Powerline/dLan i.c.m. Livebox

Pagina: 1
Acties:

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zou het fijn vinden wanneer ik in het hele huis zou kunnen internetten, alleen het gebruik van WLAN staat me erg tegen i.v.m. de onbetrouwbaarheid en onregelmatigheid van de verbinding.
Nu kwam ik het fenomeen "Powerline/dLan" tegen (had er nog nooit van gehoord) en ik vroeg me af of dat met mijn internet "opstelling" mogelijk zou zijn.

Situatie (vrij simpel eigenlijk): 20Mbit van Online (haal daar max. 8Mbit mee). Ik gebruik de Livebox modem/router, zonder de wireless optie. De Livebox staat beneden, maar ik wil dus graag internet boven hebben.

Is het dan gewoon een kwestie van twee dLan adapters kopen, één ervan aan te sluiten op de Livebox en in het stopcontact beneden, en de ander op bovenverdieping in het stopcontact en met een LAN kabel op de betreffende PC?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 17:13
Jup, dat is globaal de werking. Zoek wel even reviews/benchmarks op van het type wat je wilt aanschaffen, want er zit vaal nogal een verschil in theoretische snelheid en wat je in de praktijk haalt, hoewel je dat vooral merkt als je wat meer doet dan alleen met max 8Mb internetten.

• kicknoize
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:10:
Jup, dat is globaal de werking. Zoek wel even reviews/benchmarks op van het type wat je wilt aanschaffen, want er zit vaal nogal een verschil in theoretische snelheid en wat je in de praktijk haalt, hoewel je dat vooral merkt als je wat meer doet dan alleen met max 8Mb internetten.
Ok, goed om te weten. :)

En zoals ik het nu bekijk, heb ik voldoende aan een adapter die bijvoorbeeld max. 14Mb aan kan, aangezien ik maximaal 8 Mb haal. Klopt dat?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

kicknoize schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:24:
[...]

Ok, goed om te weten. :)

En zoals ik het nu bekijk, heb ik voldoende aan een adapter die bijvoorbeeld max. 14Mb aan kan, aangezien ik maximaal 8 Mb haal. Klopt dat?
Dat hangt ervan af. Als hij 14 mbit haalt onder de absoluut ideale omstandigheden maar minder haalt zodra de afstand groter wordt of de kwaliteit van je elektriciteitskabels minder wordt dan kan dat wel eens onvoldoende blijken.

Vicariously I live while the whole world dies

• kicknoize
  • Niet online
Vicarious schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:18:
[...]

Dat hangt ervan af. Als hij 14 mbit haalt onder de absoluut ideale omstandigheden maar minder haalt zodra de afstand groter wordt of de kwaliteit van je elektriciteitskabels minder wordt dan kan dat wel eens onvoldoende blijken.
Hmm ja, goed punt. Dan kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en er eentje van minimaal 85 Mbps pakken, of desnoods 200 Mbps.