Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om uit te zoeken of het mogelijk is om binnen IIS het volgende voor elkaar te krijgen;
Ik wil dat gebruikers binnen ons netwerk een website op kunnen vragen. (bijv. //server//website)

Deze website moet via IIS draaien en ik wil graag dat de beveiliging van deze website niet vraagt om
een website (via htaccess popupje zeg maar..)

De beveiliging van de map binnen IIS moet op 'basisverificatie' ingesteld worden, kan ik dan het wachtwoord gebruikersnaam/wachtwoord prompt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee je moet anonieme toegang hebben. Maar ook zelf nog eens even goed onderzoek doen, want als je de materie niet begrijpt klopt je vraag vaak ook niet helemaal.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:36:
Nee je moet anonieme toegang hebben. Maar ook zelf nog eens even goed onderzoek doen, want als je de materie niet begrijpt klopt je vraag vaak ook niet helemaal.
Dat begrijp ik, maar het gaat er mee om dat ik de logingegevens van degene kan gebruiken die de website(intranet) bezoekt.
Zo ook de gebruikersnaam/wachtwoord. Deze gegevens heb ik vervolgens weer nodig om via imap toegang te krijgen tot files/emails in Exchange.

Op deze manier hoeft de gebruiker namelijk maar 1x in te loggen op z'n werkstation en vervolgens ook de intranet pagina's raadplegen zonder opnieuw in te hoeven loggen. (single Logon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Standaard heb je op een SBS server al een intranet, http://companyweb. Dit werkt standaard met Windows Integrated Authentication. Single signon bereik je door die Windows authenticatie te gebruiken, en je pc's in het domein te hangen en je gebruikers met domeinaccounts in te laten loggen.
Maar ik heb het vermoeden dat je het heel anders probeert te benaderen, en niet helemaal duidelijk uitlegt wat precies.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
Maar dan schrijf je het nu verkeerd. Je begint het topic dat je niet in wil loggen, en vervolgens wil je de credentials van degene die inlogd gebruiken.

Wat wil je? Internet Explorer met NTLM?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat gebruikers die aangemeld zijn alleen de intranet pagina kan benaderen, op deze pagina wil ik via php en imap connectie maken met de Exchange server.
Maar om connectie te maken met imap heb ik wel de gebruikersnaam en wachtwoord nodig van de persoon die ingelogd is.

Of is er wellicht via NTLM/PHP mogelijkheden om connectie te maken met Imap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom via IMAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit leek me de beste oplossing om berichten/agenda te tonen in intranet omgeving.

Maar als er alternatieven zijn hoor ik deze uiteraard graag van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
Klinkt eerder als Exchange met public folders...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er zijn default Sharepoint Webparts voor Exchange mailboxen/agenda's.

Lijkt me een stuk beter dan zelf het wiel from scratch gaan uitvinden terwijl je (no offense) al moeite hebt om het standaard autenticatiemechanisme in de vingers te krijgen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1