Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was benieuwd of het de moeite waard is om een geluidskaart te kopen, momenteel gebruik ik de onboard geluidskaart van de:

Asus p5k-e
On-board audio: Produced by the chipset together with Analog Devices AD1988B codec (eight channels, 24-bit resolution, up to 192 KHz sampling rate for both inputs and outputs, 92 dB signal-to-noise ratio for the inputs and 101 dB signal-to-noise ratio for the outputs).

Stereo instalatie :
kenwood krf, dali lektor1 speakers en dali lektor 6 zuilen.

kan iemand mij vertellen of het echt scheelt bij het afspelen van flac en mp3 bestanden ?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt eraan welke geluidskaart jij van plan was te gaan kopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
En hoe je het nu aangesloten hebt. Indien via spdif dan zal hat nauwelijks uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:59:
En hoe je het nu aangesloten hebt. Indien via spdif dan zal hat nauwelijks uitmaken.
Spdif ?
Ik heb het momenteel aangesloten met een jack naar tulp kabel van +-30E, gewoon in de "groene poort" van de geluidskaart.

zou je misschien kunnen vertellen wat de beste manieren zijn om het te verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitale uitgang (SPDIF / Toslink, of evt. USB) gebruiken, naar een aan te schaffen externe DAC, en vanaf daar naar je versterker.
Kost je hoogstens 150 euro, en elimineert EMI/RF/troep die je PC op je geluid gooit
.

Je versterker heeft een digitale ingang, gebruik die! Koop een SPDIF (tulp) voor naar je versterker, of Toslink (optisch). Post je versterker type even.. KRF-????
Je moet dus een van deze met je versterker verbinden:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/wujltc.png

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:02:
Digitale uitgang (SPDIF / Toslink) gebruiken, en dan een externe DAC.
Kost je 150 euro.
Kun je toch net zo goed de digitale ingang van de versterker gebruiken? Heeft ie alleen een optisch of coaxiaal spdif kabeltje nodig.
Pagina: 1