftijd.
Hoe vaak moet je jezelf weer opnieuw uitvinden om interessant te blijven voor een werkgever.
Dit is al de 3e dip in de ICT die ik mee maak, hoeveel gaan er nog komen, en ga ik er nog "overleven"
Na het lezen van diverse sites lijken er redelijk wat verschillende opvattingen te zijn:
Van bedrijven met speciale trajecten voor "oudere" werknemers tot aan doomsday scenario's.
Wie van de tweakers ziet zich tot aan zijn 67ste (of later) nog in de IT werken?
Uiteraard TS begint: Nee ik wil liever een ander beroep.
Toelichting: Ik denk niet dat een werkgever zit te wachten op een medewerken van 60 jaar, terwijl een 20 jarige veel goedkoper doet. (en minder zeurt als een "ervaren kracht")
Aangezien ik toch geld moet verdienen denk ik dat ik voor die tijd toch wat anders moet gaan doen voor de centen.
* Toevoeging:
ambtenaren zijn apart benoemd.
Niet voor cheap shots en open deuren, maar door zaken als ontslag bescherming welke bij de overheid nou eenmaal anders in elkaar zitten.
Poll: Blijft je tot aan je pensioen in de ICT
• Ja ik ga nooit uit de ICT
• Nee ik wil liever een ander beroep
• Voor die tijd wil ik al binnen zijn
• In loondienst tot je pensioen is onmogelijk
• Ik ben ambtenaar

Ook een poll maken? Klik hier
Werken tot minimaal je 67ste.
Meer veranderingen en eisen, kan ik dit nog bijhouden op latere leeftijd.
Hoe vaak moet je jezelf weer opnieuw uitvinden om interessant te blijven voor een werkgever.
Dit is al de 3e dip in de ICT die ik mee maak, hoeveel gaan er nog komen, en ga ik er nog "overleven"
Na het lezen van diverse sites lijken er redelijk wat verschillende opvattingen te zijn:
Van bedrijven met speciale trajecten voor "oudere" werknemers tot aan doomsday scenario's.
Wie van de tweakers ziet zich tot aan zijn 67ste (of later) nog in de IT werken?
Uiteraard TS begint: Nee ik wil liever een ander beroep.
Toelichting: Ik denk niet dat een werkgever zit te wachten op een medewerken van 60 jaar, terwijl een 20 jarige veel goedkoper doet. (en minder zeurt als een "ervaren kracht")
Aangezien ik toch geld moet verdienen denk ik dat ik voor die tijd toch wat anders moet gaan doen voor de centen.
* Toevoeging:
ambtenaren zijn apart benoemd.
Niet voor cheap shots en open deuren, maar door zaken als ontslag bescherming welke bij de overheid nou eenmaal anders in elkaar zitten.
Poll: Blijft je tot aan je pensioen in de ICT
• Ja ik ga nooit uit de ICT
• Nee ik wil liever een ander beroep
• Voor die tijd wil ik al binnen zijn
• In loondienst tot je pensioen is onmogelijk
• Ik ben ambtenaar
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 18:16 ]