Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het maar niet duidelijk krijgen, ik Google en Tweak me al een paar uurtjes scheel (dual).

Gaat mijn toekomstig systeem (deels) in dual channel of alleen in single draaien?
Of eigenlijk: wat is 'de beste keuze' met als primaire doel snelheid.

TRRoads geeft waardevol advies gegeven
Verwijderd in "Dual Channel, 3 reepjes"
maar dit gaat tegen het advies is dat ik zojuist van een technische dienst heb gekregen.

Mijn config:
Asus M4A79XTD EVO
http://www.salland.eu/product/279946

Corsair TR3X6G1333C7 6 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 3
http://www.salland.eu/product/181741

advies van TD: gebruik 2 of 4 reepjes, anders geen dual channel, suggestie:
Kingston HyperX Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit
http://www.salland.eu/product/323900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom koop je niet gewoon een kitje met twee reepjes geheugen? Of vier? Dan krijg je de beste geheugenprestaties.

Sommige configuraties kunnen wel dual channel draaien met twee reepjes, maar hier staat één reepje meestal buiten de dual channel configuratie. Er was bij mijn weten één uitzondering lang geleden, maar die had twee geheugencontrollers. Dat is bij jou niet het geval.

Mijn advies: koop een kit met twee of met vier reepjes geheugen. Als je toch per se drie wilt, dan zou ik eerst in de handleiding van het moederbord opzoeken of je dan wel dual channel kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hierboven: Koop gewoon twee reepjes. De échte vraag is jij het verschil tussen 4GB en 6GB gaat merken (m.a.w.: wat ga je precies met het systeem doen?). Je moederbord heeft 4 slots, dus je kan later gemakkelijk eventueel nog 2x2GB bijplaatsen.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de supersnelle reacties!
De pc gaat Maya 2011 (op Windows 7 64bit) draaien, en ik wil eigenlijk in 1 keer 'de perfecte' pc neer zetten, of iig er niet meer over een paar maanden weer mee bezig moeten. 'mijn toekomstige pc' is helaas eigenlijk 'mijn configuratie die ik voor iemand anders samenstel'
6GB is dus meer 'voor de zekerheid' ipv 4GB, en 8GB is uh, duurder.
Ik laat het wel afhangen van 'hoeveel GB is handig voor Maya', daar is het antwoord gelukkig zo simpel als 'dat hangt er van af' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De enige chipset die met 3 DIMMen nog in dualchannel kan draaien is de Nforce1 en 2 chipset*, (vanwege de specifieke config van geheugencontrollers die die chipset had). Alle andere chipsets (of in dit geval CPU, want daar zit nu de geheugencontroller) kunnen enkel per 2 in dualchannel draaien (dus 2, 4, 6 etc).

* exoten daargelaten, er is vast iets dat volstrekt niet (meer) relevant is dat ook vage configs kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bijvoorbeeld de nForce1 :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1