--> Hoe overclock ik mijn Viper v770? <--

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Hoe kan ik mijn Diamond Viper v770 32mb overclocken? En ga aub niet in moeilijke termen praten want ik ben nog een newbie op dat gebied... :) thnx.
Reply!

• Stamper|IA
  • Laatst online: 17-07-2017
Probeer het eens met Powerstrip.
Works for me!!!

• Daan
Aha... Powerstrip... wasda?

Verwijderd

Powerstrip moet je niet gebruiken joh, das veel te veel :) ,gewoon een simpel proggie genaamd tntclk :)

• Stamper|IA
powerstrip is een progje waarmee je heel makkelijk je vipertje mee kan overclocken.
Bijna overal wel te downloaden. Maar iets van 650 kb ofzo.

• Daan
OK, heb de overclocking tools.. en nu. Wat kan ik als maximale core en memory speed instellen zonder extra cooling of dat mijn TNT2 naar de gallemiezen gaat ( :))?

• Stamper|IA
Ik meel je wel effe een stukkie uitleg over het overclocken van de TNT2.

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Kun je dat ook ff naar mij meelen dan?

• Stamper|IA
Komt eraan Spider.
Laten jullie het effe weten als je resultaat hebt? Succes!!

• Daan
Ja, het is wel gelukt..
Ik heb nu dat TNTClk bestandje en kan dus nu makkelijk overclocken, ik merk het wel in de timedemo van Quake3 dus het werkt wel. Andere proggies zoals Powerstrip doen het niet bij mij, ik weet ook niet waarom, ik weet alleen dat het niet werkt. Dus TNTClk is het enige goede porggie dat werkt. Als iemand het wil hebben stuur dan ff een mailtje naar <A HREF="mailto:webmaster@mp3-shock.com">webmaster@mp3-shock.com</A> . Mzzl!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoeveel scheelt het? Kun je iets meer details geven (frequentie en fps in q3?)
Benchmarks? (3d mark 2000 ofzo met video gewoon en overgeklokt beide gebenchmarkt)

Extra koeling er op gezet of niet?
Wat wordt de temp nu?

• Daan
Ik heb op een memory clock van 168MHz en core clock van 143MHz iets van 4 fps meer eruit gehaald vergeleken bij de standaard van 150MHz memory en 125Mhz core clock speed. Ik had in Quake3 op 800x600 16-bit een fps van 42.6 met alle opties aan (behalve de laatste 3 in het Game Options menu). Vóór het overclocken was dat 4 fps minder. Ik heb ook geprobeerd tot 180 MHz memory clock speed, maar toen liep Q3 vast en moest toen resetten. Al met al scheelt het dus niet echt enorm veel maar het is altijd wat. Ik heb overgelocked met TNTClk, heb zelf 128MB RAM en een PIII 450MHz. Ik heb geen extra cooling gebruikt, maar dat doe ik misschien nog wel om tot de 200 memory clockspeed te komen :) . Ik hoop dat ik je/jullie zo een beetje geholpen heb. Overclock ze!
Pagina: 1