Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Hallo iedereen, ik ben van plan mijn CLUB 3D HD5850 terug te sturen.

Nu ben ik niet zo bekend met het vervangen van dingen dus heb ik wat filmpjes bekeken en de oude videokaart van de vorige pc al losgekregen (ASUS Nvidia 8500GT) zie : http://www.modthebox.com/reviews/528/asus_front.jpg

Zoals jullie zien heeft die kaart geen kabel(s) aangesloten.
Maar mijn HD5850 heeft wel 2 kabelstjes aangesloten ( voeding? )

Als ik mijn hd5850 dus zou vervangen met de oudere videokaart heb ik 2 kabeltjes die niet aangesloten zijn en (niet?) aangesloten kunnen worden.

Gaat dit een probleem worden?
(kzie net dat verkeerde videokaart gekoppeld is aan dit topic maar een goed beeld hiervan : http://www.modthebox.com/reviews/528/asus_front.jpg

Heel erg bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door stategamer op 17-05-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nee ik heb een 4670 gekocht om tijdelijk te gebruiken als vervanging van mijn hd5870.
Die had ook geen extra stroom toevoer nodig.

Aangezien ik de kaart niet meer nodig heb, mag je hem wel van me overnemen als je interesse hebt.
PM me dan even.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De voeding zal geen probleem geven, als die oude geen extra voeding nodig heeft moet die gewoon niet aangesloten worden.

Wat wel een probleem kan geven zijn je drivers, je hebt nu drivers voor een ati geïnstalleerd en gaat een nvidia kaart er in steken. Ik zou in dat geval zeker een backup/image van het OS nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Inderdaad simpel gezegt nee.
als je een modulaire voeding hebt dan kan je die kabels volledig verwijderen, en anders kan je die kabel gewoon los laten hangen.
Nou ben ik meer benieuwd waarom je GPU terug sturen?

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

kluyze schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:27:
De voeding zal geen probleem geven, als die oude geen extra voeding nodig heeft moet die gewoon niet aangesloten worden.

Wat wel een probleem kan geven zijn je drivers, je hebt nu drivers voor een ati geïnstalleerd en gaat een nvidia kaart er in steken. Ik zou in dat geval zeker een backup/image van het OS nemen.
Daarvoor hebben we Driver Sweeper natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Als eerst alvast bedankt voor jullie reacties!
kluyze schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:27:

Ik had begrepen dat windows 7 hier niet zo'n probleem mee had? (kan het mis hebben).
CorVus schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:28:
Inderdaad simpel gezegt nee.
als je een modulaire voeding hebt dan kan je die kabels volledig verwijderen, en anders kan je die kabel gewoon los laten hangen.
Nou ben ik meer benieuwd waarom je GPU terug sturen?
Ok, klinkt goed.
Ik stuur mijn GPU terug omdat deze het wel bekende GSOD / strepen probleem heeft ( zie topic op tweakers)
Met de hoop dat drivers dit zouden oplossen heb ik deze videokaart al een tijd in bezit maar nu ben ik er echt klaar mee.
Sc0rPi0N schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:24:
Nee ik heb een 4670 gekocht om tijdelijk te gebruiken als vervanging van mijn hd5870.
Die had ook geen extra stroom toevoer nodig.

Aangezien ik de kaart niet meer nodig heb, mag je hem wel van me overnemen als je interesse hebt.
PM me dan even.
Dat is wel heel erg aardig ! :)
Mocht het niet lukken met deze videokaart laat ik zeker van mij horen.

EDIT :
Overzetten is gelukt!
Heel erg bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door stategamer op 17-05-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
Toch wel gek, ik neem meestal aan dat iemand die een 5850 oid in zijn pc heeft hangen wel weet hoe die een videokaart moet vervangen, en ook wel weet of hij al dan niet de power connectors nodig heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

assumption is the queen-mother of all fuck ups ;)
Netzo als niet iedere porsche/ferrari eigenaar verstand van auto's heeft .. ;w

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
sain onez schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:20:
assumption is the queen-mother of all fuck ups ;)
Netzo als niet iedere porsche/ferrari eigenaar verstand van auto's heeft .. ;w
So true ;)
Pagina: 1