Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Binnenkort gaan wij verhuizen naar Nieuw-Vennep.
Nu willen we onze Ziggo aansluiting mee verhuizing.

Ik heb die installatie handleiding van Ziggo al een aantal maal gelezen en daar staat in vermeld dat de wand contact door los moet worden gehaald.

Alleen dat gaat mijn inziens niet, zie onderstaande foto.

http://public.blu.livefil...DTs0lMVx7fLs_A/Afb027.jpg

Er zit een beveiliging op.

Nu is de situatie in ons appartement op deze manier aangesloten door een monteur:

http://public.blu.livefil...uAh_YpUuLvWA2w/Afb030.jpg

Moet ik het op dezelfde manier aansluiten in het nieuwe huis, het grijze kastje en het kastje eronder meenemen?!

Ik hoor graag van jullie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:20
Afbeeldingen werken niet

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Afbeeldingen doen het nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:46
Als je nu na die verzegelde doos, dit kastje eraan hangt:

Afbeeldingslocatie: http://www.factoryprices.nl/images/thumbs/computer/kabels/coax/Hirschmann%20EDU04F%20Wandcontactdoos%20-%201.jpg

Dan kun je daar toch die splitter op zetten?

Zoek eens naar ziggo (coax) wandcontactdoos

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2h2dseu.jpg

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:08:
EDIT: Afbeeldingen doen het nu wel
Het kastje waar de groene kabel in komt laat je zitten. Alles wat daarna komt verhuis je mee (de splitter en het modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ziet er verder precies hetzelfde uit als in de 'oude' situatie. Dus gewoon zo aansluiten. Ik zal echter niet van die cheap-ass connectoren gebruiken met zo'n plastiek kapje. Koop wat beter spul dan blijft je signaal beter.

Kun je via Ziggo geen monteur krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon vanaf dat eerste kastje een kabel in de wandcontactdoos prikken die Ziggo meelevert. Waarschijnlijk loopt die kabel vanaf daar nu ook al naar een wandcontactdoos.

Ik heb het een paar weken geleden zelf ook op die manier gedaan. Er komt vast een kabel in de meterkast binnen bij ons, maar ik heb de contactdoos gewoon in de woonkamer geplaatst waar de TV al aanhing. En het werkt perfect, ik haal 10.1Mbit op een 10Mbit lijn en de TV is ook storingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:20
Zucht, let je even niet op gelijk 5 reacties, wat Loewie zegt 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door Freubel op 17-05-2010 10:15 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:15
Het eerste kastje (die van ziggo) moet je laten zitten en de rest gewoon meenemen en aansluiten op het verzegelde kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loewie1984 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:11:
Als je nu na die verzegelde doos, dit kastje eraan hangt:

[afbeelding]

Dan kun je daar toch die splitter op zetten?

Zoek eens naar ziggo (coax) wandcontactdoos

[afbeelding]
Het is zowiezo gek dat hierover niks wordt gezegd in de installatie handleiding.
De situatie zoals op de tweede foto weer gegeven, is dat niet hetzelfde als over het kastje waar jij het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:05:
Goedemorgen,

Binnenkort gaan wij verhuizen naar Nieuw-Vennep.
Nu willen we onze Ziggo aansluiting mee verhuizing.

Ik heb die installatie handleiding van Ziggo al een aantal maal gelezen en daar staat in vermeld dat de wand contact door los moet worden gehaald.

Alleen dat gaat mijn inziens niet, zie onderstaande foto.

http://public.blu.livefil...DTs0lMVx7fLs_A/Afb027.jpg

Er zit een beveiliging op.

Nu is de situatie in ons appartement op deze manier aangesloten door een monteur:

http://public.blu.livefil...uAh_YpUuLvWA2w/Afb030.jpg

Moet ik het op dezelfde manier aansluiten in het nieuwe huis, het grijze kastje en het kastje eronder meenemen?

Ik hoor graag van jullie.
Die WCD waar de groene kabel ingaat laten zitten en het kastje wat erboven hangt meenemen en weer aansluiten op het nieuwe adres.
Ben monteur geweest voor deze aansluitingen en zo als ik het omschrijf hoort het.
Is ook heel simpel trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
M.i. moet je het verzegelde kastje gewoon weghalen; in plaats daarvan plaats je het meegeleverde nieuwe kastje (volgens de handleiding!!!)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pinockio schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:16:
M.i. moet je het verzegelde kastje gewoon weghalen; in plaats daarvan plaats je het meegeleverde nieuwe kastje (volgens de handleiding!!!)
Nee, dat verzegelde kastje moet je gewoon lekker laten zitten en de wandcontactdoos die Ziggo meelevert daarop aansluiten. Dingen zijn niet voor niets verzegeld, lekker vanaf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:18:
[...]

Nee, dat verzegelde kastje moet je gewoon lekker laten zitten en de wandcontactdoos die Ziggo meelevert daarop aansluiten. Dingen zijn niet voor niets verzegeld, lekker vanaf blijven.
Precies !
Dat is het AOB (abonnee overname punt) van de klant. de nieuwe bewoners willen ook graag tv/internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 11:12
Dat verzegelde kastje is de nieuwe situatie? Dan hoef je ws de WCD niet Ziggo meelevert niet eens te plaatsen maar kun je hier gewoon de splitter op aasnluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Tuurlijk kan ik een monteur krijgen, maar dan moet ik weer thuis blijven.
Daar zit ik niet echt op te wachten, als ik het ook zelf kan.

Ik ga het aansluiten zoals de situatie nu is.

@ ManiacsHouse: heb je een voorbeeld van betere connectoren?
Hebben meer mensen die ervaring dat het signaal verslechterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:23:
Dat verzegelde kastje is de nieuwe situatie? Dan hoef je ws de WCD niet Ziggo meelevert niet eens te plaatsen maar kun je hier gewoon de splitter op aasnluiten.
Klopt. Dat is de nieuwe situatie.

Maar als ik het goed begrijp zijn er in de huidige situatie 2 splitters:
Witte smalle kastje en grijze kastje.
Of is dat witte kastje om het signaal klaar te maken voor internet, telefoon, digitale TV en het grijze kastje de daadwerkelijk splitter?

Hoe heet wat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 11:12
Belangrijkste voor stroingsvrij signaal is dat de kabel van begin tot eind afgeschermd is, wat dus bij die metalen stekkers met plastic kapjes niet het geval is. Hier zie je een aantal stekkers, die bovenste moet je dus niet hebben, die Hirschman zijn wel volledig afgeschermd. Gebruik zelf het middelste model, voldoet op zich ook. Tegenwoordig wordt er veel gerbuik gemaakt van F-Connectors, ook bij bv splitters en multitaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet een soort klantenservice die aan huis langs komt en alles voor je doet? Dit is natuurlijk altijd het makkelijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nielson schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:23:
De splitter klik je op de WCD, dus als je het netjes wil monteren is het wel handig die WCD te gebruiken, dan ligt het ook niet zomaar los in de kast ;)
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:31:
Is er niet een soort klantenservice die aan huis langs komt en alles voor je doet? Dit is natuurlijk altijd het makkelijkste!
Ja, je kunt ook een monteur krijgen, maar zelf installeren kan prima als je even weet waar je wat op aan moet sluiten.

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 17-05-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is er nog iets...

Ik heb geen stopcontact zitten in de meterkast van mijn nieuwe huis.
Is het mogelijk om het modem aan te sluiten op de kabel contactdoos in de woonkamer?

De elctricien is net geweest en heb er niet aan gedacht dat ik ook een stopcontact in de meterkast moet hebben voor het modem en de router.

Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 15:31
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:39:
Ik heb geen stopcontact zitten in de meterkast van mijn nieuwe huis.
Is het mogelijk om het modem aan te sluiten op de kabel contactdoos in de woonkamer?
Kan, signaal zou alleen wat verzwakt kunnen zijn, maar je kunt het zeker even proberen en aanzien. Zorg in elk geval dat je goede afgeschermde bekabeling en connectoren hebt (bijv. Hirschmann). Dichtbij je overnamepunt blijven is natuurlijk wel het beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geomaris schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:46:
[...]

Kan, signaal zou alleen wat verzwakt kunnen zijn, maar je kunt het zeker even proberen en aanzien. Zorg in elk geval dat je goede afgeschermde bekabeling en connectoren hebt (bijv. Hirschmann). Dichtbij je overnamepunt blijven is natuurlijk wel het beste...
Dus dan wordt het
1)Overname punt(meterkast)
Draad
2)Wit kastje(meterkast)
Draad
3)Splitter(woonkamer)
Draad
Draad
4)Modem(woonkamer)

Die Hirschmann connectoren heb ik nog niet gezien bij de bouwmarkt, zijn die alleen online verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Terw_Dan schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:18:
[...]

Leuk, verzegeld, maar wanneer? Zijn dat moderne (nieuwe) kastjes of iets uit 1990 wat 90% van het signaal afzwakt? Ik ben ze nog niet tegengekomen, kan er dus weinig van zeggen. Wel weet ik dat aanslutingen en splitters met oude technieken nogal eens voor storing zorgen bij Ziggo.

Overigens --- die groene kabel geeft het signaal, daar heeft dat kastje niets mee te maken. Dus ook bij verwijdering van dat verzegelde kastje kan een toekomstige bewoner gewoon een kabelsignaal krijgen. Bij verhuizing binnen het Ziggo-gebied krijg je gewoon een nieuw pakket met o.a. zo'n wandcontactdoos als hier.

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 17-05-2010 20:17 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:46
[

-knip-
Die Hirschmann connectoren heb ik nog niet gezien bij de bouwmarkt, zijn die alleen online verkrijgbaar?
ze zijn te koop bij de mediamarkt,de betere audio speciaal zaak en op internet idd.
kijk wel even goed naar de prijzen,want die kunnen nog wel eens verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:55

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

pinockio schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:15:
[...]

Leuk, verzegeld, maar wanneer? Zijn dat moderne (nieuwe) kastjes of iets uit 1990 wat 90% van het signaal afzwakt? Ik ben ze nog niet tegengekomen, kan er dus weinig van zeggen. Wel weet ik dat aanslutingen en splitters met oude technieken nogal eens voor storing zorgen bij Ziggo.

Overigens --- die groene kabel geeft het signaal, daar heeft dat kastje niets mee te maken. Dus ook bij verwijdering van dat verzegelde kastje kan een toekomstige bewoner gewoon een kabelsignaal krijgen. Bij verhuizing binnen het Ziggo-gebied krijg je gewoon een nieuw pakket met o.a. zo'n wandcontactdoos als hier.
Nee van dat kastje dien je af te blijven.. AOP is eigendom van de kabel maatschappij en niet van de bewoner.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Hubert schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:42:
[...]

Nee van dat kastje dien je af te blijven.. AOP is eigendom van de kabel maatschappij en niet van de bewoner.
Ik snap sowieso niet dat er hier mensen zijn, die gewoon adviseren dat ding weg te halen. Sloop je je elektriciteits meter en alles wat er voor zit ook zomaar tussen uit? Is ook niet nodig signaal verlies enzo 8)7

Die verzegeling zit er niet voor niets, en het zal je wellicht nog wel eens duur kunnen komen te staan, als je letterlijk zo dom (in het algemeen niet jegens de TS) bent om dat ding weg te halen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Wauw, ik zat toevallig net met precies dezelfde vragen. Ook een verzegeld kastje en geen stopcontact in de meterkast. Bedankt Den_85 en iedereen met de antwoorden! d:)b

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:58
Toen bij mij de modem stuk ging en er een monteur kwam om deze te vervangen zag hij bij mij een oude wandcontactdoos hangen. Hij vroeg waarom ik deze nog niet vervangen had voor degene die bij het installatiepakket zat.

Mijn reactie: "Bij KPN is het duidelijk, dat ding is van KPN en daar moet je vanaf blijven, ik ga er van uit dat voor Ziggo hetzelfde geldt".

Zijn reactie: "Maar wij zijn Ziggo en niet KPN. Hier mag en moet je de WCD gewoon vervangen".

Volgens mij kan je het beste Ziggo bellen. Zij zullen een installatiepakket opsturen met daarin de juiste WCD die geschikt is voor alle diensten die jij bij hun afneemt. En als er in de handleiding staat dat je de bestaande WCD moet vervangen dan maakt het volgens mij niet uit of dat ding nu verzegeld is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
GertjanO schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:39:
Volgens mij kan je het beste Ziggo bellen.
Dat is in mijn ogen het enige juiste advies in deze. Ziggo heeft het in mijn installatiepakket nooit over een verzegeld kastje gehad, wel dat er een aantal verschillende AOP's gemonteerd kunnen zijn en dat je die moet verwijderen. De kans is dus groot dat dat in jouw geval ook zo is. Maar om het zeker te weten zou ik het ze gewoon even zelf vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50

jeka

Support your local club.

Hubert schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:42:
[...]

Is Ziggo niet de kabelmaatschappij? Dan kan het toch gewoon als het in de handleiding staat...

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
jeka schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:10:
[...]

Is Ziggo niet de kabelmaatschappij? Dan kan het toch gewoon als het in de handleiding staat...
Gewoon bellen dus!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozziestroker1 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:01:
[...]

ze zijn te koop bij de mediamarkt,de betere audio speciaal zaak en op internet idd.
kijk wel even goed naar de prijzen,want die kunnen nog wel eens verschillen.
ik had toen een goed geprijsde (met retoursignaal!!!) bij Spautronic. Goed geholpen daar.
zie http://www.spautronic.nl/antenneversterkers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:18:
[...]

ik had toen een goed geprijsde (met retoursignaal!!!) bij Spautronic. Goed geholpen daar.
zie http://www.spautronic.nl/antenneversterkers.html
Bij mij in het installatiepakket zat ook een antenneversterker, die ik volgens de handleiding ook moest aansluiten. Is dat anders omdat ik een voor interactieve tv geschikte Cisco heb meebesteld, of levert Ziggo tegenwoordig die versterker niet meer standaard mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HvB83 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:33:
[...]

Bij mij in het installatiepakket zat ook een antenneversterker, die ik volgens de handleiding ook moest aansluiten. Is dat anders omdat ik een voor interactieve tv geschikte Cisco heb meebesteld, of levert Ziggo tegenwoordig die versterker niet meer standaard mee?
die antenneversterker zit er standaard wel in. ik had toevallig al een Hirschmann hangen, die heeft als voordeel dat je er meerdere tv's/decoders aan kan hangen. Ik heb dus alleen het kabeltje en de modem gebruikt :)
Pagina: 1