Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb morgen een functionerings gesprek met mijn account manager. Ik werk nu al 11 maanden bij een ICT detacherings bedrijf en heb in totaal al 4 jaar ICT ervaring van verkoop tot systeembeheer wat ik nu dus al de laatste 2 jaar doe, daarvoor deed ik werkplekbeheer.

Leeftijd:24
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCP, MCDST, ITIL, MCSA en deels MCSE
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: n.v.t
Huidige functie: Junior System Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Ja
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding 15 euro
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd**: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 2150

Ik zou graag 250 euro omhoog gaan, vooral nu omdat ik een dochtertje heb sinds 4 maanden en een huis heb gekocht, hierdoor is mijn vrouw minder gaan werken.
Morgen is dus dit functionerings gesprek en ik heb al aangegeven om over mijn salaris te praten, hier kreeg ik een reactie op dat er een salaris stop is maar dat ze toch hier over wouden praten. Hoe kan ik dit het beste aan de orde brengen? Ook hebben ze me meerde malen verteld dat ze zeer tevreden over mij zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:52
De veranderingen in je prive situatie zijn zoals het woord al zegt, prive. Je werkgever heeft daar niks mee te maken. Wat belangrijk is dat je kan uitleggen dat je takenpakket is uitgebreid, en meer "waard" bent geworden voor het bedrijf. Je zal moeten kunnen aangeven dat je gegroeid bent in je functie, en dat je beloning niet meer marktconform is, of bijgesteld dient te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat het teveel gevraagd is om 250 euro omhoog te gaan, ik heb natuurlijk wel aardig me best gedaan en moet weer voor een MCSE certificaat over 2 weken. Ze zien dus wel dat ik me best doe.... en ook bij de klant doe ik me best, en zet ik me beste beentje voor. Ook heb ik collega aangetrokken waar ze ook zeer tevreden over zijn.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 18:41
Zet voor jezelf op een rijtje waarom je goed bezig bent, volgens mij kom je met bovenstaande al een heel eind.

Ook is het handig om je opleidingsniveau je MCSA en straks MCSE in de strijd te gooien.
Vergelijk je loon eens met andere IT-ers (er is hier een topic van)

[ Voor 14% gewijzigd door Evos op 17-05-2010 13:13 ]

Verwijderd

Voor een junior verdien je, volgens mij, helemaal zo slecht nog niet hoor (rekening houdend met laptop, GSM en auto).

Als ik jou was, zou ik inzetten op het schrappen van "Junior" in je functie-naam. Als ze daarmee instemmen, is 250 per maand erbij misschien wel haalbaar. En dan met uitzicht op nog meer in de komende jaren. Maar dan moet je natuurlijk ook echt wel uit je "junior"-prestaties gegroeid zijn.

Anders denk ik, zeker in deze tijden, dat je er niet "ff" 11 of 12 procent bij gaat kletsen.

Edit:
Speciaal geregistreerd om deze vraag te stellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 13:30 ]

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:06:

Ik zou graag 250 euro omhoog gaan, vooral nu omdat ik een dochtertje heb sinds 4 maanden en een huis heb gekocht, hierdoor is mijn vrouw minder gaan werken.
Dit vind ik altijd een erg rare situatie. Je werkgever moet je dus 250 euro meer geven omdat je er voor hebt gekozen om kinderen te krijgen :?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:48

samo

yo/wassup

mierenfokker schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:23:
[...]
Dit vind ik altijd een erg rare situatie. Je werkgever moet je dus 250 euro meer geven omdat je er voor hebt gekozen om kinderen te krijgen :?
Misschien moet je het dan anders bekijken. Hij heeft gekozen voor gezinsuitbreiding en kan het extra loon dat met een eventuele promotie er aan zou komen nu goed gebruiken. Dat het nu crisis is en bedrijven een loonstop hebben neemt natuurlijk niet weg dat je maar een beperkte tijd junior iets blijft.
@TS: zijn er al afspraken op papier wanneer je junior-af bent?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
mierenfokker schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:23:
[...]

Heb hier ook meer redenen bij gegeven, ik vind dat ik erg me best doe en heb gedaan bij mijn opdrachten, en dat ik nog steeds mijn best doe bij mijn werkgever. Ook leer ik telkens bij, en behaal ik certificeringen zodat zij mij beter weg kunnen zetten.

Verwijderd

Je salaris is niet slecht te noemen, mede door de eerder genoemde voorwaarden waar je over beschikt. Bovendien werk je 'pas' 11 maanden voor deze werkgever. Veranderingen in je prive situatie kun je wel aankaarten maar niet als argument voor salarisverhoging gebruiken. Het is zelfs verstanding dat je dat soort dingen meld zodat je werkgever wanneer nodig begrip kan tonen.

Als je werkgever tijdens het gesprek je salaris niet uit zichzelf bespreekt, kun je het aankaarten en een kleine verhoging verzoeken. Als je die niet krijg zou ik niet al te teleurgesteld zijn want je hebt het totaal niet slecht.

Verwijderd

Topicstarter
Nee precies maar nooit geschoten is altijd mis toch? En aangezien ik nu nog steeds junior ben is het goed om met hem te bespreken wanneer ik medior word. Ik ga natuurlijk niet dreigen om weg te gaan, ik heb wel een puntenlijst opgesteld voor bij het gesprek morgen waarom ik denk dat ik een verhoging verdien, dit ga ik met hem bespreken.

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 22:43

Jeroen V

yadda yadda yadda

Was je voor je bij deze werkgever in dienst was ook al Support Engineer? Zoja, dan denk ik dat 11 maanden wel heel erg snel is om van junior naar medior te groeien. (ik ken jou niet, dus je zou de welbekende uitzondering kunnen zijn, maar dat kan niemand hier beoordelen)

De argumenten die je aandraagt zijn niet echt heel erg overtuigend als ik eerlijk mag zijn. Uiteraard doe je je best, dag mag iedere werkgever van zijn werknemers verwachten. Maar je hebt MCSE nog niet afgerond, en dat is toch wel de opleiding die bij je functie past.

Maar je hebt wel gelijk dat niet geschoten altijd mis is, ik raad je alleen aan er niet op te rekenen om een teleurstelling te voorkomen. Hoe dan ook succes morgen, en laat hier even weten hoe het voor je is afgelopen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Let er op dat je wanneer kinderen ook andere voordelen hebt als Kindgebondenbudget, Kinderbijslag, Kinderopvangtoeslag en mogelijk andere financiële prikkels.

Ik zou schieten op EUR 5% er bij toch EUR 107,50 aangezien je je best doet door goede mensen aan te voor te stellen als collega. Maar inderdaad, je werkt er nog geen jaar?

[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 17-05-2010 15:47 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1