Dip in internetverkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zojuist bekeek ik de statistieken van de AMS-IX en die ligt 100GB lager dan gisteren. Dat is toch best veel.

Kijk ik naar de rest van Europa:
http://www.euro-ix.net/resources/list-eur.php

Dan zie ik overal dalingen in het verkeer.
Zou dit een algemene maandagdip zijn of zou het bijvoorbeeld komen door minder torrentverkeer omdat TPB plat ligt?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Ik denk dat 100GB meer of minder weinig zegt over een dagje netwerkverkeer bij AMS-IX. :).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het gaat om 100GB/s ;)

Zie ook bijvoorbeeld: http://www.ams-ix.net/cgi...?log=totalall;png=monthly

Als die piek van vandaag echt niet veel hoger wordt dan dit, dan is het in elk geval wel opvallend te noemen, ongeacht de oorzaak.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:57:
Ik denk dat 100GB meer of minder weinig zegt over een dagje netwerkverkeer bij AMS-IX. :).
Gisteren om deze tijd zat AMS-IX op 780 Gb/s en nu op 680 Gb/s. Dat is een daling van 13%, wat volgens mij best veel is.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vergelijken met gisteren is niet heel zinvold denk ik omdat het verkeersgedrag van dag tot dag zal verschillen lijkt me. In ieder geval moet je het vegelijken met een vorige maandag.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

TrailBlazer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:11:
vergelijken met gisteren is niet heel zinvold denk ik omdat het verkeersgedrag van dag tot dag zal verschillen lijkt me. In ieder geval moet je het vegelijken met een vorige maandag.
Zie dus, zoals ik al zei, de maandelijkse grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?log=totalall;png=monthly

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53
Ik moest er ook al aan denken :P

Zou het kunnen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wij hebben hier net bij SURFnet even op de cacti gekeken en het valt heel erg mee op wat knooppunten in Utrecht.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

pirate bay host toch geen trackers meer? dus dan zou je niet zo snel gevolgen zien toch?

Hoewel een wat ouder artikel dit zegt:

nieuws: P2p-onderzoekers vrezen 'implosie' Bittorrent
kwam bij een onderzoek tot de conclusie dat Bittorrent heel sterk afhankelijk is van The Pirate Bay. Hiervoor bekeek hij in een periode van ongeveer een jaar 283.031 torrents met in totaal 52.634.778 peers, en hiervan bleek meer dan de helft via The Pirate Bay te lopen.
maar dan zou je de dip toch ook s'nachts zien (iedereen laat zijn torrents toch gewoon aanstaan?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 22:02
TrailBlazer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:11:
Precies tot nu toe is het gelijk met vorige week maandag:

Weekly

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

leuk_he schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:17:
[...]
pirate bay host toch geen trackers meer? dus dan zou je niet zo snel gevolgen zien toch?

Hoewel een wat ouder artikel dit zegt:

nieuws: P2p-onderzoekers vrezen 'implosie' Bittorrent
[...]
maar dan zou je de dip toch ook s'nachts zien (iedereen laat zijn torrents toch gewoon aanstaan?)
Dat was in een tijd dat TPB nog eigen trackers had, dat is nu niet het geval, zoals je zelf al aangeeft. Doordat ze down zijn zou het eventueel kunnen dat er minder mensen nieuwe torrents openen en starten. Sowieso is de boel pas sinds vanochtend onbereikbaar.
Paulusbrand schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Precies tot nu toe is het gelijk met vorige week maandag:

Weekly
De Weekly is nog iets duidelijker ja, valt inderdaad allemaal dus nogal mee :)

[ Voor 66% gewijzigd door Orion84 op 17-05-2010 14:22 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Hehe ik kijk daar ook wel eens en zo nu en dan zie je echt een flinke dip bij een storing inderdaad.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 08:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, een flinke dip in het internetverkeer kan verschillende oorzaken hebben. Leuk en interessant als je helemaal los gaat op grafiekjes, maar ook niet meer dan dat.

Ik zie iig geen reden tot discussie hierover in Professional Networking & Servers :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.