Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn werkgever heeft mij een Windows Mobile telefoon geleverd, inclusief abonnement en data-abonnement (via Yes Telecom). Ik ben helemaal niet tevreden over Windows Mobile en wil mijn privé Blackberry Bold 9000 gaan gebruiken i.c.m. de zakelijke SIM. Mijn werkgever wil, aangezien ze enkel Windows Mobile toestellen geven, geen Blackberry data-abonnement afsluiten. Derhalve kan ik voorlopig alleen bellen & sms-en met mijn Blackberry.

Is het mogelijk om de Blackberry internet functionaliteit toch te gebruiken in combinatie met mijn huidige zakelijke data-abonnement? Voor zover ik kon vinden op het forum betekend dit mogelijk dat mijn e-mail functionaliteit zoals ik die privé gewend ben niet meer zal werken. Ik heb wel oplossingen gevonden voor het toch verkrijgen van Exchange toegang (zonder dat mijn werkgever zijn e-mail server moet aanpassen) zoals NotifySync. Dit programma lijkt bewezen te werken, alleen ik vraag me af of dit ook werkt als je geen Blackberry data-abonnement gebruikt maar een eventuele omweg in de vorm van mijn zakelijke, niet-BB, databundel. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mberns
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47

mberns

Haribo-aap

zal vast ook wel voor de bold gelden:

1voud in "Blackberry Curve 8520"

subteam: De Apen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Je kunt je blackberry wel gebruiken zonder een BIS abbo.
Maar je mist een hele hoop functionaliteiten. Veel apps voor de blackberry maken gebruik van je speciale blackberry abbo. In sommige apps kun je dit veranderen, maar dat zijn er niet veel.
Maar je kunt bijvoorbeeld je browser ook niet gebruiken, even als Msn de bb appworld en nog veel meer apps.

Natuurlijk er zijn genoeg alternatieven voor de programmas die je dan niet kunt gebruiken, maar of het ideaal werkt, nee echt niet. Vind ik ;)
Je kunt dan bijvoorbeeld je standaard icoontjes verbergen. Zoals als de browser, zodat je die niet meer ziet, en er verder ook geen last van hebt. Je zet er dan Opera neer.

Het werkt niet ideaal, maar het kan..
Ik zou niet voor een Blackberry gaan als je er geen blackberry internet abonnement bij neemt. Het werkt verreweg van ideaal en je kunt meer dan de helft van de apps niet gebruiken!

[ Voor 11% gewijzigd door SgtElPotato op 18-05-2010 17:29 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zelf ben ik een Blackberry gebruiker zonder een BIS / BES abo, maar afwisselend met een Ben, en Rabo mobiel internet bundel, en het werkt standaard eigenlijk voor geen meter, maar met wat kleine aanpassingen is er prima mee te werken.

Eerst pas ik de serviceboeken aan (met Magic Berry, op de PC) zodat de APN van deze aanbieders als toeganspunten gebruikt worden. (en de standaard startpagina's aangepast worden in iets wat je zelf wil)
Hiermee werkt iig de standaard browser, (streaming) media speler, en enkele (welke het standaard toeganspunt eisen) applicaties, zoals de NOS (nieuws, uitzending gemist, Teletekst) prima.

Bij geavanceerd de TCP/IP instellingen aanpassen / invullen, voor de overige programma's.
Ik gebruik oa Opera, Boltbrowser, Logic mail (voor de POP adressen) Gmail, en Google Maps.
Met deze programma's kan je meestal aardig uit de voeten, maar het is net niet helemaal af.

Als je het leuk vind, om je er flink in te verdiepen, dan is het dus goed mogelijk, maar als luie gebruiker zal ik toch een BIS aanschaffen, zoals het bedoeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook een BlackBerry (9000) en ik heb geen BIS of BES. Ik heb een Kruidvat sim kaart maar ik wil wel graag WiFi gebruiken.

Ik probeer een verbinding te maken maar het lukt niet. De WiFi symbool boven in blijft grijs en kan ik dus niet browsen.

Ik heb bij vele sites gelezen dat ik de APN instellingen moet veranderen maar ik weet niet precies wat ik moet invullen.

De BlackBerry is sim-lockvrij maar is oorspronkelijk van T-Mobile.

Alvast bedankt!